Explosie van de gasleiding in Ghislenghien, de rechtszaak begint

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Explosie van de gasleiding in Ghislenghien, de rechtszaak begint




par Christophe » 29/09/08, 08:46

Ghislenghien: wie wordt teruggestuurd naar de correctionele?
OVERIGE FEITEN Mon 29 sep


Het is deze maandag van 10h00 dat begint met de eerste van de 23-hoorzittingen gepland door de raadszaal van Doornik. Het moet een uitspraak doen over de afhandeling van het onderzoek naar de ramp in Ghislenghien, waarbij 24-burgers om het leven zijn gekomen. Tweeëntwintig mensen, fysiek of wettelijk, worden beschuldigd en de raadskamer heeft geplande hoorzittingen gepland tot 10 december. Er zou vanmorgen een menigte moeten zijn: duizend mensen worden verwacht, dus het publiek zal worden gehouden op Doornik Expo. De zaak, die achter gesloten deuren wordt behandeld, wordt inderdaad lang verwacht door het publiek. Dit is om terug te keren naar correctionele ambtenaren verdacht van de gasexplosie 30 juli 2004 Ghislenghien in de zonering. De beklaagde 22 wordt als volgt verdeeld: 8-rechtspersonen waaronder Fluxys, Electrabel en Diamand Board en 14-natuurlijke personen. Belangrijke veiligheidsmaatregelen zullen worden genomen om de gesloten zitting te verzekeren, zei maandag de officier van justitie van de koning van Doornik, Marie-Claude Maertens.

We zullen weten wat in december of januari

De raadskamer wordt voorgezeten door Eric Chevalier. De officier van justitie wordt vertegenwoordigd door de eerste plaatsvervangend officier van justitie van de koning van Doornik Jean-Bernard Cambier en plaatsvervanger Frédéric Bariseau. Om de procedure te versnellen, kreeg de laatste een jaar de tijd om het dossier Ghislenghien te bestuderen. De bestelling (ontslag of ontslag) moet worden uitgesproken aan het einde van december of in januari 2009. In principe hoort de raadskamer eerst het rapport van de onderzoeksrechter Gérard Bresoux, vóór de requisitoirs van de procureur des Konings en de pleidooien van de burgerlijke partijen en de verdediging.

(...)

De 30 juli 2004, de accidentele explosie van een hogedrukgasleiding had de dood van 24-mensen veroorzaakt en 132 anderen verwond in het industriegebied van Ghislenghien.


Bron: http://www.rtlinfo.be/news/article/1752 ... tionnelle+

1) Ranking in DIVERSE FEITEN terwijl het een nationale ramp is? :schok:

2) hoorde ik gisteren op tv dat de pijp was meer dan een maand VOOR de explosie "doorboord" en het waren de drukvariaties die ervoor zorgden dat hij een scheet liet... :schok:

3) Dus het gas kan geen lek in zijn leidingen detecteren? In deze omstandigheden is het voor mij de ENIGE en enige verantwoordelijke !! Dus wat gaan we op zoek naar luizen voor de arbeider die getypt heeft met zijn stier?

Eerlijk gezegd begrijp ik het niet ...

4) Een video van een slachtoffer: http://fr.youtube.com/watch?v=gDrpUZ9_kmk en een van de vlammen http://www.dailymotion.com/video/x2o06d ... islenghien

5) Wanneer u wordt verteld dat gas en olie meer doden dan nucleair, kan dit niet voor niets zijn. Gelukkig heeft Jonule gespoten forum... Ik zou me verbeeldingskracht hebben betoond en ik zou fascistisch zijn genoemd omdat ik dit durfde te zeggen ...
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 285-gasten