Waarom geen plantaardige olie en pantone?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/06/07, 02:08

Dag
Is er iemand of is het mogelijk om de bovengenoemde armatuur met olie te bedienen? olie + water
Omdat ik de assemblage probeer te laten werken zonder resultaat. Zelfs wanneer de olie tot meer dan 100 graden wordt verwarmd


Als u een olielamp wilt gebruiken, moet u deze veel meer verwarmen dan 100c, vrij dicht bij 200c
ongeacht de vloeistof die in een bubbler wordt gebruikt, is het noodzakelijk dat u het dicht bij het kookpunt verwarmt. want de olie heeft zijn lichtpunt.
Een maaimotor met een broek werkt goed met een oliebrander, op voorwaarde dat u een bijverwarming hebt om de olie te verwarmen, is de warmte van de uitlaat niet voldoende om een ​​voldoende temperatuur in de bubbler te handhaven .
De motor werkt zonder rook, de kaars blijft schoon, u bent beperkt in het vermogen, tenzij u de olie met een brander op het punt van ontsteking verwarmt
(pas op voor de terugkeer van hete olie door de luchtinlaatbuis van de bubbler, buig deze naar beneden, vooral wanneer de motor stopt.)

Uit ervaring zult u zien dat de motor de vluchtige delen van de olie verbruikt, aan het einde heeft de motor moeite met draaien en bevindt zich een vetachtig product op de bodem van de bubbler dat vrij zwart is, wat aanzienlijke verwarming veroorzaakt. .
Als u waterdamp aan dezelfde reactor toevoegt, bent u beperkt tot een kleine hoeveelheid, anders wordt de reactor gekoeld.
(in mijn tests werd de damp geproduceerd door een echografie instelbaar in flow)

Ik wilde werken aan het verifiëren van de productie van waterstof
.

Zeg dat wat uit de reactor komt, een gas is met een zeer hoog waterstofgehalte? velen zeggen het, maar ik weet niet hoeveel we controleren, dus wat er persoonlijk uit de reactor komt, weet ik niet wat het is, waarschijnlijk hetzelfde product dat binnenkwam, maar (verfijnd) vooral als we het hebben over doping water, het zou me niet verbazen als we condenseren wat uit de reactor komt, ons terug water geeft.

De reactor werd direct op de plaats van de uitlaatpijp van de maaier geschroefd om deze tot minimaal 800 graden te verwarmen


Ik heb nog nooit meer dan 720c gemeten op een kleine motor, zelfs niet door het te forceren, gemeten met een K-type thermokoppel in een monelsonde.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 30/06/07, 13:19

Hallo,

Ik dacht dat André dit detail ging aanhalen, maar het verbaast me:
moimanu schreef:1l benzine + 6l water en ik kreeg urenlang een oranje vlam van 15 cm zonder veel verschil in koude of kokende reactor.


Het kost een aanzienlijke hoeveelheid energie om zo'n volume water te verwarmen. Ik las dat de verwarming elektrisch was, maar toch ...

Persoonlijk zag ik snel de grenzen van een elektrische bubbler toen ik probeerde 125 ml water in een pot te verwarmen met 2-serie voorverwarmingsweerstanden (120W): omgevingslucht (15 bij 20 ° C) koelde onderweg de bubbler af en je moest 15 km rijden om uiteindelijk stoom te produceren die door de reactor kon worden gebruikt ...

Nog een opmerking: toen de reactor eenmaal "haakte", heb ik de indruk dat de drukval daar afnam, waardoor de luchtstroom toenam en de bubbler weer afkoelde.

Dus het positieve effect van waterdoping op mijn auto duurde elk uur minder dan een minuut 1 / 4 ...
0 x
lezard31820
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/08/07, 20:59
Plaats: Toulouse




par lezard31820 » 18/08/07, 21:08

Ik maakte mezelf precies dezelfde weerspiegeling, waarom Pantone en plantaardige olie niet combineren. Uw systeem werkt niet omdat HV veel moeilijker te verdampen is dan benzine of GO. Een veel hogere temperatuur is vereist dan 90 ° C. Het systeem zal moeilijker te ontwikkelen zijn. Desalniettemin start ik aan dit project. Ik heb een beetje ervaring omdat ik al een ketelbrander heb gemaakt met behulp van HV.
0 x
yourtattak
x 17




par yourtattak » 22/05/08, 18:24

Hallo,

sorry om een ​​"oud" onderwerp samen te stellen, maar het lijkt mij mogelijk om een ​​100% pantone-assemblage en plantaardige olie te combineren als in plaats van te proberen de olie te bellen, het wordt verdampt met een carburateur voordat het de reactor in gaat. In dit geval is het niet langer nodig om het op een hoge temperatuur te verwarmen, maar alleen om het dichter bij de kenmerken van diesel te brengen, aangezien deze al in soortgelijke samenstellingen is gebruikt. Waarom zou u het in dit geval niet gewoon voor (of in) de carburateur verwarmen om het vloeibaarder te maken en de reactor niet te koelen?

Ik ben hier nieuw voor forum maar ik begin een heleboel pagina's over het onderwerp te lezen. Ik ben erin geïnteresseerd en ben bezig met het revalideren van een auto (mijn eerste) en ik tel de aangepaste goed : Cheesy: .
Het is een geweldige 5-benzine en ik denk aan een dubbele carburateur + reactoreenheid, een voor water en een voor brandstof (benzine of olie of ???) die natuurlijk wordt betaald op basis van de gebruikte brandstof (alleen voor de eerste test zal de essentie worden gebruikt en als het goed werkt, waarom dan niet met iets anders testen ??), zal het voordeel van parallelle montage naar mijn mening in staat zijn om de verhouding of sluiter van een van de twee)

voila en tot snel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten