Boren, vuil water probleem

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
frederic66
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 18/07/08, 18:08

Boren, vuil water probleem




par frederic66 » 18/07/08, 18:52

Hallo, ik leg mijn PB uit.
Ik heb in februari 33 2006 meter geboord. Het water stijgt tot 10 meter boven de oppervlakte en de pomp staat 2 meter onder het waterniveau.
Al meer dan 2 jaar geen PB.
Het is 2 weken geleden dat het water uit mijn boorgat donker begon te stromen, het bevat heel fijn grijsbruin zand. Het duurde 2 tot 3 dagen en daarna werd het water weer helder zoals voorheen. Vandaag stroomt het water uit mijn boorgat als 15 dagen geleden en daarna voor 4 dagen.
Kan iemand zijn wat het kan zijn?
Na ruim 2 jaar goed te hebben gewerkt, begrijp ik niet waarom dit niet meer gaat.
Normaal gesproken wordt het na verloop van tijd steeds beter.
Bedankt voor de hulp die je mij zou kunnen geven.
Goedendag en BEDANKT.
FRED
0 x
Frederic Lopez
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/07/08, 19:22

Dag
Normaal gesproken is een boorgat, zelfs als het water zich dicht bij het oppervlak bevindt, boren we meer hol om in een laag zand te gaan om een ​​gefilterd water een diep water te geven, waarbij het oppervlaktewater wordt vermeden
vaak bestaat de put uit een buis, hetzij van kunststof of van staal, soms is een gedeelte vervormd of breekt de las, of op langere termijn komt corrosie oppervlaktewater in de put
Het komt ook voor dat na intensief pompen er een fijne sabonstijging is, die het water verstoort, de put soms moet worden schoongemaakt (het fijne zand van de bodem legen), normaal gesproken mag er alleen zand zijn onbeleefd aan de onderkant.

een methode bestaat uit het pompen van de put (onderaan) en het luisteren of er een oppervlaktewaterstroom naar beneden valt die zou duiden op het doorboorde hemd

Met een touwtje en een kleine weging kunt u, zodra de put is geleegd, het niveau meten en metingen uitvoeren om te zien hoe snel het vullen is voltooid (het goede water komt van onderen)

Andre
0 x
frederic66
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 18/07/08, 18:08




par frederic66 » 18/07/08, 20:06

Dank u voor uw antwoord
De mogelijkheid die je mij gaf om de put te legen is onmogelijk, het waterpeil komt niet onder de 11 meter.
Ik denk niet dat er een dun gebit in de leidingen zit doordat PVC speciaal geboord heeft van Fransbonhome.
Ik pomp niet intensief.
De enige optie is de aanwezigheid van zand onderaan, het lijkt vreemd maar goed, het zand is aanwezig bij de uitlaat van mijn pomp.
Dus als ik het goed begrijp, zou ik mijn put moeten onderzoeken, volgens mijn onderzoek zuig ik de bodem van mijn put om het zand te verwijderen.
Ik dacht dat het bodemzand over 2 jaar grof zou zijn en nog beter zou filteren.
kunnen we de bodem stofzuigen met mijn pomp zonder deze te beschadigen?
Als dat niet mogelijk is, wacht ik tot maandag om een ​​pomp te huren om het zand uit de bodem van de put te pompen.
Bedankt voor je snelle reactie.
FRED
0 x
Frederic Lopez
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/07/08, 01:27

Dag
Ik dacht dat het bodemzand over 2 jaar grof zou zijn en nog beter zou filteren.
kunnen we de bodem stofzuigen met mijn pomp zonder deze te beschadigen?


Normaal pompt een pomp in een put continu zeer fijn zand gesuspendeerd in het water (zichtbaar voor het oog in een glas als het water in de zon wordt geroerd) door de jaren heen blijft het grove zand het grove zandzak en het natuurlijke filter neemt toe in volume, het systeem verbetert.
Waar het kan worden ontregeld, is het een krachtige pomp en een grote gepompte stroom veroorzaakt het te veel zand en zand de bodem van de put gaat omhoog (sommige pompen hebben een zeer fijn gaas om te voorkomen dat het zand omhoog gaat)
de pompen hebben anti-abrasieve plastic turbines die een zekere weerstand tegen zand behouden, maar niet continu modder pompen, er zijn pompen die speciaal zijn ontworpen om een ​​put te reinigen.
normaal gesproken wordt de reiniging van een put elke 10 jaar uitgevoerd na het verbruik van de put.
Maar voordat u dit overweegt, moet u de aard van het water onderzoeken

Als we het opgepompte vuile water laten zitten als het binnen een paar uur op de bodem neerslaat, is het zand van de bodem.
Als het een dag en langer duurt om op te ruimen, is het modderig oppervlaktewater.

Sommige na het graven of schoonmaken van een lege put, een 50c zwembadfilterzand in de bodem

Andre
0 x
frederic66
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 18/07/08, 18:08




par frederic66 » 31/07/08, 22:17

: 1: Hallo, sinds het laatste bericht was alles weer normaal. Vanavond heb ik de tuin een half uur lang water gegeven en het water wordt bruin, aanwezigheid van heel fijn zand in de water, ik heb een emmer gevuld om te zien welk materiaal het was. Morgenochtend zal ik het opnieuw proberen, als het water vuil blijft stromen, wat moet ik dan doen? Mijn boren is pas 2 jaar oud.
Bedankt voor de hulp.
0 x
Frederic Lopez
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 01/08/08, 11:55

Komt er bij hevige regenval oppervlaktewater rond uw boorpunt?
Omdat het langs de pijpleiding van het oppervlak kan stromen. Het is een van mijn broers overkomen.
0 x
frederic66
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 18/07/08, 18:08




par frederic66 » 01/08/08, 12:01

Hallo, bedankt voor uw interesse in mijn PB.
Bij hevige regen komt er geen oppervlaktewater langs mijn boorgat, de ingang van mijn boorgat is betonnen op 3 vierkante meter.
0 x
Frederic Lopez
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 01/08/08, 12:12

Heeft u contact opgenomen met de DRIRE in uw regio? Misschien zijn ze zich bewust van ondergrondse "vervuiling"?

Anders zijn er ook lokale organisaties voor het beheer van grondwater.

Misschien moet je toch contact met ze opnemen?
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten