Aanpassingen en verbetering van het pantonreactorapparaat?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 21/09/05, 20:38

abyssin3 schreef:En zelfs als dat het geval zou zijn, zou dat niet beletten dat de verbinding vóór aankomst uit de reactor zou plaatsvinden. In plaats van alleen diesel in te spuiten, zou het het mengsel injecteren... :blink:

welkom
Wat uit een pantone komt, is gasvormig. Als u gas in uw GO-circuit stopt, weet u zeker dat u het onmiddellijk onschadelijk maakt. "Het is stom, maar het gas is samendrukbaar. Dus vóór de pomp zal het bellen maken; daarna open je geen injector die is gekalibreerd tussen 100 en 1800 bar (tenzij je de veer verwijdert; maar ik zal het je nu niet uitleggen). monding van het verbruik en de motor, ervan uitgaande dat deze start).
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 22/09/05, 14:22

Tenzij het ingespoten mengsel een zeer goed octaangetal heeft. Het is bijvoorbeeld mogelijk om dieselmotoren te laten draaien op aardgas dat inderdaad gecomprimeerd is zonder te ontsteken. Dit is de CNG-motor (dieselmotor waarop we een ontsteking en bougies)

Je bedoelt liever de cetaanindex, toch? Hoe dan ook, ter informatie: ik weet dat je een 100% ethanoldiesel kunt gebruiken, op voorwaarde dat je (hoeveel?) pro-cetaanadditieven toevoegt.

Wat Pantone en ethanol betreft, het is waar dat voor zover ethanol sneller verdampt dan water (78°?), ik me kan voorstellen dat dit de dingen alleen maar kan verbeteren ;-) (stoom op lagere snelheid)

Wat uit een pantone komt, is gasvormig. Als u gas in uw GO-circuit stopt, weet u zeker dat u het onmiddellijk onschadelijk maakt.


Het hangt misschien van de hoeveelheid af: in de 7up-brandstof van André werkt het in ieder geval.
En wat betreft het aansluiten van de reactoruitlaat vóór de pomp: zolang het gas explosief is en zichzelf kan ontbranden met een beetje GO, "zou" het (hypothetisch...) kunnen werken. Het zou gewoon een geweldige 7up-brandstof zijn, veel meer "7up" dan "brandstof" in feite...
: Ph34r:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 22/09/05, 14:28

Het probleem is dat als er te veel gas in de diesel zit, de injectiepomp langzamer gaat draaien om de druk te verhogen en mogelijk niet meer dan een bepaalde hoeveelheid brandstof in de cilinder kan leveren, wat de motor beperkt.

Een beetje lucht (of gas) om de brandstofverspreiding te verbeteren zonder de injectie te beïnvloeden, oké, te veel en er zou een druppel zijn.

Flute, we zullen een testbank met een dieselmotor moeten opzetten om te zien hoe ver we kunnen gaan... Wie is er toegewijd?
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/09/05, 16:16

Hallo,
Lucht sturen, of beter gezegd een heel kleine luchtinlaat in aanzuiging laten op de leiding van een kleine eenvoudige carburateur (in het geval van een benzinemotor die op olie loopt) Ik heb niets uitgevonden, het is het principe van de emulsie van veel carburateurs ) maar anders gebruikt.
Voor mechanische dieselinjectie is het een ander verhaal. Hoewel we dieselmotoren met pneumatische injectie zouden moeten onderzoeken, die je zelden alleen op oude boten tegenkomt, zou het interessant zijn om te weten of pneumatische injectie meer efficiëntie geeft dan mechanische injectie. Ik denk dat het spuit beter, maar de drietrapscompressor die een dergelijke druk produceert, beperkt het gebruik ervan, hoewel er experimenten zijn gedaan met hogedrukstoom, maar ik heb geen details.
Bij dit type pneumatische injectie lijkt het op brandstofbranders, de geïnjecteerde lucht drijft de brandstof aan, deze bevindt zich in de cilinder met de sterk gecomprimeerde lucht.
Andre
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten