Het beweegt zich in de Loire :)

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
fireaero
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/09/05, 22:11




par fireaero » 02/09/05, 22:46

Hallo, waar is deze 205?
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 03/09/05, 15:35

>> Hallo, dus waar is deze 205?

Salut à tous!

Nou, het is serieus, omdat ik morgen klaar ben met de assemblage van de nieuwe versie-reactor, allemaal in roestvrij staal, met 4 staven met een diameter van 100 mm 14 en een instant stoomgenerator. De eerste proeven zouden logisch moeten volgen in het proces, volgende week!

Hier is het!

Een plus!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/09/05, 16:03

Hallo, Camel1
plaats een thermometer op de stoomuitlaat van de reactor, het zou interessant zijn om de uitlaattemperatuur te weten. (het is het hol om te weten of het werkt)
Ik hoop dat je genoeg warmte vindt om 4 reactoren te verwarmen
Ik heb niets meer over met een grote 19 mm staafreactor op een 3 liter diesel. houd ons op de hoogte van de resultaten.
Nog een klein dingetje dat je de auto 2 of 3 minuten op vol vermogen duwt, zodra de temperatuur stijgt, kun je normaal rijden en het werkt, het blijft stabiel.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 03/09/05, 16:34

hi Andrew

Wat betreft de reactoren, ze bestaan ​​uit vier buizen met een diameter van 17 x 1,6 mm bij 220 lang, roestvrij staal, en de kernen hebben een diameter van 12 mm bij 100 mm lang, roestvrij staal ook :)

Na het lezen van een van je berichten, heb ik de mogelijkheid toegevoegd om de positionering van de kernen aan te passen zonder te demonteren, dankzij een draadstang van 4 mm, gelast op de kern, met een borgmoer om deze te blokkeren op de kap van de mixer doos. Je leek te zeggen dat de positie van de kern de resultaten kon beïnvloeden, afhankelijk van of we te maken hadden met diesel of benzine, dus dat is het.

Voor het meten van de temperaturen had ik graag een thermokoppel in de richting van de ingang van de buis en een andere in de richting van de uitgang geplaatst, veel getuigenissen suggereren dat het noodzakelijk is om het grootst mogelijke verschil te verkrijgen, wat een goed spoor is om te optimaliseren de instelling ... maar ik heb nog geen "plan" voor thermokoppeldraad gevonden en ik geef toe dat ik geen heel precies idee heb over hoe ze te installeren ...

Hier geniet ik er altijd van je zoveel te lezen, je talrijke bijdragen en je opmerkingen tonen aan dat je veel vlieguren op de Pantone moet hebben, en dat je anderen ervan laat profiteren, het is cool!

Nogmaals bedankt en nog veel meer!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
gat42
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/08/05, 17:56




par gat42 » 07/09/05, 19:15

hi to all,

Vanuit de regio Roanne zijn wij (mijn zoon en ik) bezig een "pantone" te maken voor installatie op een R21 2L1D. De R21 meet momenteel het gemiddelde verbruik zonder Pantone. installatie staat voor de deur.
Het gaat over :
- fijne roestvrijstalen lamp en watervolume van ongeveer 1.5L (lage thermische inertie)
- opwarmen van de lucht in de bol door een 16 mm stalen pijp gericht op de boog op de pot (verder weg van de reactor)
- alle roestvrijstalen reactor (16-20 buis van 22 cm en 13 mm kern van 15 cm) geplaatst in de uitlaatpijp.
- injectie in de inlaat via een volledig koperen klep (mogelijke aanpassing en deactivering) op het niveau van een machinaal bewerkte lichtmetalen venturi en gemonteerd in het inlaatspruitstuk (reductie op de venturi van 55 tot 42 mm).
- "Automatisch" vullen van de bubbler door een hoger gelegen afgesloten reservoir en een dompelbuis op de gewenste vloeistofhoogte.
Bubbler verwarmd door koelvloeistof in een spiraalvormige koperen spoel in de bubbler.

Ik ben van plan contact op te nemen met de Roannais-uitvindersclub om te bespreken zodra we resultaten hebben.
We zullen proberen een bestand te maken (plannen, foto's als de resultaten overtuigend zijn om degenen die aarzelen aan te moedigen)

Als er andere pantonizers in het gebied wonen (ten zuidoosten van Roanne), zou ik ze graag ontmoeten!

Ik hoop je snel te zien.
0 x
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 15/09/05, 19:54

Hallo allemaal, ik wil ook mijn motor pantomiseren. B)
En als ik tevreden ben met het resultaat, neem ik het serieus met mijn Mondeo TD. :D
Maar om te beginnen wil ik graag mensen in Lyon ontmoeten die ervaring hebben in het veld. bedankt voor je antwoorden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1

pantone tegenkomen




par Asgard bot tyr » 25/12/05, 15:02

Ik zie dat er mensen in de Loire zijn, ik organiseer een pantone-bijeenkomst in januari en ik nodig je uit om deel te nemen :D :D
Neem voor geïnteresseerden zo snel mogelijk contact met me op
: Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:

Binnenkort iets nieuws!




par camel1 » 26/01/06, 02:23

Hallo gat42!

Waar ben je met je 21d?

Een beetje UP in asgard os Tyr, :D het is snel in de Loire ...
Volgende week komt Didier terug en beginnen we met het bewerken van het prototype, er zal hier nieuws zijn en misschien een vergadering in een uniforme hoed ...

A +++ voor iedereen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 26/01/06, 13:44

Als je nieuws hebt voor roestvrij staal, mis ik veel en ook nieuws
technische besturingsapparatuur?! Als dat je vertelt dat ik in mijn werkplaats ben,
tot aanstaande woensdag. Heb deze week doorgebracht en ik heb 10m kubus argon
branden! : Cheesy: : Mrgreen: :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/01/06, 18:07

Goed gedaan jongens uit Loire, ik kom uit Puy de Dôme in de buurt van Issoire. : Idee:

Ik heb een R21 Nevada benzine (vanaf 1986 / F2N motor) pantoniseerbaar (370000kms), kent iemand dit voertuig en of het gemakkelijk te bereiken zou zijn.
Ik heb de carburateur gedemonteerd, omdat het dubbele lichaam vastloopt, verwijder ik het inlaatspruitstuk om toegang te krijgen tot de starter die zich hieronder bevindt (massaprobleem). Ik neem aan dat de reactor in de uitlaatpijp net achter het uitlaatspruitstuk moet worden gelast.
Ik ken mechanica, maar ik ben geen lasser.
Als je weet dat iemand die een benzine heeft uit Nevada en die zou overwegen het te pantoniseren, ik ben geïnteresseerd om erover te praten ... Ik laat de lassen laten doen door een "professional".

Bij voorbaat dank. :D
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten