HVP-C: pure plantaardige oliën en brandstofwetgeving

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje

HVP-C: pure plantaardige oliën en brandstofwetgeving




par gerald » 06/09/05, 08:31

Ik ben vorige week (30/08/05) gecontroleerd door de mobiele douane toen ik op 70% zonnebloemolie reed. Dus de man zoog wat van mijn brandstof op en zei met een goed Tarn-accent: "Oh, je dieselbrandstof is goed, het is goed!" Ik antwoordde niet en toen zei hij dat ik verder moest gaan. Hij was duidelijk op zoek naar rood en hij was nogal verrast door het geel.
Gerald
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 06/09/05, 09:09

Ik had deze artikelen niet gezien en ik geef toe dat ik er erg van walg ze te zien
en lang leve Frankrijk! en lang leve de democratie! en lang leve de vrijheid. ja maar... waar in Frankrijk?
LAMENTABLE :( :( :( :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 06/09/05, 09:46

...De gebruikers van HVB zullen daarom gerust zijn tot de dag waarop de politici oliecontroles durven uit te voeren...Als ze durven...
om geld terug te vorderen zullen ze naar mijn mening durven! Ik twijfel geen seconde !!!!!! ;)
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 06/09/05, 11:13

Hallo,
In het douanedocument staat goed "TIPP", wat plantaardige oliën betreft, bevindt zich in een juridisch vacuüm, het zijn inderdaad geen aardolieproducten, daar is een procedure voor! <_
++ :P
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933




par Christophe » 06/09/05, 13:59

Dus ik hoop dat het de revolutie wordt! Omdat olie, in tegenstelling tot rood, minder vervuilt dan GO...het is niet alleen een kwestie van belasting...Ze moeten het gewoon doen zoals in Duitsland: HVB aan de pomp!

Als dit gebeurt, zal het nodig zijn om erover te praten met verenigingen van astmapatiënten en met de medische diensten van ziekten die de correlatie tussen ziekten en vervuiling goed kennen

ps: er zijn alle documenten op de site en de forum : HVB is VERBODEN.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933




par Christophe » 06/09/05, 14:02

gerald schreef:Ik ben vorige week (30/08/05) gecontroleerd door de mobiele douane toen ik op 70% zonnebloemolie reed. Dus de man zoog wat van mijn brandstof op en zei met een goed Tarn-accent: "Oh, je dieselbrandstof is goed, het is goed!" Ik antwoordde niet en toen zei hij dat ik verder moest gaan. Hij was duidelijk op zoek naar rood en hij was nogal verrast door het geel.
Gerald

Lol
Ik dacht al niet dat er nog "rode" vinkjes bestonden, dan is uw ervaring veelzeggend: de politie heeft strikte instructies (zoek naar rood) en past die toe op de letter.
Het is niet iets anders zoeken dan GO maar zoeken naar rood...HVB-gebruikers zullen dus op hun gemak zijn tot de dag dat politici oliecontroles durven uit te voeren...Als ze durven...
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 174
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 06/09/05, 17:05

Tenzij je een andere kleurstof (dan rood) in de GO stopt,
Ik zie niet dat de douane de kleine arsenaal aan apothekers langs de kant van de weg eruit haalt om een ​​monster te nemen en een onbetwistbare analyse uit te voeren voor de rechtbanken...
Tenzij je een goede revisie doet van de procedurecode en de training die daarbij hoort...

Als het systeem procedureel is (ik weet niet meer hoe het is geschreven), moet je gewoon te...
Ga door, er is niets te zien :D :D :D
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 06/09/05, 18:06

Zoals elke belasting moet de TIPP door de detailhandelaar van de brandstof aan de overheid worden overgemaakt. De eindgebruiker hoeft het dus niet terug te betalen. Het debat is in ieder geval een warboel, want als we HBV gebruiken, brengen we geen extra TIPP in de wacht die ze zullen moeten terugbetalen. Dus waar is het probleem om HBV te plaatsen?
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
jelupan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 31/07/05, 11:00




par jelupan » 07/09/05, 09:23

Hallo,
voor een aanpak van deze problemen:
<a href='http://www.oliomobile.org/forum/viewsujet.php?t=277&postdays=0&postorder=asc&start=0' target='_blank'>http://www.oliomobile.org/forum/viewtopic....der=asc&start=0

Om u gerust te stellen, meerdere gebruikers van hvb of commerciële olie hebben contact gehad met justitie of douane. Alles is goed gegaan. Zoek op de oliomobile-site.
Zelf heb ik zonder zorgen 6000 km gereden in een go/hyperkoolzaadoliemengsel (Liddl, Ed, Aldi: 0,79€L). :D :D :D :D :D
Voor gebruikers die aan Duitsland grenzen, wantrouwen jegens de olie die door de stations wordt gedistribueerd. Vrienden uit Straatsburg en METH'ECO (installateur van kits voor 100% rijden) waarschuwden me dat het 5% van een mengsel van ester + aromaten + dierlijk vet (?) bevat dat de slangen aantast en niet-gemodificeerde afdichtingen. Te controleren!

Op 1 januari 2005 was Frankrijk verplicht Europese richtlijnen toe te passen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933




par Christophe » 07/09/05, 12:47

jelupan schreef:Op 1 januari 2005 was Frankrijk verplicht Europese richtlijnen toe te passen.

Sorry maar deze e-mail: https://www.econologie.com/forums/uploads/po ... 171742.jpg bewijst het tegendeel... Frankrijk blijft buiten de wet ten aanzien van EU-richtlijnen...:(
Dernière édition par Christophe de 25 / 09 / 06, 16: 30, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 73-gasten