energie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jean_db
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/08/05, 20:34




par jean_db » 09/09/05, 14:51

Energie is wat mijn molen doet draaien

Beeld

Pilat bereikt

Door de perzikbomen water te geven, krijgen we perziken, en als we perziken hebben, hebben we energie.

Dat is energie, nou ja, een beetje….
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 09/09/05, 15:02

plasmanu schreef:welkom
....
PS: even 2 domme vragen.
 Is de elektrische boog mogelijk in een vacuüm????
 Wat betekent vacuümenergie????

Hallo Plasmanu,
Je PS was een beetje verloren (LOL)

Is het mogelijk om een ​​elektrische boog in een vacuüm te hebben?
Goede vraag: is het een theoretisch absoluut vacuüm, of iets dat we kunnen doen (een heel hoog vacuüm, maar niet helemaal leeg)?
Als het het tweede geval is, denk ik van niet, want als er nog een paar gasmoleculen over zijn, zullen ze ioniseren en een plasma geven (re-LOL), maar dat weet je al.

Wat betreft "vacuümenergie", deze zou zich op het niveau van het kwantumvacuüm bevinden, maar ik weet het niet nauwkeuriger.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 09/09/05, 16:37

Ik denk dat een kathodestraalbuis vacuüm is!
Dit kan uw vraag 1 beantwoorden!!
voor de andere vraag moet je Tesla stellen!
;-)

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?
Gratis object!
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 12/09/05, 06:48

hallo

in feite is het de definitie van vacuüm die een probleem vormt.
Als het vacuüm niet leeg is (sporen van kleine golflengten, supermoleculaire verdunning, enz.) is er een probleem.

Het is jammer dat de jager de jager heeft verlaten forum, Ik had graag zijn deskundige mening willen hebben over de planckmuur en de snaartheorie ;)

@+
manu
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/09/05, 09:02

plasmanu schreef:Het is jammer dat de jager de jager heeft verlaten forum, Ik had graag zijn deskundige mening willen hebben over de planckmuur en de snaartheorie ;)

Het spijt me, maar ik heb lang geaarzeld voordat ik hem "verbied", maar hij had de grens overschreden... Ik heb hem ook een e-mail gestuurd om aan te bieden terug te komen als hij gekalmeerd was... Ik heb uiteraard nooit antwoord gekregen!
0 x
jelupan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 31/07/05, 11:00




par jelupan » 12/09/05, 10:32

Hallo,
allemaal zo interessant. Kunnen we ons voorstellen dat een zwart gat, waaruit nooit iets tevoorschijn komt (?), in feite een doorgang is naar een andere dimensie? Waar een ander universum zou worden herschapen! Of dat deze materie en deze geaccumuleerde stralingen zouden worden opgeslagen op een tussenliggende plaats tussen twee dimensies, wachtend op het moment waarop ze, als hun dichtheid of volume een kritische paroxysme zou bereiken, in de andere dimensie zouden vallen in een nieuwe oerknal?
Gezien het kolossale aantal bekende en onbekende zwarte gaten in ons universum zou dit een even groot aantal dimensies impliceren die in elkaar genest zijn, wat moeilijk voor te stellen is!
Maar het is al moeilijk voor te stellen dat alle materie en straling die door een zwart gat wordt opgevangen, tot zo’n klein volume worden gecondenseerd.
Als de afstanden tussen atomaire deeltjes worden verkleind door compressie, is er dan geen punt waarop ze samensmelten? Kunnen we ons voorstellen in welk stadium deze actie een reactie zal veroorzaken? Kan dit worden gemeten in termen van tijd, volume, temperatuur?
Een zwart gat in het centrum van een sterrenstelsel zal door zijn groeiende aantrekkingskracht uiteindelijk het hele sterrenstelsel opslokken. En daarna? Zal de aantrekkingskracht ervan voldoende zijn om op verre clusters in te werken en deze op hun beurt op te slokken?
In dit geval kunnen we denken dat het hele universum, zoals wij het zien, door dit gat zal worden geabsorbeerd nadat we hebben gezien hoe de uitdijing ervan vertraagde, vervolgens stopte en vervolgens in regressie ging! :knipperen:
Best verontrustend op onze schaal, eindelijk hebben we tijd!! :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/09/05, 10:46

Ik heb verre van verstand van astrofysica, maar dit is wat ik weet:

Kunnen we ons voorstellen dat een zwart gat, waaruit nooit iets tevoorschijn komt (?), in feite een doorgang is naar een andere dimensie?  


Volgens sommige astrofysici worden zwarte gaten geassocieerd met ‘witte fonteinen’, de ‘uitgangen’ van zwarte gaten. Als we nu zwarte gaten hebben kunnen waarnemen, weet ik niet of we witte fonteinen hebben waargenomen. Deze dualiteit zou ook een sleutel zijn tot tijdreizen en misschien wel die van mogelijke reizen over de bijna oneindige afstanden (op onze schaal) van het universum.

Gezien het kolossale aantal bekende en onbekende zwarte gaten in ons universum zou dit een even groot aantal dimensies impliceren die in elkaar genest zijn, wat moeilijk voor te stellen is!


Ja, ik geloof dat het de snaartheorie was die dit in evenwicht bracht. Het is duidelijk puur theoretisch. Het menselijk brein (tenminste dat van mij) heeft moeite met redeneren in meer dan vier dimensies.

Als de afstanden tussen atomaire deeltjes worden verkleind door compressie, is er dan geen punt waarop ze samensmelten? Kunnen we ons voorstellen in welk stadium deze actie een reactie zal veroorzaken? Kan dit worden gemeten in termen van tijd, volume, temperatuur?


Welnu, dit wordt gecontroleerd door thermonucleaire fusie... maar het is niet met druk dat we erin slagen te fuseren, maar niet met deeltjesbombardementen

Een zwart gat in het centrum van een sterrenstelsel zal door zijn groeiende aantrekkingskracht uiteindelijk het hele sterrenstelsel opslokken.


Niemand weet het, maar blijkbaar is het waar dat het centrum van sterrenstelsels bestaat uit een zwart gat (vandaar hun vorm)

Best verontrustend op onze schaal, eindelijk hebben we tijd!!


Ik dacht altijd dat het redeneervermogen van het menselijk brein beperkt was door... de oneindigheid (van de tijd en het universum):rolleyes:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 12/09/05, 10:59

Voor degenen die meer geïnteresseerd zijn in het onderwerp zwarte gaten: http://fr.wikipedia.org/wiki/Trou_noir
0 x
jean_db
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/08/05, 20:34




par jean_db » 12/09/05, 15:02

Het hiernamaals en de zwarte gaten missen realisme....
Terwijl het water hier de paddenstoelen laat groeien, die, samen met de eieren van de kip die het ei maakte, de kip die het ei maakte, heel lekker zijn in omeletten....
Pilat bereikt
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 13/09/05, 00:29

econology schreef:Ik heb verre van verstand van astrofysica, maar dit is wat ik weet:
Kunnen we ons voorstellen dat een zwart gat, waaruit nooit iets tevoorschijn komt (?), in feite een doorgang is naar een andere dimensie?


Volgens sommige astrofysici worden zwarte gaten geassocieerd met ‘witte fonteinen’, de ‘uitgangen’ van zwarte gaten. Als we nu zwarte gaten hebben kunnen waarnemen, weet ik niet of we witte fonteinen hebben waargenomen. Deze dualiteit zou ook een sleutel zijn tot tijdreizen en misschien wel die van mogelijke reizen over de bijna oneindige afstanden (op onze schaal) van het universum.

Het lijkt erop dat ik kennis lees die is ontleend aan de studies van JP Petit, zelf geïnspireerd door de boodschappen van de Ummieten?
Ik bekritiseer niet, ik geloof volledig in deze theorie. Maar in eerder gelezen berichten leek het mij dat u alle toespelingen met betrekking tot buitenaardse wezens of de voortstuwing van vliegende schotels in de ruimte verwierp. forum… :ogen rollen:
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 317-gasten