mijn pantone

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 29/05/04, 20:55

Dat is alles, mijn model is klaar; na veel gedoe (een eerste tweedehands maaier die kapot ging, kortere deadlines dan verwacht...) heb ik eindelijk mijn Pantone in huis.

Voor degenen die mij niet kennen, presenteerde ik deze vrijdag als onderdeel van een natuurkundeproject bij Jussieu (1e jaar materiaalwetenschappen) een retrofit van een grasmaaier (noodzakelijkerwijs dus een viertaktmotor) die wonderwel werkt.

De montage werkte perfect voor de presentatie, maar ik had daarna wat afdichtingsproblemen met de uitlaat (waarschijnlijk door schudden tijdens transport). Bovendien moest ik koper gebruiken tussen de uitlaatgassen en de reactor en daarom kan ik deze niet langer dan vijf minuten laten draaien, waarna het koper begint te roken (ja, ik weet dat dit niet de beste koperideeën waren voor de hete uitlaat maar ik had echt tijdgebrek)

Het doel is bereikt, de motor werkt goed door het mengsel uit de bubbler te onttrekken (getest 30% water 70% benzine)
Ik ben van plan een onderdeel voor de afdichting opnieuw te doen en dit kopervuil te vervangen, ik zal het proberen met meer water zodra dat klaar is.

Aan de andere kant kon ik geen volledige inbranding uitvoeren (nog steeds het koper), maar ik merkte een nogal vreemd fenomeen op in termen van magnetisatie:
ongeveer 10 cm van de reactor, aan de motorzijde heb ik een afwijking van de naald van mijn kompas van 45°, deze keert terug naar normaal 5 cm van de reactor aan de motorzijde en verandert weer tot een totale inversie aan het begin van de reactor (dus aan de kant van de bubbler) dan hervat het aardveld slechts enkele centimeters voor de start van de reactor zijn recht



Valou voorlopig, ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen daarna met betrekking tot de vervuilingstesten (ik had vóór de montage een mechanische test gedaan, maar de man pakte het als een handvat en vond dat ik 0% Co2-uitstoot had)

Rulian, we zien je wanneer je maar wilt, zodat ik je dit kan laten zien en we de voortgang van de baby kunnen bespreken.

met dank aan Quanthomme, Econo en Christophe!
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 31/05/04, 17:41

Zeker, maar ik moet contact met je kunnen opnemen...
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 01/06/04, 07:28

:P :P
Cool !!!
Heeft u de mogelijkheid om het magnetisch veld te meten?
Ik weet het, het is niet eenvoudig te implementeren, maar het is informatie waarvan ik denk dat die belangrijk is, het zou de echte aanwezigheid van plasma aantonen :blink:
A+, houd ons op de hoogte!!
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Dearcham
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 105
Inschrijving: 29/10/03, 23:55




par Dearcham » 01/06/04, 23:38

Voorlopig geen apparaat behalve mijn kompas, maar ik zal proberen een gaussmeter te krijgen.

Als u andere meetideeën heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken; Ik heb al aanbevolen om Ts te verminderen (ik moest de reactorbuizen hardsolderen) en ik zal meer te weten komen over het maken van een centrale glazen buis. ; het probleem zal zijn om een ​​glazen buis te vinden die bestand is tegen 800° (meting moet ook worden gedaan) en vooral waarop ik een conische draad kan maken;)

De volgende verbetering (maar vóór de zeer hypothetische glazen buis) zal zijn om twee bubblers met kranen voor de reactor te plaatsen om de water/brandstofverhouding van het mengsel te kunnen controleren en de reacties van het beest iets beter te begrijpen.



even terzijde:
Rulian, mijn mobiel is dood, maar ik kom na volgende dinsdag bij je, ik ben volledig beschikbaar
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 02/06/04, 07:37

Dearcham schreef:Voorlopig geen apparaat behalve mijn kompas, maar ik zal proberen een gaussmeter te krijgen.

Als u andere meetideeën heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken; Ik heb al aanbevolen om Ts te verminderen (ik moest de reactorbuizen hardsolderen) en ik zal meer te weten komen over het maken van een centrale glazen buis. ; het probleem zal zijn om een ​​glazen buis te vinden die bestand is tegen 800° (meting moet ook worden gedaan) en vooral waarop ik een conische draad kan maken;)

De volgende verbetering (maar vóór de zeer hypothetische glazen buis) zal zijn om twee bubblers met kranen voor de reactor te plaatsen om de water/brandstofverhouding van het mengsel te kunnen controleren en de reacties van het beest iets beter te begrijpen.



even terzijde:
Rulian, mijn mobiel is dood, maar ik kom na volgende dinsdag bij je, ik ben volledig beschikbaar

: Huh:
Hallo,
Mag ik u om een ​​glazen buis vragen?
Vooral omdat het mij lijkt dat het zelfs in Pyrex niet bestand is tegen thermische schokken en je het risico loopt met stukken IN je motor te eindigen!!!
Niet zo lol, toch?
A+ :(
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 02/06/04, 13:15

Glas is gespannen gezien de omstandigheden...
Als het een kwestie is om er doorheen te kunnen kijken, probeer dan andere materialen (polymeren of speciaal glas, maar dat kan duur zijn...). Maar het is waar dat het mij een heel interessant idee lijkt om er doorheen te kunnen kijken. Bij het draadsnijden van glas lukt het niet zonder goede apparatuur (niet met een oude kraan van Leroy Merlin...).


Even terzijde: ik moet bekennen dat ik wanhopig was, Dearcham. Ik kijk uit naar uw telefoontje :P
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 04/06/04, 09:17

:P :P
Hallo,
Hier is iets dat ik op internet heb gevonden:
Het Thompson-effect ~

Het ene uiteinde van een koperen staaf wordt verwarmd en het andere uiteinde gekoeld. Als de hete kant hoog genoeg wordt verwarmd, zal deze de kinetische energie van de elektronen in de buitenste baan thermisch verhogen tot een punt waarop hun kinetische energie (1/2 mv2) groter zal zijn dan de werkfunctie, waardoor ze zich in de ruimte kunnen ontladen. Vanwege de geleidbaarheid van koper zullen de elektronen, in plaats van in de lucht te verdwijnen, in enorme hoeveelheden in rechte lijnen naar de koele kant verschuiven, waarbij ze de voortplantingssnelheid van de warmte volgen. Door reactie zullen aangeslagen elektronen voor de koele kant zich in de tegenovergestelde richting verplaatsen met de snelheid van een deeltje (1/2 mv2) naar de hete kant die de koperen staaf omcirkelt door gyroscopisch fenomeen en volgens de regel van Fleming. Het product heeft een zeer lage spanning (enkele millivolt) als gevolg van het feit dat de elektronen in een cirkelvormige beweging bewegen. Maar zoals in elk elektrisch circuit wordt de EMF in de koperen staaf bepaald door de wet van Ohm (E/R = I) en zal deze in het bereik van enkele duizenden ampères liggen.

Het lijkt erop dat dit Thompson-effect heel goed betrokken zou kunnen zijn bij het Pantone-proces, omdat het ook van toepassing is op andere metalen dan koper!
Het lijkt er dus op dat er niet alleen sprake is van het kraken van de moleculen, maar ook van het genereren van een sterke elektrische stroom in de kern, wat de vorming van een plasma bevordert!!
Wat denk jij?
A + <_
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 04/06/04, 12:21

Word niet boos, Bibi. Het Thompson-effect is, samen met het Pelletier-effect, de basis voor de werking van thermokoppels, gebruikt voor temperatuurmetingen. De gegenereerde elektromotorische krachten zijn erg zwak en kunnen geen geldige energetische rol spelen in een energieproces. En ik wil erop wijzen dat dit alleen werkt tussen de twee uiteinden van een enkel stuk metaal, geplaatst op verschillende temperaturen.

Het enige belang van deze stromen is om meetbaar te zijn, zodat we de temperaturen kunnen afleiden waar we onze metingen doen. Niets meer.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 04/06/04, 12:38

Rulian schreef:En ik wil erop wijzen dat dit alleen werkt tussen de twee uiteinden van een enkel stuk metaal, geplaatst op verschillende temperaturen.

Het enige belang van deze stromen is om meetbaar te zijn, zodat we de temperaturen kunnen afleiden waar we onze metingen doen. Niets meer.

:P
Nou, dat is het geval in Pantone, toch? het ene uiteinde van de centrale staaf is heter dan het andere!!
Ik begrijp dat de gegenereerde spanning erg laag is, maar er zijn versterkers!! helemaal vol!! Dit is naar mijn mening ook wat het waargenomen magnetisme moet voortbrengen <_
A+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 04/06/04, 16:34

Ik kan je geen lesje geven over het Thompson-effect, maar ik denk dat je op de verkeerde weg zit als je dit aan Pantone probeert uit te leggen.

Wat betreft de versterkers, zoals u zegt, die zijn er niet noodzakelijkerwijs (op de thermokoppels werken we in open circuit, dus geen stroom, dus geen versterkers.).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten