Armoede in Frankrijk en de RSA, cijfers?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/08/08, 15:59

of eenvoudiger: het hangt ervan af of we 817 euro of 681 euro als referentie nemen - al naar gelang het uitkomt :?

de link van Delnoram schreef:met behulp van de drempel van 60% van het mediaan inkomen [€ 817], als het Europese statistische instituut Eurostat en steeds vaker INSEE, in plaats van 50%[€ 681] armoede wordt verdubbeld.


Dat is de helft, dat komt overeen.
Dernière édition par Christine de 29 / 08 / 08, 16: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 29/08/08, 16:02

De zorg is: hoe kom je uit deze crisis?

Om de koopkracht te vergroten, moeten we natuurlijk de belastingen verlagen of de lonen verhogen.

Belastingen kunnen niet worden verlaagd, we zijn een 'sociaal' land in de zin dat onze instelling de meest kansarmen maximaal helpt ...

Ondernemers investeren niet veel in Frankrijk ... afgezien van de wijn, de clacos en de Eiffeltoren ......

De Fransen importeren veel meer dan ze exporteren ... het BBP wordt dichtgeslagen.

Om de gezondheid van de Franse rijkdom te verbeteren, is het nodig:
- export bevorderen ... moeilijk en onvoorspelbaar
- verhoog de belastingen
- vermindering van steun
- meer consumeren om productievraag te creëren
In de meeste gevallen zullen de Fransen het niet leuk vinden ... maar waarom zou je niet door een moeilijke periode gaan en dan in goede staat vertrekken?

Sommigen zullen zeggen dat onze lieve politici alleen maar minder betaald hoeven te worden, om kleinere auto's te hebben met kleinere chauffeurs, ..... maar we moeten niet dromen, ze willen het in hun voordeel en het is niet een duurzame oplossing ...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/08/08, 16:08

harry Ravi schreef:De Fransen importeren veel meer dan ze exporteren ...

Wat als we net begonnen met consumeren mieux et lokaal ?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 29/08/08, 16:14

harry Ravi schreef:Om de koopkracht te vergroten, moeten we natuurlijk de belastingen verlagen of de lonen verhogen.


... of verminder de lasten en de forfaitaire facturen (te beginnen met de huurprijzen !!!) ...

harry Ravi schreef:Om de gezondheid van de Franse rijkdom te verbeteren, is het nodig:
(...)
- meer consumeren om productievraag te creëren


Je bent vergeten meer te consumeren FRANS (of in ieder geval meer gelokaliseerde productie)
0 x
harry Ravi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 18/03/08, 14:30




par harry Ravi » 29/08/08, 16:23

Ik ben het helemaal met je eens, maar ik vind dat iedereen een kleine klap (zie gemiddelde) moet nemen in plaats van een grote klap te geven aan een enkele groep mensen.

Om lokaal te consumeren, begrijpen sommige mensen niet dat lokale boeren aan individuen verkopen, goedkoper dan in supermarkten, maar zelfs als ze het zouden weten, moet je in het weekend naar producten gaan zoeken ......
Ze snappen niet dat dit soort uitje erg gezellig is, zeker voor kinderen die aardbeien, appels, ... gaan plukken.


Daarna kun je zelfstandig worden, je moestuin in je eigen huis aanleggen met energie, water ... maar de initiële investering is hoog, en vergt veel werk (want de huidige samenleving is nogal lui) .....

Ik hoop dat het beleid op de lange termijn een haalbare oplossing zal bieden, zelfs als we een slechte periode moeten doormaken om onze fouten goed te maken.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 29/08/08, 16:52

Dit is een interessant onderwerp (niet dat de anderen het niet goed met elkaar kunnen vinden ;-))

Een paar maanden geleden las ik in een economisch maandblad (om maar te zwijgen van de hoofdstad) een studie die de door de Fransen opgegeven inkomensverdeling gaf. Ik geef toe dat dit echt mijn aandacht trok.
Dus (onthoud maar het kost een paar honderd euro):
- 50% van de Franse huishoudens declareert minder dan € 17 per jaar, dwz minder dan € 000 per maand;
- 30% van de Franse huishoudens declareert minder dan € 35 per jaar, ofwel minder dan € 000 per maand;

Ik herinner me de andere afbetalingen niet, maar dat betekent nu al dat 80% van de Franse HUIZEN minder dan € 3000 per maand verdient.
Natuurlijk, als je alleenstaand bent, kun je zelfs in Parijs wonen met 3000 € maar een gezin ... wat de plaats in Frankrijk ook is, ik ben wat gereserveerder en met 1400 € ben ik ronduit pessimistisch.
Dit is ook de reden waarom de armoedegrens verschillen, omdat ze duidelijk afhankelijk zijn van het aantal mensen in het huishouden.

Belastingen kunnen niet worden verlaagd, we zijn een 'sociaal' land in de zin dat onze instelling de meest kansarmen maximaal helpt ...

Zeker, maar als we weten dat ongeveer 2/3 van de CAF-begunstigden onder de armoedegrens zouden zijn als ze niet zouden worden geholpen, ben ik nog steeds blij in een sociaal land te zijn. Wat ik echter betreurenswaardig vind, is dat de toewijzingen niet onderhevig zijn aan een middelenplafond.

Sommigen zullen zeggen dat onze lieve politici alleen maar minder betaald hoeven te worden, om kleinere auto's te hebben met kleinere chauffeurs, ..... maar we moeten niet dromen, ze willen het in hun voordeel
Het is waar dat we ons moeten inspannen, maar waarom niet?
Enkele maanden geleden was er bijvoorbeeld de hervorming van speciale regimes. Een van de weinige die niet zijn aangeraakt, is die van de uitverkorenen. Wist u dat wanneer een plaatsvervanger voor 5 jaar wordt gekozen, hij 1500 € zal ontvangen voor zijn pensionering? Wist je dat als hij een tweede termijn doet, hij € 3000, - aan pensioen krijgt? Enzovoorts. Wetende dat ze ongeveer € 5000 netto per maand worden betaald (voor een keer denk ik dat het verdiend is), betekent dit dat ze na 5 jaar werken ongeveer 30% van hun salaris ontvangen als ze met pensioen gaan. Na 10 jaar werken zullen ze bijna 60% bereiken. Kent u veel beroepen die op deze manier worden behandeld?
Een tweede voorbeeld: tot 2006, toen een plaatsvervanger niet werd herkozen, ontving hij zijn volledige salaris gedurende 6 maanden. Net voor de laatste parlementsverkiezingen stemden ze voor een tekst waarbij deze toelage van 6 naar 60 maanden werd aangenomen. De werklozen worden gestigmatiseerd, maar hierdoor blijft er een kloof van minimaal € 270 per niet-herkozen plaatsvervanger tussen het oude en het nieuwe systeem. Met zo'n bedrag kunnen we werklozen en RSA betalen.
en het is geen blijvende oplossing ...

Ik zie niet in dat een beter beheer van overheidsmiddelen geen duurzame oplossing is. Dit is wat de Spaanse regering in staat stelt een ambitieus herstelplan op te stellen !!
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/08/08, 17:56

C moa schreef:Dit is ook de reden waarom de armoedegrens verschillen, omdat ze duidelijk afhankelijk zijn van het aantal mensen in het huishouden.


Er wordt uiteraard rekening gehouden met het aantal personen in het huishouden. Het probleem komt voort uit het feit dat het drempelbedrag varieert naargelang de onderzoeken. Bijvoorbeeld de onderstaande tabel: het 1e cijfer komt overeen met 50% van het gemiddelde inkomen, het 2e met 60%. Sociale bijstand is inbegrepen.

Afhankelijk van het feit of de een de een of de ander neemt, gaat het aandeel huishoudens onder de drempel van alleenstaand naar dubbel.

Beschikbaar inkomen overeenkomend met de armoedegrens volgens het type huishouden in euro 2006 / maand

Alleenstaanden 880
Eenoudergezinnen, een kind onder de 14 jaar 1
Eenoudergezinnen één kind van 14 jaar of ouder 1 320
Koppels zonder kinderen 1 320
Koppels één kind jonger dan 14 jaar 1 584
Koppels met een kind van 14 jaar of ouder 1 760
Koppels met twee kinderen onder de 14 jaar 1 848
Stellen met twee kinderen, onder wie één jonger dan 14 jaar 2 024
Koppels met twee kinderen ouder dan 14 jaar 2 200

Toepassingsgebied: mensen die op het vasteland van Frankrijk wonen in een huishouden met een positief of nul opgegeven inkomen en waarvan de referentiepersoon geen student is.
Bron: Insee-DGFiP-Cnaf-Cnav-CCMSA, 2006 fiscale en sociale inkomensenquête.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/08/08, 18:12

harry Ravi schreef:Ik ben het helemaal met je eens, maar ik vind dat iedereen een kleine klap (zie gemiddelde) moet nemen in plaats van een grote klap te geven aan een enkele groep mensen.

Om lokaal te consumeren, begrijpen sommige mensen niet dat lokale boeren aan individuen verkopen, goedkoper dan in supermarkten, maar zelfs als ze het zouden weten, moet je in het weekend naar producten gaan zoeken ......


Ik vind dat het nogal egalitair is: iedereen moet een beetje moeite doen. We consumeren allemaal.

Kwaliteit en lokaal consumeren betekent niet noodzakelijk "dartelen in de velden, haren in de wind" (hoewel dat prettig is). Het kan in de supermarkt zijn door een lokale kaas per stuk te kopen in plaats van "p'ti kipleur" in hun individuele plastic omhulsel, god weet waar.

Maar goed, we wijken een beetje af van het onderwerp, maar ik wil omdat er keuzes zijn die we kunnen maken en als we kunnen twijfelen aan zijn politieke macht als burger, laten we dan niet aarzelen om onze echte macht te gebruiken: dat consument (of niet-consument).
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 01/09/08, 10:58

harry Ravi schreef:Ik ben het helemaal met je eens, maar ik vind dat iedereen een kleine klap (zie gemiddelde) moet nemen in plaats van een grote klap te geven aan een enkele groep mensen.
Omdat ik een paar jaar geleden in een zeer redelijke financiële situatie heb gezeten en nu meer op mijn gemak ben, is er geen foto, ik geef de voorkeur aan mijn huidige situatie, zelfs als ik belasting betaal en zelfs als ik een beetje moet betalen meer om de RSA te financieren. Laten we één ding niet vergeten: de meest bescheiden van ons geven 100% uit van wat ze verdienen, dus als je hen vraagt ​​om een ​​inspanning van 0.5 of 1% te doen, komt dit neer op een vermindering van hun koopkracht met 0.5 of 1% voor het essentiële. (heel erg) Weinigen van hen kunnen redden ...

Daarna kunt u zelfstandig worden, uw moestuin in uw huis cultiveren, die energie, water ... maar heeft de initiële investering is hoog,
zelfs als we een beetje afwijken van het onderwerp, ga ik af van mijn kleine opmerking.
Is ecologie het probleem van een rijke man? Ik denk het niet, maar de feiten laten zien dat vaak alleen degenen die (een beetje) geld hebben, met dit onderwerp rekening kunnen houden.
In totaal kost een ecologisch huis tussen de 15 en 20% duurder dan een traditioneel huis met minimumnormen. Een bescheiden stel kan een lening krijgen voor een traditioneel huis, maar niet voor een kas. De bankier zal immers rekening houden met de heilige "schuldgraad" zonder te zien dat het paar met een ecologisch huis grote besparingen zal realiseren op water, gas en elektriciteit.
Hetzelfde probleem geldt voor mensen die een lening krijgen voor een huis dat op 30 km van hun werk ligt. De bankier houdt geen rekening met de brandstof, de slijtage van de auto ....

Christine schreef:Kwaliteit en lokaal consumeren betekent niet noodzakelijk "dartelen in de velden, haren in de wind" (hoewel dat prettig is). Het kan in de supermarkt zijn door een lokale kaas per stuk te kopen in plaats van "p'ti kipleur" in hun individuele plastic omhulsel, god weet waar.
Grote verrassing toen ik in Milaan aankwam, al het fruit en groenten was Italiaans.
Daarnaast is er een veel ruimere keuze. Zo zijn er niet alleen hele ronde en allemaal rode tomaten.
Ik heb ook het gevoel dat de geest van kaliber hier niet bestaat of dat ze veel groter zijn. Sommige nectar hadden de grootte van een appel, sommige pruimen zo groot als nectar.
Is er een oorzaak en gevolg relatie, volgens mijn beste en beste, de prijzen zijn hier lager.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten