De echte impact van houtverwarming?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Pouz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 13/09/05, 11:47




par Pouz » 09/10/05, 10:32

A2E schreef:bijna iedereen geeft niet om ecologie, zolang de vervuiling geen echte reacties op de bevolking heeft en zeker is dat het geen gevolgen heeft voor hun portemonnee, alles is goed in de beste werelden! ;)
Ik stoot - ik win - ik consumeer omdat ik het waard ben! : Blink:
en dan is de vervuiling waar is, zou dit of dat moeten doen en dan vergeten we ... :(

Als de economie de motor is van alle verandering, zouden we, in plaats van te klagen over deze stand van zaken, er beter aan moeten denken om er voordeel uit te halen, toch?
Net als iedereen doet het pijn aan mijn kont om € 1.18 uit te geven voor een liter diesel. Vooral omdat deze staat van meeeeerde terloops voor 70% wordt verzoet.
Dus ja, de stijging van de olieprijzen heeft er grotendeels toe bijgedragen dat ik op zoek ging naar alternatieven voor olie.
Dus ja, ik denk dat we van deze toename moeten profiteren om mensen aan te moedigen anders te rijden/zich te gedragen.

Vertrouwen op goede wil en idyllische idealen om een ​​samenleving te hervormen is grotendeels utopisch.
Het doet me denken aan een zin van een wetenschapper die de biodiversiteit van Madagaskar bestudeerde:
Vroeger zeiden we dat we de natuur moesten beschermen, omdat die prachtig was.
Het is niet gelukt.
Naderhand zeiden we dat we de natuur moesten beschermen, omdat ons voortbestaan ​​op het spel stond.
Het werkte nog steeds niet.
Nu wordt er gezegd dat het beschermen van de natuur dat wel kan
rapporten iets.
En dan begint het mensen te interesseren
.

Dus waarom zouden we de natuurlijke hebzucht van onze prachtige samenleving niet gebruiken om iets te laten gebeuren?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 09/10/05, 13:44

Pouz schreef:Vroeger zeiden we dat we de natuur moesten beschermen, omdat die prachtig was.
Het is niet gelukt.
Naderhand zeiden we dat we de natuur moesten beschermen, omdat ons voortbestaan ​​op het spel stond.
Het werkte nog steeds niet.
Nu wordt er gezegd dat het beschermen van de natuur dat wel kan
rapporten iets.
En dan begint het mensen te interesseren
.

Ik geloof dat het laatste punt deel uitmaakt van de definitie van econologie... toch? :ogen rollen:
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 10/10/05, 13:57

Bedankt Pouz voor het snel samenvatten van het algemene doel van deze site! :ogen rollen:

Ik maak er een beetje grapjes over, dat is waar... Maar ik ben het volledig met je eens.
De enige manier om effectief aan ecologie te doen is door geld te verdienen!!

Het is jammer, maar zo is het.

Dan moet ik mijn fortuin verdienen!! :D :D
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 169 gasten