Pantone en petroleumkachel

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Pouz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 13/09/05, 11:47

Pantone en petroleumkachel




par Pouz » 04/10/05, 18:10

Ik ben terug van vakantie, het is echt te lelijk.

Het kan ons niet schelen, Ik weet...

Tijdens mijn vakantie gebruikte ik een MSR-kerosinekachel om mijn maaltijden op te warmen.

Het maakt je nog steeds niets uit, ik weet het...

Aan de andere kant doet het proces dat wordt gebruikt om het lucht/brandstofmengsel te verdampen me vreemd genoeg denken aan het Pantone-proces...

Daar wek ik plotseling enige interesse, heb ik het mis?

De rode pijp is de leiding die de brandstof naar het mondstuk brengt.
Om het te gebruiken, heb je 3 stappen nodig:

1 - de pomp mengt de lucht met de brandstof in de tank (die gemarkeerd is met "MSR") om deze onder druk te zetten. De essentie dus vermengd met lucht staat onder druk en kan via de rode leiding (Q) naar het mondstuk (S) worden geblazen, waardoor het vervolgens op de brander van de kachel (L) wordt gespoten.

2 - Zodra je gepompt hebt, zet je de kraan een stukje open, waardoor het mengsel vrijkomt. Wij sluiten ook droog af. Het beetje benzine dat vrijkomt, wordt door mij aangestoken.
Opluchting! De benzine brandt en verwarm de rode pijp. Maar de vlam is niet erg heet en erg onregelmatig.

3 - Zodra de rode leiding op temperatuur is, open ik de kraan en brandt het brandstof/luchtmengsel met een prachtige blauwe vlam. Mooi en krachtig. Veel krachtiger dan wanneer de benzine gewoon verbrand zou worden!

In feite wordt het mengsel verwarmd voordat het wordt verbrand. Bovendien wordt het, nadat het door het mondstuk (S) is verdampt, nog steeds gemengd met de omgevingslucht via het gat (U). En hoe heter de brander (L), hoe meer deze de rode pijp verwarmt die vlakbij loopt en hoe meer het lucht/benzinemengsel verdampt...

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar het doet me echt denken aan het Pantone-proces.
Vooral omdat, van wat ik hier en elders heb gelezen, het mengsel in de bubbler het beste werkt met water EN brandstof.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/10/05, 01:33

Dag
benzine-soldeerlampen werkten ook in dit principe, vloeibare benzine wordt in een verwarmingscircuit geduwd, het verdampt door de hitte en verbrandt, dit lijkt misschien op Pantone, maar Pantone is geen stoomgenerator, de pantone zou ik eerder op een simplistische manier zeggen het is een scheur van brandstofdruppels waarschijnlijk dat de druppels fijner zijn dan bij een nieuwe dieselinjector en voor mij zou ik willen dat het nog fijner is, je hoeft alleen maar een benzinemotor te laten draaien met Pantone-stookolie om te beseffen dat wat eruit komt van de uitlaat is superieur aan de nieuwste generatie diesel.
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten