Is diesel minder vervuilend dan benzine ??

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

diesel




par tigrou_838 » 29/05/08, 16:28

Nog een kleinigheidje over mijn tirade: ik heb nog nooit met Exelium-diesel of iets anders van andere merken gereden, ik heb altijd de goedkoopste die ik vind, super/hypermarkt, van welk merk dan ook.


Ik heb al mensen horen zeggen dat hun auto, nadat ze de superdiesel van bepaalde merken hebben ingezet, minder goed werkt en ook nog eens veel duurder is.

dus vóór de merrie-pauze had ik de brava 1,9jtd 105ch, 1 jaar bewaard en verkocht met meer dan 45 duizend km.

en nu een stilo stationwagen 120pk 1,9jtd.

op de drie Fiats geen probleem, en altijd dezelfde motorbasis, hetzelfde als op de Alfa 159 met 170pk of 200pk afhankelijk van het model, er zit wat marge qua motorbetrouwbaarheid denk ik.

zonnegroeten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/05/08, 20:00

ecolo[man] schreef:Het is een beetje om de pest en cholera te vergelijken, maar de diesel is nog steeds de ramassi-pot (vlak voor de brandstof), dus de essentie is waarschijnlijk een beetje beter ...
En dus ? Wat is de boodschap? :schok:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/05/08, 20:06

martien007 schreef:
Het is niet echt nieuw, want de Diesel bestaat, het is een type motor dat duurder is om te produceren en duurder om te repareren dan benzine ...

Directe injectiemotoren (zeer hoge druk) zijn erg kwetsbaar, in tegenstelling tot de goede oude, maar zeer solide diesels.[...]
Ik ben het niet noodzakelijkerwijs eens met deze zeer beledigende generalisatie, maar dat neemt niet weg dat wat ik zei geldig blijft: dieseltechnologie is altijd duurder geweest in de productie en in de reparatie, zelfs als deze de neiging heeft om te stijgen.
Hoe dan ook, complexiteit is een belangrijke trend in de auto-industrie, en benzines komen er snel aan...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten