Z-machine vs ITER

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 21/04/08, 20:58

Remundo schreef:Maak decentrale warmtekrachtkoppeling, op basis van hout, gas en zelfs brandstof (een goede oude geluiddichte diesel met terugwinning van calorieën in sanitair water en verwarming), dit is inderdaad wat er moet gebeuren... |

Juist om het verbruik van fossiele brandstoffen te vermijden, is het noodzakelijk om andere energiebronnen te vinden.
Het is uiteraard noodzakelijk om warmtekrachtkoppeling en het terugwinnen van calorieën aan te moedigen, perfect voor wie dergelijke investeringen kan betalen. Maar laat dat ons er niet van weerhouden om te denken aan degenen voor wie dergelijke installaties totaal onbereikbaar zijn, en die ook recht hebben op een minimum aan energie.
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 21/04/08, 21:06

Cuicui schreef:
Hydraxon schreef:Welnu, er zijn nog steeds mysterieuze aspecten, maar niets dat de basis van de natuurkunde aan het wankelen brengt


welkom Hydraxon
:schok: Ik begrijp de strekking van je opmerking niet. Dit is de eerste keer dat ik het idee hoor dat de z-machine had kunnen worden verondersteld "de fundamenten van de natuurkunde te doen schudden".


Het is voor preventie, om ervoor te zorgen dat niemand gaat zeggen dat natuurkundigen de Z-machine-revolutie ontkennen omdat het dogma's uitdaagt, of iets dergelijks.

De natuurkundige JP Petit denkt dat het mogelijk is om met deze techniek waterstof-boorfusie te veroorzaken (waterstof-lithiumfusie is niet energetisch genoeg), wat in tegenspraak is met de mening van de journalist-auteur van het artikel in Sciences§Avenir.

Ja, het artikel is geschreven omdat de auteur dacht dat het tijd was voor iemand om de mening van bekwame natuurkundigen over dit onderwerp recht te trekken (JPP heeft nooit aan fusie gewerkt) om een ​​solide ontkenning van JPP's waanvoorstellingen te hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 21/04/08, 22:10

Hydraxon schreef:om er zeker van te zijn dat niemand gaat zeggen dat natuurkundigen de Z-machine-revolutie ontkennen omdat het dogma's uitdaagt, of iets dergelijks... - hebben een solide ontkenning van JPP's waanvoorstellingen.

Waar heb je gevist waarvan sommigen dachten dat natuurkundigen de Z-machine-revolutie zouden ontkennen omdat het dogma's uitdaagt? :schok: Zijn we daar niet juist in volle delirium?
Aan de andere kant, wat de z-machine in twijfel trekt, is de overtuiging dat er alleen magnetische opsluiting (ITER) is als alternatief voor de huidige kernsplijtingscentrales.
Wat betreft de zogenaamde "waanvoorstellingen van JPP", om het te kunnen beoordelen, zou het nodig zijn om op zijn minst zijn staat van dienst te hebben in termen van het aantal en de kwaliteit van zijn wetenschappelijke publicaties.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 22/04/08, 10:02

Remundo schreef:Hallo allemaal, hallo Cuicui!
...
Het moet bekend zijn dat de traagheid van vernieuwing van de woningen erg groot is. Het duurt een eeuw voordat een goede oplossing wijdverspreid is :|


Hallo,
Ik weet het niet zeker, economische druk (energiekosten) zorgt voor versnelling in vernieuwing en verbetering van bestaande woningen.
Tal van ondernemers springen overeind omdat de vraag momenteel groter is dan het aanbod.

Maar we zijn hier een beetje te off-topic, toch?

Heeft er iemand nieuws van de ZR?
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 22/04/08, 14:07

Cuicui schreef:
Hydraxon schreef:om er zeker van te zijn dat niemand gaat zeggen dat natuurkundigen de Z-machine-revolutie ontkennen omdat het dogma's uitdaagt, of iets dergelijks... - hebben een solide ontkenning van JPP's waanvoorstellingen.

Waar heb je gevist waarvan sommigen dachten dat natuurkundigen de Z-machine-revolutie zouden ontkennen omdat het dogma's uitdaagt? :schok: Zijn we daar niet juist in volle delirium?
Aan de andere kant, wat de z-machine in twijfel trekt, is de overtuiging dat er alleen magnetische opsluiting (ITER) is als alternatief voor de huidige kernsplijtingscentrales.
Wat betreft de zogenaamde "waanvoorstellingen van JPP", om het te kunnen beoordelen, zou het nodig zijn om op zijn minst zijn staat van dienst te hebben in termen van het aantal en de kwaliteit van zijn wetenschappelijke publicaties.


Dat is het hierop forum, sinds de post over koude kernfusie in eierschalen, ben ik op mijn hoede voor het onderwerp "uitdagend dogma".

Ik heb niet de vaardigheid om de geldigheid van de berichten van JPP te controleren, maar ik heb al de gelegenheid gehad om te discussiëren met iemand die dat wel heeft gedaan. Wat betreft MHD onthoudt hij zich, maar voor de rest is het duidelijk dat de publicaties van JPP onvoldoende zijn om van hem een ​​autoriteit te maken op een ander gebied dan MHD, onvoldoende geciteerd om van hem een ​​erkend multi-field fysicus te maken, en van zeer twijfelachtige inhoud.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 22/04/08, 15:42

Hydraxon schreef:...
Ik heb niet de vaardigheid om de geldigheid van de berichten van JPP te controleren, maar ik heb al de gelegenheid gehad om te discussiëren met iemand die dat wel heeft gedaan. Wat betreft MHD onthoudt hij zich, maar voor de rest is het duidelijk dat de publicaties van JPP onvoldoende zijn om van hem een ​​autoriteit te maken op een ander gebied dan MHD, onvoldoende geciteerd om van hem een ​​erkend multi-field fysicus te maken, en van zeer twijfelachtige inhoud.


Hallo,
De kritiek op hem bestaat pas sinds hij GEPENSIONEERD is en hij geen echte macht meer heeft.

Vroeger zou niemand hem hebben durven aanvallen, lijkt mij.

Er waren zelfs twee kliekjes tegen hem, een op wikipedia en een andere op futura-sciences, geen van beiden stond hem toe om te antwoorden, dus verdedigde hij zichzelf / stoom af op zijn blog.

wat betreft zijn kwalificatie over de Z-machine, hij weet veel meer dan dat en stond in contact met een van de, geloof ik, (Haynes, geloof ik) hoofdrolspelers.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/04/08, 17:49

+1

Ik wees er gewoon op dat ik nog nooit heb gehoord van enige "in twijfel trekken van dogma's" over de z-machine, behalve dat de uitzonderlijk hoge temperaturen die werden verkregen perspectieven openen op een gebied van de natuurkunde dat nog weinig bekend is.
U bent niet de enige die op zijn hoede is voor "het in twijfel trekken van dogma's". Sommigen van hen lijken hoaxes te zijn. Ik ontdekte gewoon dat het niet nodig was om iets uit te vinden waar er geen is.
JPP is begaafd en overal in geïnteresseerd. Hij maakt zelfs stripverhalen (gratis te downloaden) om zijn kennis van de natuurkunde populair te maken. Omdat hij geen blad voor de mond neemt, heeft hij vijandschap getrokken van veel minder begaafde collega's. Daarom neem ik de negatieve oordelen van zijn collega's met grote omzichtigheid op. Het beste is om zelf te oordelen en zijn site te bezoeken
http://www.jp-petit.org/nouv_f/nouveau.htm
Er is genoeg te lezen, het begint onderaan de lijst, 18 februari 2000...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/04/08, 19:37

+1 was voor bibifoque.
De rest antwoordde Hydraxon.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 23/04/08, 22:28

@ Bham: het Stirling warmtekrachtkoppelingssysteem is zeker erg duur, maar een popularisering van het gebruik ervan zou meer betaalbare prijzen mogelijk maken, bovendien was het slechts een voorbeeld...
De thermische isolatie van de habitat is unaniem, maar de traditionele oplossingen hebben ontradende kosten: het is dringend nodig om realistische oplossingen te vinden.
@ Cuicui: je hoeft je niet te rechtvaardigen, mijn woorden waren helemaal niet aan jou gericht.
Wat de oplossingen betreft, heb ik enkele ideeën aangedragen, maar ik ben meer geïnteresseerd in de vragen dan in de antwoorden!
Ik denk dat we alleen goede antwoorden kunnen krijgen als we eerst de juiste vragen hebben gesteld. Hoe meer de energieproductie wordt gecentraliseerd, hoe meer er een democratisch tekort ontstaat. Wat de industriële productie betreft, is er dringend behoefte aan een herdefiniëring van haar rol in een echt globale aanpak; dan beseffen we dat de energiebehoefte met de huidige oplossingen gemakkelijker kan worden bevredigd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 23/04/08, 22:57

Ahmed schreef:Hoe meer de energieproductie wordt gecentraliseerd, hoe meer er een democratisch tekort ontstaat. Wat de industriële productie betreft, is er dringend behoefte aan een herdefiniëring van haar rol in een echt globale aanpak; dan beseffen we dat de energiebehoefte met de huidige oplossingen gemakkelijker kan worden bevredigd.

Het voordeel van centrales met magnetische compressie is dat ze relatief klein kunnen zijn, met bijvoorbeeld decentrale productie op de schaal van een stad, waardoor het transport van elektriciteit over lange afstanden wordt vermeden.
De huidige oplossingen zijn voornamelijk gebaseerd op fossiele brandstoffen en kernsplijtingsinstallaties. Wat stelt u voor in afwachting van energiebesparingen en hernieuwbare energiebronnen? Kernfusiecentrales met magnetische compressie zijn een antwoord. Als je meer te suggereren hebt...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten