Folder hernieuwbare energie wordt gemaakt

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Arfachsad
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/07/08, 00:49
Plaats: Eure

Micro-WKK




par Arfachsad » 12/07/08, 01:24

'avond allemaal,

Ik vind dit dossier over hernieuwbare energie erg interessant en er valt zoveel over te zeggen!
Met betrekking tot zonne-voltaïsche energie (met mono- en polykristallijn paneel) heb ik verschillende dingen behouden:
- de panelen zijn zeer vervuilend als ze correct worden gerecycleerd. Hun levensduur is ongeveer 25 jaar.
- het is noodzakelijk om een ​​omvormer in de installatie te voorzien om de elektrische stroom te regelen: het is een apparaat met een levensduur van 5 jaar dat moet worden vernieuwd en gerecycled.
- Afhankelijk van de regio is de demping niet zo interessant.

Aan de andere kant ontdekte ik iets meer dan een jaar geleden micro-WKK. Het is een stel Stirling-motoren die warmte gebruiken (bijvoorbeeld van een ketel) en elektriciteit produceren.
De hoeveelheid elektriciteit is er niet om windenergie of fotovoltaïsche energie te vervangen, maar om zoveel mogelijk warmte terug te winnen uit een ketel.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/07/08, 07:01

micro-WKK. Het is een set Stirling-motoren die warmte gebruiken (

Micro-WKK: het is niet alleen stirling
Het kan ook een verbrandingsmotor zijn die warmte en elektriciteit opwekt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arfachsad
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/07/08, 00:49
Plaats: Eure




par Arfachsad » 12/07/08, 14:56

de verbrandingsmotor is niet erg groen... Vooral omdat hij lawaai maakt en niet erg geschikt is om een ​​huis te verwarmen.

Een Stirlingmotor is stil en absoluut neutraal voor het milieu.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/07/08, 15:37

niet erg milieuvriendelijk de verbrandingsmotor...

Lang debat over econologie
Vooral omdat het lawaaierig is

We hebben erover gesproken op econologie (weinig debat) :D
en niet erg geschikt om een ​​huis te verwarmen.

Oké... (vermogen van de dynamo, warmteterugwinning van de motor, warmteterugwinning van de uitlaat; dat alles bij elkaar telt op tot calorieën) :D
Een Stirlingmotor is stil en absoluut neutraal voor het milieu.

Ligt eraan waar je je stirling mee verwarmt. : Cheesy:
Hoe dan ook, mijn opmerking was eenvoudig om erop te wijzen dat warmtekrachtkoppeling, of micro-warmtekrachtkoppeling, niet alleen om stirling gaat.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/07/08, 15:42

0 x
Avatar de l'utilisateur
Arfachsad
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/07/08, 00:49
Plaats: Eure




par Arfachsad » 12/07/08, 17:18

re!

Ik wilde niet bij het onderwerp stilstaan. : Cheesy:

Ik vertelde je net dat er micro-warmtekrachtkoppeling bestond en dat het ons mogelijk maakte om ons energieverbruik verder te verminderen.

Als ik het heb over micro-WKK, dan is dat vooral met een kachel of een houtgestookte ketel.

Dit is de door mij gekozen oplossing die mij het beste lijkt in een biocompatibel bouwproject dat rechtstreeks gekoppeld is aan andere systemen (lage temperatuur vloerverwarming, zonneboiler, regenwaterrecuperatie, enz.)

...en 53 tot 72 db voor een motor, dat is niet niks : Cheesy:
(persoonlijk heb ik liever de warmte van een open haard of een houtkachel en het geknetter van het vuur dan het snorren van een motor) : Wink:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/07/08, 17:48

Als ik het heb over micro-WKK, dan is dat vooral met een kachel of een houtgestookte ketel.

Dus hier is jouw ding :D
https://www.econologie.com/cogeneration- ... -3866.html
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2

prijs




par boubka » 13/07/08, 11:21

(bron) forum futura wetenschap

Prijs van de ketel met de stirling: € 17... auw. Maar hey als je de prijs ziet van sommige huidige verwarmingsinstallaties...

Een ander Sunmachine-model wordt ook gepresenteerd voor € 23500, maar er zijn minder technische details.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arfachsad
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/07/08, 00:49
Plaats: Eure




par Arfachsad » 13/07/08, 23:40

17ke voor een boiler ... het is echt duur!

Ik had meer dan een jaar geleden onderzoek gedaan en in Frankrijk was er niets (voor particulieren).

Het enige merk dat ik vond was:
http://www.stirlingpowermodule.com/

Bedankt voor de sunmachine-link (die ik niet kende).

Voor prijzen, ik weet niet zeker of ik veel goedkoper zal vinden ...
Het zou dus interessanter zijn om een ​​kleine windturbine op het dak te plaatsen.

Hoe dan ook, mijn bouwproject ligt stil en ik ben bang dat het in gevaar komt.


a+
(Nogmaals bedankt voor de informatie) : Cheesy:
0 x
Yves Thomas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 17/08/08, 16:45

draaikolk wind torens




par Yves Thomas » 17/08/08, 16:56

Wat windtorens met vortex-effect betreft, lijkt het erop dat één parameter ontbreekt: die van de energie die wordt verbruikt om dergelijke hoeveelheden energie te produceren. Inderdaad, een grondoppervlak van 2 tot 4 km2 vertegenwoordigt ondanks alles een zonne-energie van 2 tot 4 MW die wordt gebruikt om het luchtvolume te produceren dat nodig is voor hun werking. Zou zo'n hoeveelheid energie niet kunnen worden gebruikt met veel kleinere structuren om het luchtvolume te leveren dat nodig is voor het werveleffect? Effect dat zich manifesteert in veel fysieke omstandigheden?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten