Project voor de productie van pellets of houtpellets

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
cdumorti
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 10/04/08, 20:00

Project voor de productie van pellets of houtpellets




par cdumorti » 10/04/08, 20:04

Hallo,
Ik doe momenteel onderzoek naar pellets....en ik ben vooral geïnteresseerd in de productie-eenheden en de verschillende logistiek die er bestaat......Wat zijn volgens u de elementen waarmee rekening moet worden gehouden bij het al dan niet oprichten van een pelletproductie-eenheid? Ik denk dat we de lokale zaagselbron moeten schatten, maar naar welke andere soorten informatie moeten we kijken???
merci d'avance
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 12/04/08, 22:01

Bonsoir,
Momenteel is er wereldwijd een overcapaciteit in de productie van pellets. Lokaal is het echter mogelijk om te hopen wat te verkopen, wetende dat de productie zich voornamelijk in het oosten en zuidwesten bevindt en dat de transportkosten niet te verwaarlozen zijn.
Het zou nodig zijn om te weten op welke schaal de productie wordt overwogen?
Aanvoer: zaagsel en timmerspaanders worden al gemobiliseerd om panelen te maken, althans wat de grootste eenheden betreft. Er blijven de kleine timmerwinkels die niet voldoende volumes hebben voor deze sectoren en die niet weten wat ze ermee aan moeten. Misschien zou een oplossing zijn om ter plekke te persen, omdat het transport van zaagsel/krullen duur is? (aan de andere kant is het een dienst die niet bestaat).
Een ander probleem, de grondstof moet erg droog zijn, ongeveer 12%, wat + of - een droger stroomopwaarts van de pers impliceert.
Perskeuze: voor een kleine productie zijn er niet al te dure Chinese persen, waarschijnlijk beperkt qua degelijkheid en zeker niet rendabel voor een productie. reclame. Grote units zijn efficiënt, maar het zijn echt grote installaties die alleen onder bepaalde voorwaarden rendabel zijn qua aanschaf- en exploitatiekosten.
Er is echter een middellange term die mij interessant lijkt (gratis reclame!), een Duitse kwaliteit grinder: Kahl, die te zien is op zijn site (in het Frans).
Hier zijn al enkele elementen van reflectie voor een nogal complex onderwerp.
Goede reflectie!
0 x
cdumorti
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 10/04/08, 20:00

merci




par cdumorti » 14/04/08, 09:12

Dank u voor uw antwoord
Inderdaad, er zijn nog veel punten die moeten worden opgehelderd voor mijn project....we zouden in het zuidwesten van Frankrijk zijn gevestigd.....er zijn daarom zeer weinig productie-eenheden in het gebied (behalve GRA SA SA in de Dordogne en binnenkort EO2 in de Landes)....het idee zou zijn om eerder lokaal te produceren....de zaagselbron bestaat maar is verspreid over het grondgebied (timmerwerk hier en daar....) vandaar het eerste moeilijke punt zoals je zei = het transport van de grondstof .... Ik zet nog steeds door met mijn project.
Bedankt voor alles
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 211 gasten