Stemming woord.

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Moira
x 17




par Moira » 01/06/04, 16:53

Vrienden die zich zorgen maken over de toekomst van ons milieu, suizen je oren niet?

Ik wil het natuurlijk niet hebben over slechthorendheid, maar over de mode voor ecologie bij onze Franse politici.

Vanmorgen werd ik wakker van het zachte geluid van de stem van onze kersverse minister van Leefmilieu, in een interview over het "milieuhandvest" en de energiewet. Zijn gebrek aan charisma wordt alleen geëvenaard door zijn sollicitatie om de persoon te prijzen die hem op deze post heeft benoemd: Chirac. Nou ja, tenslotte... . Ik hoor hem zeggen dat we "onze samenleving uit alle olie moeten halen", alternatieve energiebronnen en onderzoek naar biobrandstoffen moeten stimuleren voordat we iets aankondigen over de zonneboiler. Hij beheerst zijn onderwerp duidelijk niet, brengt het voor de hand liggende en alledaagse dingen op één lijn. Een project dat desondanks interessant lijkt, kan hij niet verdedigen.

Later op de dag hoor ik de spots van de kandidaten voor de Europese verkiezingen. Bijna allemaal hebben ze wel eens het woord 'milieu' genoemd. Speciale vermelding voor deze lijst die zijn toekomstige kiezers vraagt ​​om zelf hun stembiljetten af ​​te drukken om papier te besparen, met als slogan "ecologie, we praten er niet over, we passen het toe" (of iets in die smaak). Veel kleine lijstjes, waarvan het programma soms dichter bij extreemrechts dan bij een humanistisch ideaal staat, proberen een nieuw thema aan te boren.

Maar niet alleen de kleintjes. Misschien komt het omdat de klassieke "grote onderwerpen" mensen niet langer laten dromen? Of beginnen onze medeburgers zich echt zorgen te maken over milieuproblemen?

Ik vind het in ieder geval positief dat we er zo veel over praten, al is het maar een kwestie van stemmen jagen, als het discours vaag blijft en als de genomen maatregelen niet altijd de beste zijn. Omdat het is wanneer we over een onderwerp praten dat het belangrijk wordt, het is de herhaling van de boodschap die het duidelijk maakt voor de massa.

Tot slot zijn deze verkiezingen een mooie publiciteitscampagne voor ecologie.


Voor meer informatie:
http://www.novethic.fr/novethic/site/index.jsp

http://www.transfert.net/a9566
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 01/06/04, 19:55

Hier kunnen we hem een ​​brief schrijven over de waterinjectie? We hebben niets te verliezen en we zullen het resultaat zien. Hij kondigde een paar dagen geleden aan: 50% reductie van het verbruik (aardolie) op auto's in 2010...met middelen en met geoptimaliseerde waterinjectie zou dit morgen deze 50% kunnen zijn....

Serieuzer, ik denk dat politici gewoon profiteren van het post-hittegolfeffect... niets anders... maar dat is het al!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 02/06/04, 21:58

Een brief met AR lol
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Moira
x 17




par Moira » 04/06/04, 10:43

econology schreef:Serieuzer, ik denk dat politici gewoon profiteren van het post-hittegolfeffect... niets anders... maar dat is het al!

Ik denk niet dat het het post-hittegolfeffect is. Mensen leggen nog geen verband tussen dit 'ongeluk' en onze levensstijl.

Naar mijn mening zijn er twee redenen voor deze mode:
1- We zijn allemaal de sloggans beu: “lagere belastingen” “herstel ten koste van alles” meer plaatsen in kinderdagverblijven.” Het werkt niet meer en ze moeten iets anders zoeken.
2-De peilingen en alle indices tonen aan dat er een "markt" is voor ecologie. Kijk naar de biologische producten: hun verkoop groeit gemiddeld met 20% per jaar omdat ze een breder scala aan consumenten bereiken en niet langer slechts een paar "bebaarde baba's". Politici zijn verkopers en ze proberen de markt te veroveren.


Ten slotte lijkt het erop dat de algemene betekenis van mijn bericht niet is begrepen, aangezien de sarcastische opmerkingen die het inspireerde, misplaatst zijn. Verdedigde ik de minister of zijn toespraak? Begin met een kwartslag, het is waarschijnlijk goed voor een motor, maar voor webmasters zou een kwart seconde reflectie welkom zijn!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten