Combinatie van energieën in Duitsland?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Combinatie van energieën in Duitsland?




par lejustemilieu » 20/09/08, 06:27

http://eole.over-blog.net/article-7208390.html
Klik op de link onderaan de pagina, en dan op de video's.
Goed!, geweldig!, maar waarom bouwen ze nieuwe kolencentrales? :schok:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 20/09/08, 08:37

Deze link bedoel je: http://www.kombikraftwerk.de/ ?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/09/08, 12:58

:pijl: :D ja, en geen behoefte om Duits te begrijpen, de foto's spreken Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/09/08, 13:03

Ik herhaal wat ik vanmorgen zei in een ander topic: https://www.econologie.com/forums/bio-fuel-s ... t6133.html

Christophe schreef:(...) vandaag zijn er 2 oplossingen:

a) een van beide blijft zich geen zorgen maken en "een" is gedaan dankzij de pétrolitique een maximale winst op fossiele brandstoffen tot aan het einde en we verlaten de botsing tegen onze kinderen

b) er minder dom, en we nemen deze energie nog weinig duur heden en nog steeds groeiende economie (ca ze uiteindelijk worden besproken, maar dat is niet het debat) massaal voor een echt duurzame oplossingen te ontwikkelen.

Ik heb u 3 voorbeelden genoemd die de meest veelbelovende zijn: mariene biomassa (dit onderwerp), zonneconsentratie (elektriciteit of waterstof) et thermische energie van de zeeën.

Ik beschouw NI wind of zonne-fotovoltaïsch als duurzame oplossingen, deze 2-oplossingen zijn op middellange termijn niet duurzaam.

Maar doe de tankers niet voor idioten! Alle oplossingen waarover we praten over econo (en vele anderen) die ze kennen en studeren (dichtbij of verreweg).

Bovendien zouden alleen hun financiële middelen hen in staat stellen om ze echt te ontwikkelen ... Alleen hier zullen ze alleen de oplossingen ontwikkelen die hen op dit moment het meest brengen. X. Voor nu (en alweer een paar jaar, 20 op zijn minst) het is OLIE en GAS en ALLEEN HEN!


Ik zou dat momenteel toevoegen oliemaatschappijen dragen (lobbyen, subsidies, technologische blokkades...) VRIJWILLIG bij aan de ontwikkeling van de meest verrotte hernieuwbare energieën (ZONNE-PV in HOOFD)...

Pkoi geloof je dat BP en TOTAL zonnepanelen maken en geen thermische zonne-energie?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/09/08, 13:07

Pkoi geloof je dat BP en TOTAL zonnepanelen maken en niet thermisch?
_________________
Het is een mysterie voor mij :? ;;die toch bij Total werkt
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/09/08, 13:08

Bevestig alstublieft mijn argument. :) 8)

Oliemaatschappijen investeren in fotovoltaïsche energie en helemaal niet in thermische energie, omdat ze zich volledig bewust zijn van de limieten ervan en, in tegenstelling tot thermische zonne-energie, zullen ze hierdoor geen € 1 aan omzet verliezen bij de verkoop van stookolie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 21/09/08, 18:51

Hallo iedereen!

Interessant klein onderwerp :D

Oliemaatschappijen investeren vooral in olie... Het PV-laagje is voor communicatie: een kleine groene bloem op een oceaan van zwarte olie : Mrgreen:

Sino, Christophe, ik ben het volledig eens met je post over de urgentie om de sectoren die je noemde te ontwikkelen zolang we nog goedkope en overvloedige energie hebben: een laatste spugen van koolwaterstoffen voor een geweldige adem van hernieuwbare energieën ... voorlopig utopisch, behalve over 20 tot 30 jaar...

De Duitsers werken veel aan decentrale energie, en aan het reguleren van onderlinge verbindingen van het elektriciteitsnet.

We hebben er verder over gepraat DESERTEC waar het gaat om regelgeving gebaseerd op beide:
- over de geografische onmetelijkheid
- de diversiteit en overvloed aan zonne-, hydraulische, wind- en biomassabronnen.

Maar je moet met een klein beetje beginnen, zeker als je veel van gas afhankelijk bent en het aan de Slavische kant verschroeid ruikt : Idee:
0 x
Beeld

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 279-gasten