jean_db

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jean_db
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/08/05, 20:34




par jean_db » 09/09/05, 15:28

Degenen die geld verdienen door energie te verkopen, hebben geen belang bij het vinden van gratis energieoplossingen.
Voor hen moet de energiebron een kwestie van hoogwaardige technologie blijven die niet voor iedereen toegankelijk is...

Het laten rijden van persluchtauto's met perslucht afkomstig van windmolens of microhydrocompressoren, verdeeld over alle stromen in het gebied, interesseert energiebedrijven echt niet.
Als deze auto's bovendien energie gaan terugwinnen uit het remmen om de omgevingslucht opnieuw te comprimeren, dan is dat te veel en lopen ze het risico concurrerend te worden.


Op dit moment slagen al deze grote bedrijven erin degenen die willen geloven dat de hulpbronnen van de planeet beter gebruikt en verdeeld kunnen worden te marginaliseren en belachelijk te maken dan de belangen te dienen van een handjevol mensen die zich deze toe-eigenen zonder iemand iets verschuldigd te zijn.

We vragen ons af waarom Air Bus geen Airbus-pedaalversie voor de armen maakt, en dat deze niet vervuilend zou zijn.
0 x
ShakataK
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/08/05, 16:41
Plaats: Besancon (25)




par ShakataK » 26/09/05, 21:41

Dit is iets heel belangrijks: op de dag dat je je energie zelf kunt ‘fabriceren’, ben je niet langer afhankelijk van anderen.
De wereld zal volledig van vorm veranderen. Zowel letterlijk als figuurlijk...
Kunt u zich voorstellen dat u geen geld meer hoeft te geven, deze belastingen en zo? De waarde van geld zou zeer ernstig veranderen. De politieke wereld zou helemaal niet meer hetzelfde zijn, en dat geldt ook voor haar ideeën. We zijn van hen afhankelijk, dus we kunnen niet zonder hen, maar als dat niet het geval zou zijn, zou het ons niets kunnen schelen.

Welnu, maar ik blijf volhouden dat wat we ook doen, er altijd nadelen zullen zijn die ongeveer evenredig zijn aan de voordelen, zodat we kunnen neigen naar een evenwicht in de balans tussen voordelen en nadelen. Ik weet niet of je het mij vertelt. , en dan heb ik het misschien mis. Er is zelden iets met alleen maar voordelen (maar het kan toch hè!)

We vragen ons af waarom de mensen die iets hebben gevonden, of die bezig waren met het vinden ervan, op alle mogelijke manieren kwaad worden gemaakt, zodat ze stoppen... (marginalisering van mensen,... gaat zeker zo ver als moord als de mensen teveel moeite.)

Want wat de mensen nog niet zo goed hebben begrepen, is dat we, door de aarde te vergiftigen, de VS vergiftigen en alleen ons (ik reken ons bij de diersoort omdat we tenslotte grote zoogdieren zijn lol :P ). Wanneer onze soort verdwijnt, zal dat het einde van de puinhoop zijn, maar zolang de zon schijnt zal er leven zijn, wat het ook is, het zal er zijn.
Gezien het feit dat er bijna altijd ontdekkingen worden gedaan door het observeren van andere diersoorten, kunnen we misschien een dergelijke oplossing vinden? Ik weet zeker dat er een beestje is om ons de weg te wijzen (ja, ik ben niet gek, nou ja, op mijn eigen manier lol:rolleyes:).

En misschien zijn deze vervuiling en deze nieuwe ziekten die zij veroorzaakt bedoeld om ons te verleiden onszelf van deze planeet te verwijderen en haar met rust te laten? Hoi

Smakelijk eetlust
Ik ga een biefstuk voor mezelf maken, verwarmd met uranioum-elektriciteit... hmmm je krijgt er honger van hè? pff ik wilde het zelfs opeten want dat is het... de verpakking is al gemaakt met machines die draaien op energie geproduceerd door uranium, verpakking gemaakt van goed (!) afkomstig uit aardolie, en zelfs dan ben ik me nog niet van alles bewust, dat is het ergste.
Had ik maar een houtgestookte pizzaoven en kweekte ik alle ingrediënten om op de pizza te leggen..

snuiven, ik faiiiiim
:(
0 x
Red de bomen, eet bever!
Er is geen crisis van energie, maar gewoon een crisis van Onwetendheid. B. Voller
Giul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 16/08/05, 07:27




par Giul » 27/09/05, 06:47

ShakataK schreef:Dit is iets heel belangrijks: op de dag dat je je energie zelf kunt ‘fabriceren’, ben je niet langer afhankelijk van anderen.
De wereld zal volledig van vorm veranderen. Zowel letterlijk als figuurlijk...
Kunt u zich voorstellen dat u geen geld meer hoeft te geven, deze belastingen en zo? De waarde van geld zou zeer ernstig veranderen. De politieke wereld zou helemaal niet meer hetzelfde zijn, en dat geldt ook voor haar ideeën. We zijn van hen afhankelijk, dus we kunnen niet zonder hen, maar als dat niet het geval zou zijn, zou het ons niets kunnen schelen.

Welnu, maar ik blijf volhouden dat wat we ook doen, er altijd nadelen zullen zijn die ongeveer evenredig zijn aan de voordelen, zodat we kunnen neigen naar een evenwicht in de balans tussen voordelen en nadelen. Ik weet niet of je het mij vertelt. , en dan heb ik het misschien mis. Er is zelden iets met alleen maar voordelen (maar het kan toch hè!)

We vragen ons af waarom de mensen die iets hebben gevonden, of die bezig waren met het vinden ervan, op alle mogelijke manieren kwaad worden gemaakt, zodat ze stoppen... (marginalisering van mensen,... gaat zeker zo ver als moord als de mensen teveel moeite.)

Want wat de mensen nog niet zo goed hebben begrepen, is dat we, door de aarde te vergiftigen, de VS vergiftigen en alleen ons (ik reken ons bij de diersoort omdat we tenslotte grote zoogdieren zijn lol :P ). Wanneer onze soort verdwijnt, zal dat het einde van de puinhoop zijn, maar zolang de zon schijnt zal er leven zijn, wat het ook is, het zal er zijn.
Gezien het feit dat er bijna altijd ontdekkingen worden gedaan door het observeren van andere diersoorten, kunnen we misschien een dergelijke oplossing vinden? Ik weet zeker dat er een beestje is om ons de weg te wijzen (ja, ik ben niet gek, nou ja, op mijn eigen manier lol:rolleyes:).

En misschien zijn deze vervuiling en deze nieuwe ziekten die zij veroorzaakt bedoeld om ons te verleiden onszelf van deze planeet te verwijderen en haar met rust te laten? Hoi

Smakelijk eetlust
Ik ga een biefstuk voor mezelf maken, verwarmd met uranioum-elektriciteit... hmmm je krijgt er honger van hè? pff ik wilde het zelfs opeten want dat is het... de verpakking is al gemaakt met machines die draaien op energie geproduceerd door uranium, verpakking gemaakt van goed (!) afkomstig uit aardolie, en zelfs dan ben ik me nog niet van alles bewust, dat is het ergste.
Had ik maar een houtgestookte pizzaoven en kweekte ik alle ingrediënten om op de pizza te leggen..

snuiven, ik faiiiiim
:(

“Had ik maar een houtgestookte pizzaoven en kweekte ik alle ingrediënten om op de pizza te leggen.”

Hier is je oven al! :forum/index.php?showsujet=4849&st=0&#entry57179' target='_blank'>http://www.onpeutlefaire.com/forum/index.p...t=0&#entry57179
:D :D

@+
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 306-gasten