Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/05/08, 12:54

Een opmerkelijk punt best interessant:

Toen mijn brandervlam lager was dan 950°C met een zeer blauwe vlam en rooktemperaturen van 110°C, produceerde ik veel CO maar ook zeer fijne roetdeeltjes die zich hadden afgezet in een dunne bruine laag door de hele ketel... foto komen

Sinds ik de T° van de vlam boven de 950°C verhoogde door de luchtstroom iets te verminderen, was de temperatuur van de dampen altijd 110°C en de vlam iets minder blauw.

Ik heb gisteren een kijkje genomen en de dunne film is grotendeels verdwenen tot het punt dat de oppervlakken van de ketel bijna schoon zijn!! :schok: op dit punt dat de rooktemperaturen zijn van 110°C naar 90°C gegaan zonder enige wijziging aan de instellingen!! alsof het verwarmingslichaam perfect was schoongemaakt (toen ik het net had gedaan)

Dat wil zeggen, dat zo geregeld met de recirculatie van het water afkomstig van de verbranding (zie vorige berichten), we zijn misschien in de aanwezigheid van de demonstratie dat het injecteren van waterdamp in "een vlam met de stookolie" zuivert en reinigt de verbrandingskamer; Ik zal hierna een foto voor je maken.

Ik zal de T° van de dampen moeten verhogen om niet te dalen tot de T° van condensatie, zodat ik met een hogere druk kan spuiten Beeld
Dernière édition par Capt_Maloche de 28 / 05 / 08, 10: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/05/08, 23:17

Hier zijn de feiten in foto's
Beeld

Er zit nog een beetje van dit laagje zeer fijn roet in de hoeken, maar de rest van de ketel is "schoongemaakt"

Ter vergelijking met deze foto van 19 april (1 maand en 10 dagen geleden) toen ik net het verwarmingslichaam had schoongemaakt

Je zult ook merken dat de vlam minder blauw is, maar dit lijkt de ideale stand te zijn.
Beeld
Dernière édition par Capt_Maloche de 28 / 05 / 08, 09: 56, 2 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/05/08, 23:37

Hallo Capt_Maloche

Is het zo koud in huis dat je toch je huis moet verwarmen of ben je je mods aan het uitproberen zonder verwarming? :?
Voor de maand augustus denk ik dat we je kunnen vrijstellen van het verwarmen van je woonkamer tot 40°. : Mrgreen: ook al is het voor een goed doel.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/05/08, 09:49

Idioot ! :D

de ketel produceert ook sanitair warm water,
de verwarming heeft 2 maanden uit gestaan.

goed, en wat vind je van deze dieptereiniging van de ketel? het is zeker de eerste keer in 20 jaar dat het zo schoon is... de ketel is 30 jaar oud.

Dus?
door de recycling van waterdamp uit verbranding?
of SO2-zwavelzuurcondensatie? (wat verrassend zou zijn gezien het feit dat na deze laatste aanpassing de T° van de dampen nog steeds op 110/115°C stond en ik geloof ook dat er bijna geen zwavel meer in de Fioul.O.Domestique zit, 0.1% sinds het begin van 2008, d.w.z. 1 g/kg stookolie)
Zwavelzuur (voorheen olie van vitriool of vitriol genoemd) is een giftige chemische verbinding met de formule H2SO4

Het is een sterk mineraal zuur (in tegenstelling tot organische zuren). Het kan zich in elke verhouding met water vermengen

Onder invloed van warmte valt zwavelzuur uiteen in zwaveltrioxide en water. De reactie is praktisch voltooid bij 450°C. ΔH van ontleding = +177 kJ/mol.

De belangrijkste gewone metalen worden aangevallen met het vrijkomen van diwaterstof. Verdund zuur tast zink, ijzer, koper en bepaalde soorten gietijzer aan, maar niet lood.

Geconcentreerd zwavelzuur heeft geen effect op koud ijzer, staal en gietijzer, maar als het heet is, reageren bijna alle gewone metalen, inclusief bepaalde gietijzers.


Ok voor metalen, maar roet is meestal koolstof, misschien met een beetje zwavel, toch?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/05/08, 10:18

Roet is een reeks chemische verbindingen die het gevolg zijn van de onvolledige verbranding van brandstoffen (benzine, diesel, stookolie, kerosine). Roet is in de vorm van vaste of teerachtige stoffen met een zwartachtig uiterlijk en rijk aan koolstof.

De vorming van roet hangt samen met de wijze van verbranding (in het bijzonder met het percentage lucht of zuurstof, met betrekking tot stoichiometrische verbranding) en met de aard van de brandstof (type koolwaterstoffen). Het bestaat uit geagglomereerde koolstofverbindingen, die deeltjes vormen van ongeveer twintig nanometer, gerangschikt in een spiraal.

Het verandert de kleur van de vlammen wanneer het tot gloeien wordt gebracht, waarbij de laatste de emissie van golflengten in het gehele zichtbare spectrum mogelijk maakt.

De vorming van roet wordt nog steeds slecht begrepen, terwijl het van enig belang is in verband met het feit dat het roet verschillende giftige, zelfs kankerverwekkende, polycyclische aromatische koolwaterstoffen bevat, en dit des te meer omdat ze worden geadsorbeerd op fijne deeltjes metalen, die verder verhoogt hun toxiciteit.


De verwarmingstechnici zijn categorisch, zwavelzuur eet de ketels

Dus schoonmaken door water of zuur?
want ondanks deze reiniging is er geen aanslag in de haard... en wat verrassend is, is dat de ketel alleen voor SWW werkt, ik heb deze maand ongeveer 30L gegeten, dus ca. . 20g zwavel

kan ik met 20 g zwavel genoeg zuur maken om 1 kg roet te "eten"? tenzij de zwavel zich in de afzetting zelf bevindt en de aanwezigheid van water ervoor zorgt dat deze inwerkt

En zwavelzuur, eet het koolstof? waar zijn de stortingen gebleven?

Kom op, laten we gek zijn :D , wedden op de recirculatie van waterdamp, maatregelen binnenkort
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 31/05/08, 22:30

JAAAAAAA!

Mijn vriend "Banban" kwam terug om me te zien met zijn Pro-uitrusting! niet minder dan 50K€ instrumentatie!
We vestigden ons in de kelder in de stookruimte.
Beeld
Links een luchtdroger met Pelletier-effect voor het werken met droge gassen

In het midden de VOC-analysator (Vluchtige Organische Stoffen) met zijn brander die carbideert met waterstof + Helium, om de hoeveelheid deeltjes in suspensie (onverbrand) te kwantificeren en de kwaliteit van de verbranding te controleren in ppm CH4-equivalent op alleen vochtig gas

Aan de rechterkant een HORIBA-analysator die ons op eigen kracht nauwkeurige metingen kan geven van NOx Chemieluminescentie, SO2-infrarood, CO-infrarood, CO2-infrarood, paramagnetische O2

Daarachter de ijkgassen.

Wat op het eerste gezicht opvalt, is de bijna nul geregistreerde hoeveelheid VOC's ongeacht de volgende instellingen, terwijl de metingen stabiel zijn rond 400/500 ppm CH4-equivalent op nat gas voor een traditionele brander:
Hier zijn de aflezingen van de laatste afstelling van de ketel, degene die de ketel "reinigt".
Beeld
Niet slecht voor een willekeurige aanpassing :D

WAT WE REEDS KUNNEN ZEGGEN IS DAT DE RECIRCULATIE VAN WATERDAMP UIT DE VERBRANDING VAN STOOKOLIE DE ORGANISCHE VERONTREINIGING (Koolstof en roet) KAN VERDELEN MET 400!! WEES BIJNA NUL, HET IS NIET NIETS!

Voor de geschiedenis en validatie van de 950 vlam T°-drempel voor de productie van CO, onder verhoging van de luchtstroom:
Beeld
Met de mooie blauwe vlam die je kent: bij deze Blauw=CO montage omdat de vlam te koud is, hier 270 ppm CO!!
Beeld

LATEN WE DE LUCHTSTROOM VERHOGEN EN DE COXNUMX STIJGT EEN BEETJE!! CQFD merkt op hoe VOC's (roet) toenemen met CO-productie
Beeld

HIER IS ONZE BESTE INSTELLING
Beeld
MET EEN VLAM DIE NIET HELEMAAL BLAUW IS
DAAROM DE NOODZAAK OM DE AANPASSING UIT TE VOEREN MET EEN CO-ANALYSATOR
Beeld
De vlamtemperatuur is niet homogeen, en voor deze laatste aanpassing is de T° hoger dan 1000°C maar met een buitenlaag lager dan 950°C door de grenslaag door recycling
Beeld
Ter vergelijking, hier zijn de eerdere metingen die zijn gedaan voordat ik mijn montage op de brander plaatste, stichtelijk, nietwaar?
CO gedeeld door 9 !!
Koolstof en roet gedeeld door 400!!
NOx gedeeld door 20 !!


Beeld

WORDT AANGETOOND DAT DE INJECTIE VAN WATERDAMP IS ZEER GUNSTIG VOOR DIESELVERBRANDING

WANNEER GAAN WE NAAR VOERTUIGEN?

perfecte verbrandingsreactie GO (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O

Op basis daarvan en met het oog op de verkregen resultaten, is het gemakkelijk om het percentage te injecteren water te berekenen, wetende dat ongeveer 50% van de gassen in de ketel wordt gerecycleerd.

Beeld

En daar ga je! Mijn oude oliebrander is minder vervuilend dan de nieuwste gasketels!!


Behalve dat de ketel niet meer op peil is... het verwarmingslichaam is niet superstrak, en voor de brandstofprijs moet ik nu iets doen :D maar ok, het primaire doel was om de effectiviteit van stoom aan te tonen, succesvol, niet?

Ik claim en ik teken: P. MALOCHET
Dernière édition par Capt_Maloche de 08 / 06 / 08, 09: 56, 9 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/05/08, 22:59

Hallo Capt_Maloche

Geweldige instrumentatie en werk.... 8)
Zodat we ons wat beter kunnen oriënteren zou je ons, als je die hebt, een samenvatting kunnen geven van de waarden van de verschillende verontreinigende stoffen met de wettelijke of gebruikelijke grenswaarden voor dit type brander en degene die je verkregen. Ahhh!!! dat was het, het is duidelijk nu je de foto's hebt toegevoegd... uitstekend resultaat. : Mrgreen:
A+
Dernière édition par Flytox de 31 / 05 / 08, 23: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 31/05/08, 23:07

Ik heb zojuist de vorige metingen vóór mods van mijn brander toegevoegd ter vergelijking

De meting van NOx was niet haalbaar met instrumenten van de verwarmingstechnicus, maar in de orde van grootte van 1000 ppm

CO
Het werkt als een zeer giftig verstikkend gas dat binnen enkele minuten door het lichaam wordt opgenomen en zich bindt aan hemoglobine:

*
o 0,1% (1000 ppm) CO in de lucht is dodelijk in één uur
o 1% CO in de lucht is dodelijk in 15 minuten
o 10% CO in de lucht is direct dodelijk.

In sigarettenrook kan CO variëren afhankelijk van de beluchting van het medium, maar het kan in grote hoeveelheden aanwezig zijn omdat het vrijkomt bij de onvolledige verbranding van de componenten van de sigaret. U moet weten dat de niet-roker meer wordt blootgesteld aan veel giftige stoffen (waaronder COXNUMX) dan de roker zelf.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/05/08, 23:17

Capt_Maloche schreef:In sigarettenrook kan CO variëren afhankelijk van de beluchting van het medium, maar het kan in grote hoeveelheden aanwezig zijn omdat het vrijkomt bij de onvolledige verbranding van de componenten van de sigaret. U moet weten dat de niet-roker meer wordt blootgesteld aan veel giftige stoffen (waaronder COXNUMX) dan de roker zelf.


Het probleem is dat de roker er niet toe kan worden gebracht de uitlaatgassen opnieuw te laten circuleren ...... in ieder geval vrijwillig : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 01/06/08, 14:09

Capt_Maloche schreef:CO gedeeld door 9 !!
Koolstof en VOC-roet gedeeld door 400!!
NOx gedeeld door 20 !!
EN MEER, Californië SCHOON DE KETEL :schok:


Deze techniek is gemakkelijk aan te passen aan elk verwarmingssysteem en alle voertuigen, al was het maar in eerste instantie door de EGR-klep een beetje open te laten, ik zou de test binnenkort doen met opaciteitsmeting

Ik herinner u eraan dat deze 3 parameters het grootste deel van de vervuiling in de grote steden zijn, waarvan de effecten sterk verantwoordelijk zijn voor allergieën, astma en andere aandoeningen van de luchtwegen

Beeld

Verwijzing naar testresultaten: https://www.econologie.com/forums/post81989.html#81989
Dernière édition par Capt_Maloche de 01 / 06 / 08, 21: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 212 gasten