Verandering van het leven: kleine chronisch

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Verandering van het leven: kleine chronisch




par Christophe » 27/01/08, 14:55

Hier is een "copy / paste" van de geselecteerde stukken van een "econologische" kroniek die ik echt interessant vond in een lokale gratis (Passe Partout voor Belgen die het weten),

Deze column, vaak satirisch maar wijzend op zeer reële problemen, heeft als titel "States of Donkey" en de betreffende column "Change of life"

(...) Ik heb het gevoel dat we in de komende dagen of de volgende maand, verandering van het leven of op zijn minst levensstijl zal hebben.
Onze consumptiemaatschappij lijkt zijn grenzen en excessen op alle gebieden voorgesteld ertoe geleid dat veel gezinnen naar de rand en de onzekerheid te hebben bereikt.

Maar zoals de meeste van de behoeften die zijn gemaakt voor ons om door te brengen, met een lichtgewicht, zuurverdiende geld overbodig behoefte, kunnen we heel snel een paar manieren om elke maand te voltooien in het groen in plaats van rood in het ...

Enkele tips hier en daar opgelezen eerst ons huis te verwarmen, te verwarmen alle kamers in het huis in de zomer en in de winter bij een temperatuur van 20 of 21 ° is een luxe die is nu erg duur en dat berooft ons van de lange genoegen te verzamelen in één ppièce van het huis of in de warmte en de hitte van het vuur opgewarmd ons hart en ons lichaam.

Gangen verwarmd, verwarmde wasserette, continu verwarmde badkamer voor twee keer dertig minuten gebruik, verwarmde kamers ... etc ... helpen onze middelen om zowel de portefeuille van het plan op de planeet verarmen. Het gebruik van de pull, verboden voor de komende jaren in onze tegengegaan, kan helpen ondersteunen een of twee graden minder in onze huizen, zomer en winter! (Let op: ??? een trui in de zomer ???)

dan telecommunicatie: zo veel onnodige telefoontjes, veel SMS die verloren gaan in de massa, al deze abonnementen op verschillende diensten, gezien hun beperkte gebruik aan te tonen zo duur ...

Nouriture: sudderen een gerecht maakt stukken vlees een beetje minder mals maar veel goedkoper, steeds overheerlijke gerechten, smelten in de mond zonder het smelten van de monarchie deur! Het gebruik van grotere containers, goedkoper, voorkomen dat er een enorme verspilling verpakking en soms vermindering van de prijs van een drankje in 30 50%.

(...)

Rijden minder, van minder ver, onnodige verplaatsingen te vermijden, zelfs en vooral kleine uitstapjes, rijden een beetje langzamer slaat de 1 of 2 100L, stellen ons in staat om honderden euro's besparen per jaar, euro dat aujourd 'hui in rook op een paar minuten besteden we in téléponer redden ... of breng: vicieuze cirkel!

Nou ik zal de volgende keer verder, het is zo goed om les te geven ... het zou goed zijn ... dat ik mezelf toe te passen!


Dergelijke chronische wereldwijd of Curb is wanneer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 27/01/08, 16:51

Dit alles is zeer verstandig.

Het probleem is dat 90% van de bevolking werd stedelijke en is in volledige onvermogen om gewoon leven op het platteland met een tuin, kippen en konijnen, een houtkachel en een zaag om takkenbossen maken.

Duizenden "arbeiders tuinen" zijn braak, bijna niemand heeft percelen op het platteland, boeren kopen tegen lage prijzen wat er beschikbaar komt, naarmate mensen vertrekken en erven

Dus alle burgers huisvesting nodig heeft voor 22 °, SMS, plasma-tv's van 1,5m diagonaal, etc ... Ze hebben landmark reële behoeften verloren omdat we in een economie kunstmatig behoeften.

Ze maken niet eens beseffen dat ze zijn net als kinderen geconfronteerd met energie- en voedselvoorziening in hun stad. Welke zijn bijzonder kwetsbaar. Hij heeft alleen maar om de rotzooi die door de brandstof blokkades meer dan een week na een staking raffinaderij of over de weg te zien ...

Ik heb zelfs zag dat mijn grootouders wonen erg blij als dat, ik maak mezelf behoorlijk geabsorbeerd door deze onredelijke levensstijl, en het creëren van kunstmatige verslavingen. Maar in tijden van tegenspoed, ik benchmarks en de fundamentele know-how om mijn subistance verzekeren ...

Toch is de beweging van excessieve verstedelijking groeit elke dag, met uitstapjes naar huis / werk steeds langer, vermoeiend en inefficiënt.

Zo gaat het leven van onze economie gebaseerd op fossiele brandstoffen. Het is duidelijk dat, als we alleen maar leiden door alternatieve en hernieuwbare bronnen wereldwijd voor een ramp.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 27/01/08, 16:59

Sinds onze primaire behoeften automatisch wordt voldaan (drinken, eten, overleven) 35 werktijden, waardoor er nog voldoende tijd, willen we deze vrije tijd te vullen zegt anders, dus het creëren van artificels behoeften (TV, enz.).

En dat, marketing is zich zeer bewust.

Maslow, ben je daar?
http://fr.wikipedia.org/wiki/Pyramide_des_besoins

Er was een tijd dat de kinderen waren tevreden met een oranje met Kerstmis, nu moeten ze de nieuwste elektronische gadgets (klinkt alsof ik 80 jaar als ik zeg ca).

De meest interessante is dat mensen die belangrijk vindt te dekken gift kinderen zijn degenen die een sinaasappel had ... en verklaren het was genoeg voor hen (ik heb het voorbeeld van mijn opa moeder)!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 27/01/08, 17:23

En ja, hello Arthur!

En paradoxaal genoeg wordt over het algemeen aan al deze kunstmatige behoeften voldaan, en daarnaast zijn de basisbehoeften niet langer. Ik denk alleen maar aan het inademen van schone lucht, het drinken van puur niet-gechloreerd water, wandelen in de natuur, het aanraken van hout, dieren ... en andere behoeften, sociale behoeften, zijn al lang ondermijnd door de stedelijke structuur. Niemand, ik de eerste als ik in deze "megalopolissen" ben, kijkt naar zijn buurman, er zijn nog nooit zo veel alleenstaanden geweest, mensen praten niet met elkaar, vermijden elkaar, zijn zelfs wantrouwend. zelfs een hallo wordt verdacht !!! Het is verbijsterend. :|
0 x
Beeld
faaab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 03/01/08, 09:55
Plaats: Brest




par faaab » 28/02/08, 13:22

werken,
gebruikt,
sterven ...

Ik zag het op een T-shirt van een persoon om altermondialiste kijken : Twisted:
(Dat is niet goed ontvangen ideeën, nee het is niet goed : Oops: ).

Consumentisme = hyper-individualistische samenleving?

Waarom denken van anderen? Als ik denk aan mij de Aarde draait, toch? Het is niet gemakkelijk om een ​​vreemdeling te praten, en het ziet er fishy één, zegt hij dingen j'vois maar niet waar hij wil v'nir in? Ik zou beter in mijn hoek te doen dingen die ik graag voor mij ...

En erger m *** wordt niet nemen van een douche in plaats van 10 30 min Ik ben gonna save-Afrika!
Nou, dit peilstok niet gerecycleerd melkpak, het is oke ik recyclerai volgende. Wat is een baksteen in de voorkant van de totale massa van gerecycleerd afval?
Oh en dan verdomme, het is gewoon voor de lol, ik heb geld, het is niet te duur, ik zal me dat platte scherm geven. TV is cool. Gelukkig is het er omdat het leven in de stad nul is, het te druk is, ik hou van uitgaan, we zijn thuis, het bespaart geld (het is nu half duur, alles om krap te zijn naast een vreemde) ...
Eindelijk alles wat om dit te zeggen, ik doe Beeld Once upon wat ik zie als ik hoor. Maar net als vele ik ben niet een voorbeeld, maar wees ervan bewust, dat is iets, dat betekent dat de wereld begint te veranderen ...
: Roll:

Toch blijkt dat:
Het enige dat maakt de mens om te leven, het is de wet.
Jean-Paul Sartre
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 23/04/08, 23:34

Helaas zitten we in een systeem en dat leven buiten dit systeem is duister.
Het zegt dat deze keer was het beter dan wanneer we anders gewoond
leven zou beter, maar zijn:
we zijn klaar om onze huidige comfort en in welke mate te offeren.

een gezin avond door te brengen zonder TV
zie Zaterdag Zondag zonder telefoon en sms tv
Zondag fietsen wordt genomen voor een wandeling

Dat is veel, maar niet genoeg voor mijn smaak.

Na als je smaak hebt genomen de rest alleen afkomstig ik spreek uit ervaring.
0 x
Louhac
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/09/07, 10:39




par Louhac » 24/04/08, 09:29

Deze grappige berichten van deze, lijkt het 40 jaar geleden terug te komen. Uiteraard is het mogelijk om te leven gelukkiger verbruiken aanzienlijk minder tijd, omdat ze zeggen. Ik ben opgegroeid in een huis waar hij faisair 14 ° C in de ochtend, want mijn ouders laten sterven de kachel 's nachts en ineens wonen 17 ° in de winter is de norm voor mij. Maar het verminderen van het verbruik mag niet inspanning, maar een automatisme: Ik heb dit, dan is deze reparatie in plaats van vervangen?
Het betekent niet leven buiten de samenleving: we hebben twee computers, een auto, een tv (voor 3 maanden en het was een geschenk zo moeilijk te weigeren;)). Naast dat met een leerlingloon (≈ 700 €) en een stagevergoeding (≈ 600 €), consumeren we 80% biologisch (met incidentele ouderlijke hulp, (wat aardappelen) en rekening houdend met de hulp huisvesting die in Frankrijk bestaat voor zeer lage inkomens).
Ik zeg dit niet om mijn leven te vertellen, maar gewoon omdat het ergert me om te horen soms dat ecologie rijk spullen of met een salaris van de leraar (bijvoorbeeld) kan niet biologisch eten. Hoewel het hetzelfde elke week het kopen van nieuwe rammelkast alle 3 jaar of kleding (naar geslacht :P ). Natuurlijk is de situatie is anders als je woont in een grote stad, maar ook elders in de provincie, zelfs zonder een tuin ...
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten