Oh mijn torchiere, hoe mooi is je vlam!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 30/05/08, 17:51

Septische modus /
Ook moet erkend worden dat affakkelen op papier veel water bespaart...
einde van de mode
:D
(degene die opnieuw wordt geïnjecteerd om de zwarte goudafzetting onder druk te zetten)

---

Ik herinner me in de buurt van de Etang de Berre, ten westen van Marseille, de fakkels die brandden, toen er alleen raffinaderijen waren.
Bestaat dit nog?
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 31/05/08, 12:31

Ik herinner me in de buurt van de Etang de Berre, ten westen van Marseille, de fakkels die brandden, toen er alleen raffinaderijen waren.
Bestaat dit nog?

Ja het brandt nog steeds, vorig jaar was het eindelijk nog zo.

Je moet ex-Océano vragen, hij woont daar.

Ik neem aan dat in raffinaderijprocessen deze fakkels essentieel zijn?

Dit gas kan voertuigen en verwarming aandrijven. Wat een verspilling en ook wat voor niets CO2 de atmosfeer in heeft gestuurd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/05/08, 20:23

Bonjour à tous

Op de Lacq-afzetting (bij Pau) zijn er veel minder fakkels dan 20 of 30 jaar geleden. Het lijkt me dat ik er een aantal keren langs ben gelopen en dat er niets brandde.
Nu de site bijna uitgeput is, willen ze de diepe lagen van het lege depot opvullen met allerlei smerig chemisch afval....in de hoop dat we ze niet zullen vinden in de nabijgelegen Gave de Pau... :frons:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten