Ik rijd de E85, benzine convertible

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
internetten
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/06/08, 23:19

Ik rijd de E85, benzine convertible




par internetten » 25/06/08, 23:50

:schok: Ik ben in reserve Ik moet tanken ...
een station presenteert zich Ik kijk niet naar de prijs van de liter want het doet altijd pijn ...
zoals hier maken ze bio-ethanol uit nieuwsgierigheid prijs per liter 0.83 ct
Dus er komt een idee bij me op ...
aangezien mijn roer voor 80% op koolzaad loopt, had ik nooit een probleem gehad, zou mijn benzine-cabriolet dan op bio-ethanol rijden?
Ik moet nog 5 liter in de reserve hebben, ik zet de motor af en doe er 5 liter E85 in en daarna 5 liter E95.
Beginnend nikkel ga ik naar de kassa.
Ik verlaat het station direct op de ringweg knipperende versnelling laten we gaan ...
voor de eerste tien km niets te veranderen ...
geen extra geluid
niet meer of minder rook dan voorheen
geen krachtverlies op het eerste gezicht
maar de glimlach om de hoek van de lippen
Ik kom 35 km later thuis, niets te melden
De volgende dag koude start 16 ° droog weer nikkel en 10 km afgelegd ja eigenlijk stationair zoals gewoonlijk ...
volgende stap 40% vol met E85 om te volgen ...


u heeft opmerkingen of advies aarzel niet ...
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars

Re: ik rijd op de E85




par martien007 » 26/06/08, 00:49

Welk jaar is uw Safrane? welke motor (elektronische injectie)? je hebt geen kit geplaatst en het werkt op 80%? niet klikken? ..... pas op met de kleppen, je moet een additief gebruiken zoals "additief voor super loodvrij" gebruikt voor oude motoren die op superlood liepen, anders riskeer je je klepzittingen te verbranden.

Bekijk de forums waar ze praten over E85.

Hier is er een onderwerp over Peugeot 205 carburateur die op 100% E85 loopt zonder kit maar de jet en de vervroeging van de ontsteking aanpassen maar dat kunnen we niet doen op een elektronische injectie, dat betekent dat de calulator erg intelligent is en zelf de injectie van bio-ethanol corrigeert, het speelt bijna de rol van de flexfuel van Braziliaanse auto's of van de zeer zeldzame Franse auto's.

PS: voor de Safrane had ik het mis !!! is het een diesel als je op koolzaad rijdt? Ik herschrijf niet alles, maar het werkt voor je benzine-cabriolet coupé ... hoe is het als coupé (elektronische injectie?).
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/06/08, 10:16

binnenkort laten we je de maïsrollers zien!

Weet je trouwens waar deze maïs wordt geplant en wat het nodig heeft om te groeien, zoals water en gmp (bt) pesticiden?
hoe lang duurt het om te groeien, wat kan er niet in plaats daarvan worden geplant, wat geeft het af als methaan voor alcoholische gisting, het verwarmingsvermogen voor destillatie, tenslotte de brandstof om alles te transporteren en zo?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/06/08, 10:25

kalmeer, lees hier mijn laatste bericht: https://www.econologie.com/forums/post85550.html#85550

Voor het onderwerp: je kunt tussen 40 en 50% van E85 rijden ZONDER KIT

We hebben hier al verschillende onderwerpen over gehad: https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten