Al Gore zou% groene stroom 100

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 19/07/08, 13:08

jonule schreef:
90% van de Fransen zou instemmen met 100% groene stroom, vind je niet?


Maar zeker en zelfs 100%..., en we zouden het kunnen doen... als de hele planeet de natuurlijke hulpbronnen van Noorwegen of IJsland had en hun bevolkingsdichtheid...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 19/07/08, 13:52

pff..
Frankrijk heeft een overschot aan elektriciteit en apparaten die daar werken, zouden het anders kunnen doen, of het nu in de industrie is of zelfs in privéwoningen: kijk eens wat thermische zonnepanelen besparen voor SWW.
om nog maar te zwijgen van het feit dat er in Frankrijk meer dan genoeg hout is! hernieuwbaar.

voor de inspanningen als er maar 5% is die kan kiezen voor het stelsel van belastingvermindering, komt dat omdat er een meerkost is door de ADEME-subsidies en het niet binnen ieders bereik ligt.

gelukkig is er zelfbouw en verenigingen!-)

christine schreef:Dus laten we windturbines naast hun huizen plaatsen en ze veel meer laten betalen voor hun elektriciteit. Hoe komt het dat ze het niet eens zijn? Maar uiteindelijk? MAAR HOE DAN?


heel mooie foto, echt, het zorgt ervoor dat je kinderen naast de deur wilt opvoeden ... gelukkig kost het land niets en is het dus "toegankelijk" ...
het is niet nodig om zulke karikaturen te maken, anders was er nooit iets gebouwd! het is niet omdat er glazige industriëlen zijn (oh ja?!) die de prijs willen verhogen (zoals voor de privatisering van EDF overigens) dat het principe niet goed is, windturbines zijn niet verplicht om dichtbij consumenten te staan, daar is een plattegrond voor zoals de PLU, de zones zijn duidelijk afgebakend, de windzones zijn niet zo gekozen!
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 19/07/08, 14:39

jonule schreef:pff..
Frankrijk heeft een overschot aan elektriciteit


En export naar landen die "geen kernenergie meer hebben": nou, nou...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 19/07/08, 15:13

wat ?
je hebt de essentie begrepen, denk ik net als ik: Frankrijk produceert te veel nucleaire elektriciteit. terwijl we het niet hebben over verhalen over "elektriciteit, dus elektriciteitscentrales, zullen nodig zijn".
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 20/07/08, 09:59

jonule schreef:wat ?
je hebt de essentie begrepen, denk ik net als ik: Frankrijk produceert te veel nucleaire elektriciteit. terwijl we het niet hebben over verhalen over "elektriciteit, dus elektriciteitscentrales, zullen nodig zijn".


je weet zeker dat hij te veel produceert want in de winter koopt hij elektriciteit van de Duitsers omdat hij niet genoeg heeft. Wat zorgt er precies voor de afgelopen jaren van grote stroomstoringen...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/07/08, 10:11

Hallo,
Op de volgende link staan ​​veel antwoorden:
http://www.senat.fr/rap/r06-357-1/r06-357-11.html
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/07/08, 10:53

0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 22/07/08, 12:02

jc-tergal schreef:
jonule schreef:wat ?
je hebt de essentie begrepen, denk ik net als ik: Frankrijk produceert te veel nucleaire elektriciteit. terwijl we het niet hebben over verhalen over "elektriciteit, dus elektriciteitscentrales, zullen nodig zijn".


je weet zeker dat hij te veel produceert want in de winter koopt hij elektriciteit van de Duitsers omdat hij niet genoeg heeft. Wat zorgt er precies voor de afgelopen jaren van grote stroomstoringen...


Sorry, het is precies het tegenovergestelde, het zijn de Duitsers die de meerderheid kopen, zelfs als ze af en toe (centraal onder beoordeling) kunnen worden gebracht om ons te bevoorraden, het hele Europese netwerk is met elkaar verbonden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/08/08, 19:03

Chatham schreef:[...] maar de megacut werd veroorzaakt door de zwakte van het Duitse netwerk in een regio waar... windturbines uitvielen (geen wind meer...)
Blijkbaar is dat niet waar, slechts een gerucht dat steeds weer wordt aangevoerd door anti-windturbines...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 264-gasten