Ballonkoppeling met gecombineerde ballon

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
langlade350
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 28/04/08, 09:48

Ballonkoppeling met gecombineerde ballon




par langlade350 » 07/05/08, 17:25

Bonjour à tous,

bij volledige reflectie op mijn toekomstige zonne-installatie heb ik een kleine vraag voor jullie.

Hoe koppel je twee klassieke elektrische weerstandstanks op een zonneboiler met een platenwarmtewisselaar voor sanitair warm water (gecombineerd genoemd)?

Misschien worden de extra tanks alleen gebruikt voor verwarming?

Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 07/05/08, 19:24

Hallo Langlade

Voor zover ik begrijp, wilt u aan de ene kant warm water laten circuleren vanuit de zonnetank in uw wisselaar en aan de andere kant sanitair water laten circuleren?
Waarom koos u in dit geval voor een Combi-tank, aangezien deze een SWW-reserve heeft in een au-bain-marie?
Kun je ons meer vertellen over je ballon?
Wil je de cumulusweerstanden gebruiken om het tapwater of het water in het verwarmingscircuit te verwarmen?

A+
0 x
langlade350
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 28/04/08, 09:48




par langlade350 » 08/05/08, 15:18

Hallo,

in feite ontdekte ik deze combo-ballonnen onlangs. en dat heeft me verleid.
Omwille van opslagvolume en hergebruik van twee elektrische ballonnen, ben ik op zoek naar hoe ik ze het beste kan koppelen.

Ik heb de aankoop nog niet gedaan. Ik zit in de ontwerpfase.

De back-up moet stookolie zijn (bestaande ketel).

Met het oog op de aanschaf van een handset,
Mijn indruk is dat ik, om het water van de extra ballonnen niet met elektriciteit te hoeven verwarmen, ze alleen als opslag voor verwarming zal moeten gebruiken. En dus gebruik het waterbad van de zonneballon voor DHW zonder door deze ballonnen te gaan.

Dit geeft een gecombineerde "drievoudige wisselaar", één voor de sensoren, één voor de ketel en één voor het SWW.
Vervolgens de verwarmingsuitgang op de inlaat van de eerste elek-tank (zonder gebruik te maken van de elek), de uitgang van de eerste elek-tank op de inlaat van de tweede.
En waarom niet enkele thermostaatkranen enten als u hun nut in deze montage kunt bevestigen.

Wat vind je van deze combinatieballonnen?

Is het spel de kaars waard?

In de hoop glashelder te zijn geweest, bij voorbaat dank.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/05/08, 15:24

Zoals dit: https://www.econologie.com/photos-et-pla ... -3783.html of zo: https://www.econologie.com/forums/l-installa ... t5200.html : Mrgreen:

Serieuzer, ik begrijp uw toekomstige installatie niet ... een blokschema zou welkom zijn.
Als u geen software heeft, kunt u DAG

Jouw idee lijkt me erg ingewikkeld, waar is bijvoorbeeld de verwarming, waar is het warm water? Wil je de ballonnen gebruiken als zonnebuffer?

Wat in een huis lang werkt, is meestal wat eenvoudig is ...
Dernière édition par Christophe de 08 / 05 / 08, 15: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
langlade350
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 28/04/08, 09:48




par langlade350 » 08/05/08, 15:37

Oké, ik ben een schets aan het voorbereiden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten