Pantone armaturen in de regio Centre

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Vinny
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/09/08, 21:40
Plaats: Touraine

Pantone Chenonceaux... meer




par Vinny » 08/09/08, 12:18

Hallo André, hallo allemaal!

Ik had zo'n haast dat ik vergat het betere kilometeradvies op te volgen en de motormassa te controleren - een kind op kerstavond dat met zijn speelgoed wil spelen.... :D

De fout is verholpen, ik heb zojuist de massa van de motor en het chassis getest. Alles is oke. Zo veel beter!

Dat is alles... Het valt nog te bezien of pantonegassen geëlektrificeerd zijn, en of we in dit geval het signaal van de lambdasonde kunnen vertrouwen... Reflecties in perspectief...

Op het eerste gezicht denk ik van wel, want ik heb de magnetisatie van mijn stalen reactorstaaf al gecontroleerd.

Goede dag allemaal en tot snel voor nieuws
0 x
Vectra Pantonee
Vinny
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/09/08, 21:40
Plaats: Touraine

Pantone Chenonceaux... meer




par Vinny » 09/09/08, 19:48

Goede nacht allemaal!!!

Het eerste drankje met de richness controller: 6.35l/100 in plaats van 6.5l (en ik had een bijzonder zware voet...)

0.15l/100 minder dat is alles!!!

Het signaal van mijn Lambda-sonde blijft altijd rond de 0.5V (Lambda=1) ongeacht de waarde die de computer ontvangt... alleen de knipperfrequentie van mijn LED's varieert (bij hetere gassen neemt de frequentie toe... zouden de gassen niet geëlektrificeerd zijn? of ik heb een temperatuurstijging maar dat verklaart het Lambda-signaal bij 0.5V niet...)
Ik moet echt zien voor een EGT!

Bovendien stuur ik een "mengsel" uit de reactor in het inlaatspruitstuk dat de temperatuur van de inlaatgassen met 60° of 70° of meer moet verhogen...

Ik denk niet dat de sonde is ontworpen voor zulke waarden... Dus ik ga dit punt onderzoeken...

Anders blijft rijden, ongeacht de instelling van het "CR"-signaal, een waar genoegen! Wat een souplesse van de motor en zonder herrie!!!

Ter info, bij 20 km/u in de 3e versnelling, trap op het metaal: geen schokken en hij klimt tot 80 zonder enig probleem of geratel... (dat doe ik toch niet al te vaak!)

Voor de mod rammelde het soms. Nu is het voorbij.

Ik ga morgen met de garage langs om een ​​anti-vervuilingstest te doen, dat zou me wat aanwijzingen kunnen geven...

Trouwens, om wat sceptici de mond te snoeren... Ik rijd op regenwater! (Ik heb een reserve van 300l achter het huis genoeg om wat terminals te maken...).

Nou, ik hou jullie op de hoogte van de voortgang van het "werk"...

Tot snel en goede "Pantonade"

:D
0 x
Vectra Pantonee
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/09/08, 01:26

Dag

Het signaal van mijn Lambda-sonde blijft altijd rond de 0.5V (Lambda=1) ongeacht de waarde die de computer ontvangt... alleen de knipperfrequentie van mijn LED's varieert (bij hetere gassen neemt de frequentie toe... zouden de gassen niet geëlektrificeerd zijn? of ik heb een temperatuurstijging maar dat verklaart het Lambda-signaal bij 0.5V niet...)


Als de sonde op de computer is aangesloten, meet je constant tussen de 0 en 5 volt

een lussysteem werkt volgens dit principe een signaal in de computer, vooraf omcirkelde spanning op 0,45 v werkt het signaal van de sonde tegen, als de respons nul is is het systeem in evenwicht, als het boven of onder komt is er een correctie.

Als de omcirkelde spanning 0,2 volt is, loopt u mager, als deze 0,6 volt is, loopt u rijk

Als je plezier wilt hebben, moet je aanpassing je in staat stellen om van heel arm naar heel rijk te gaan.


Andre
0 x
Vinny
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/09/08, 21:40
Plaats: Touraine

resultaatupdates....




par Vinny » 28/09/08, 23:57

Hallo allemaal !!

Hier zijn de resultaten van mijn bescheiden lopende experimenten:
Controle tegen vervuiling is oké
Datum: 19 / 09 / 2008
320 991 km
%vol Co_______ 0.00
%vol Co corr._____0.00
%vol Co2________14.9
%vol O2_________0.57
ppm vol HC______0015
Lambda_________1.026

Sindsdien zit ik op 322 km
Ik schakelde de bedrading om naar afgeschermde draad, herwerkte mijn CR en... geen merkbare verandering...
Totdat ik mezelf een gebruikte verzamelaar kocht die was uitgerust met zijn sonde.
Ik heb hem getest op de laatste 200 km, heb hem net volgetankt, en raad eens: 6.12 l/100 over 280 km - hij zakt!
De lambdasonde-indicator lijkt ook beter op mij te reageren...
Dus de oude sonde lijkt mij achteraf verkeerd (ik zou het moeten proberen met een nieuwe sonde...)
320 km met een lambdasonde, we zijn ver verwijderd van de aanbevolen 000 km voor vervanging!

Er is in ieder geval nog iets dat me plaagt: bij constante snelheid, rond de 100 km/u, is de lambdawaarde hoger dan wanneer ik op de snelweg ben of in volle acceleratie (vooral bergop).
De motorbelasting lijkt mij een sleutelfactor, en dus het type flux dat de sonde ontvangt.

Laat het me uitleggen: bij volledige belasting denk ik dat de stroom uitlaatgassen laminair is en geeft de sonde een correcte indicatie (in ieder geval dicht bij de waarden die ik zoek)...

Bij 100 km/u, bij constante snelheid, vermoed ik dat de stroming turbulent is, en daarom geeft de sonde slechts een geschatte waarde van het daadwerkelijke mengsel. Corrigeert de computer daardoor te veel door deze wervelstroom?
(Dit doet me denken aan een gedachte die ik jaren geleden had over het brandstofverbruik dat me bij 140 meer dan respectabel leek, vergeleken met dat bij lagere snelheden.)

Heeft iemand ooit dezelfde gedachte gehad?

Want logischerwijs is het benodigde vermogen om 140 km/u vol te houden groter dan dat nodig is voor 100 km/u.
Ook neemt de weerstand goed toe met het kwadraat van de snelheid (als ik het me goed herinner)? De verschillen in verbruik zouden dus duidelijk moeten zijn...

Of het spruitstuk is ontworpen om optimale prestaties te leveren bij volledige belasting, wat, gekoppeld aan de reactor, zulke goede resultaten geeft wanneer de motor wordt belast...

Dus ik ga kijken of ik dit punt kan verbeteren!

Nog een gadget: een rechthoekige signaalgenerator (basis NE 555 - wees toegeeflijk, ik sta nog maar aan het begin in elektronica :D ) instelbaar in amplitude en frequentie, altijd met een lambdawaarde-indicator.

Hierdoor kan ik de sondes wissen (hun waarden vergelijken) en mijn vorige montage...

Misschien zie ik dan wat duidelijker 8) !!

Wat betreft mijn goede oude Vectra, deze week vervang ik de cilinderkoppakking (aangezien ik het moest doen!).

Binnenkort 7000 km met de montage van Gillier en Pantone, zodat ik uit de eerste hand (ah Saint Thomas!) de voordelen van het systeem voor de netheid van de motor kan controleren - de camera is klaar!

Tot binnenkort voor nieuws

Economisch uw,

Vinny
0 x
Vectra Pantonee
Vinny
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/09/08, 21:40
Plaats: Touraine

opel vectra - cilinderkoppakking vervangen




par Vinny » 13/10/08, 10:02

Hallo allemaal !!

De cilinderkoppakking is vervangen! :D
Het was tijd!!!!!
Eerste opmerkingen:
-er is minder schaal dan ik had gedacht...

-Ik had eenvoudige stalen onderdelen op mijn GV en reactorsysteem - Dit moet worden vermeden! de roest na 7000 km is groter dan ik me had voorgesteld... Dus heb ik het hele ding opnieuw gedaan in 316L roestvrij staal (ik heb alleen dat bij de hand...)

-Ik rijd momenteel zonder de pantone, en de motor, ook al "trekt" hij beter, heeft een groot gebrek aan flexibiliteit... Ik ben constant aan het schakelen, waar met de aangesloten pantone er geen behoefte aan was!
-Ik ga proberen een systeem parallel aan de EGR-klep te "tweaken"... Hierdoor kan ik een variabel debiet hebben, afhankelijk van de motorbelasting en dus het stoomverbruik optimaliseren. Je moet alles proberen als je er wilt komen! :P

Als het goed met me gaat, zou ik vanavond klaar moeten zijn.
De resultaten komen eraan...

Succes allemaal!
Binnenkort
Vinny
0 x
Vectra Pantonee
krisoff
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/09/08, 00:52

pantone op combi van 79




par krisoff » 30/11/08, 23:18

Hallo iedereen,
Ik kom uit reuilly in l'indre en ik heb een combi uit 1979...
Ik ben fan van combi's maar hun probleem is dat ze veel vervuilen en ook nog eens veel verbruiken....
Ik ben erg geïnteresseerd in de pantone-engine, maar ik weet er niets van, dus hulp is welkom......

Als het project iemand interesseert die mij kan helpen met de montage, neem dan contact met mij op krismof@hotmail.fr

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
yronitalen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/11/08, 14:52
Plaats: 63 Frankrijk




par yronitalen » 23/01/09, 18:02

Hallo allemaal Ik stel me even voor: Simon (18 jaar) stad: Riom (63)

hier voor :
Ik wil weten of het onderzoek naar deze nieuwe motor echt geslaagd is (verbruik: -1L/100km), we horen er veel over maar conclusies trekken wordt moeilijk.

Als het dan werkt, zou ik graag willen dat iemand me sponsort in mijn aanpak om mijn motor aan te passen. En als het resultaat positief is, is het mijn beurt om zoveel mogelijk te committeren en uit te rusten : Mrgreen:

hartelijk dank voor uw antwoorden terwijl u erop wacht.

U kunt ook reageren op mijn e-mailadres: zaillemone@hotmail.fr
0 x
Golfobricolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 04/03/07, 09:34
Plaats: Blois




par Golfobricolo » 31/07/09, 08:21

Golfobricolo schreef:hi to all
Loic 27 jaar oud uit Blois

Ik had dit verkocht forum gisteren en ik had enkele maanden geleden plannen voor dit prachtige systeem.

Ik heb heel weinig autobudget, maar aangezien ik behoorlijk goed uitgerust ben, ben ik van plan het in de praktijk te brengen op een van mijn auto's!

Ik weet nog niet wat ik moet kiezen (golf 1.6 D of 1.6 TD) of wat ik precies moet doen.

lassen of solderen is geen probleem en ik weet hoe ik mijn gereedschap moet gebruiken.

Ik ga eerst een beetje surfen om te kijken wat het meest effectief is in relatie tot mijn motor en de ruimte die ik onder mijn motorkap heb.

LoïcBeeld


iemand anders gemotiveerd op blois?

Ik heb buizen en een gloednieuwe boegpaal
0 x
Golfobricolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 04/03/07, 09:34
Plaats: Blois

Re: opel vectra - koppakking vervangen




par Golfobricolo » 31/07/09, 08:26

viny schreef:Hallo allemaal !!

De cilinderkoppakking is vervangen! :D
Het was tijd!!!!!
Eerste opmerkingen:
-er is minder schaal dan ik had gedacht...

-Ik had eenvoudige stalen onderdelen op mijn GV en reactorsysteem - Dit moet worden vermeden! de roest na 7000 km is groter dan ik me had voorgesteld... Dus heb ik het hele ding opnieuw gedaan in 316L roestvrij staal (ik heb alleen dat bij de hand...)

-Ik rijd momenteel zonder de pantone, en de motor, ook al "trekt" hij beter, heeft een groot gebrek aan flexibiliteit... Ik ben constant aan het schakelen, waar met de aangesloten pantone er geen behoefte aan was!
-Ik ga proberen een systeem parallel aan de EGR-klep te "tweaken"... Hierdoor kan ik een variabel debiet hebben, afhankelijk van de motorbelasting en dus het stoomverbruik optimaliseren. Je moet alles proberen als je er wilt komen! :P

Als het goed met me gaat, zou ik vanavond klaar moeten zijn.
De resultaten komen eraan...

Succes allemaal!
Binnenkort
Vinny

Zou het niet efficiënter zijn om het EGR-systeem direct uit te schakelen?
het is weinig handig om de onderdelen te bewaren voor andere aanpassingen, maar het blijkt dat het correct aansluiten van de motor de motor verstopt, wat leidt tot overconsumptie en verminderde prestaties...
Ik heb een tdi egr onderdrukt het werkt beter niet vies worden en naar de controle gaan.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten