Economie en ecologie => compatibel?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
avygel
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 02/09/08, 09:58

Economie en ecologie => compatibel?




par avygel » 05/09/08, 13:19

Economie en ecologie => compatibel?
Ik weet dat sommige mensen zullen zeggen dat het heel goed mogelijk is om ecologie en economie te combineren, maar van mijn kant zie ik de zaken anders.

Economie en ecologie kunnen inderdaad naast elkaar bestaan, maar alleen op zeer kleine schaal. Het is voor regeringen onmogelijk om te stoppen met de grootschalige vervuiling, ongeacht hun inspanningen. En met China (de grootste vervuiler ter wereld) en India, die snel zullen naderen, ben ik nogal pessimistisch over de toekomst van de wereld. mensheid, we hebben het over de opwarming en het smelten van de poolijskap tegen 1, maar vanuit mijn standpunt gezien zou dit veel eerder kunnen gebeuren (bevolkingstoename, massaal gebruik van hulpbronnen, enz.).

Er wordt gezegd dat wat we voor het milieu hebben gedaan, ook voor onze kinderen moet worden gedaan, maar in feite zullen we ook getuige zijn van de val van dit systeem
(tenzij je al 70 jaar oud bent ^^) en over 30 of 40 jaar onze wereld niet meer hetzelfde zal zijn als nu, het valt nog te bezien hoe die er uit zal zien.

Dat is mijn standpunt (pessimistisch, het is waar, maar het feit is er)
++ iedereen
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 05/09/08, 14:08

Of het nu voor ons is of voor onze kinderen, het is altijd antropocentrisme.

Altijd ons onvermogen om verder te kijken dan het puntje van onze kleine neus...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 05/09/08, 14:29

Ik neem aan dat je het hebt over economie in de mondiale zin van het woord.

Het is momenteel moeilijk te geloven dat de economie en de ecologie op elkaar afgestemd zijn.
Maar de enige verantwoordelijkheid ligt niet bij overheden of bedrijven.
Ook al proberen bedrijven tegenwoordig niet langer aan de behoeften van consumenten te voldoen, maar eerder om nieuwe behoeften voor hen te creëren. Consumenten hebben ook de plicht om redelijk te consumeren.
Ze zullen daarom bedrijven uiteindelijk de verplichting opleggen om met meer respect voor het milieu te produceren.

Ook moeten we ons niet verschuilen achter het feit dat China de grootste vervuiler is en dat India daar vlak achter komt.
Zelfs als de westerse landen niet de nummer 1 zijn op het gebied van vervuiling, zal elk gebaar dat ze maken om de vervuilende uitstoot van welke aard dan ook te verminderen, geen zwaard in het water zijn!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten