Pure alcohol motor?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19

Pure alcohol motor?




par vassago076 » 09/04/08, 17:53

hello,

gewoon om te weten of iemand heeft geprobeerd een motor te laten lopen met pure alcohol en wat weet je, ik denk dat het mogelijk is, maar onder welke voorwaarden? Daar is de vraag! :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/04/08, 19:01

Persoonlijk is het in de chauffeur dat ik de alcohol stop, maar de politie houdt er niet van! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 09/04/08, 20:18

De Indica's lopen op ethanol, ja. Voordat het methanol was.

http://www.indycar.com/news/?story_id=8257

Wat niet betekent dat het in elke motor kan werken.
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 10/04/08, 14:36

heeeeeeuuuux, je hebt niet hetzelfde in het Frans alsjeblieft??? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

ethanol motor




par tigrou_838 » 10/04/08, 15:13

kijk maar eens langs de schaalmodellensites, de motoren draaien allemaal op methanol, dus op plantaardige basis, met een olietoevoeging van 2 tot 4%.

oorspronkelijk was het ricinusolie, nu vervangen door synthetische olie.

en voor nitromethaancompetitie tussen 0 en 25%, afhankelijk van de regelgeving.


ok een beetje off-topic, ik weet het.
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 10/04/08, 16:52

Tot de jaren 50 reden raceauto's altijd op alcohol omdat het een vermogenswinst van ~ 10% mogelijk maakt, maar het verbruikt 30% meer vanwege de lagere energiedichtheid...Alcohol werd toen vooral om veiligheidsredenen verboden (in geval van brand de vlammen zijn bijna onzichtbaar)
In Brazilië draaien lieveheersbeestjes vaak al heel lang op pure alcohol, maar met een aangepast dieet (met name bronze carb) en aangezien het daar nooit koud is, maakt het starten makkelijker...
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 10/04/08, 18:21

Dus Amerikaanse eenzitters voor wedstrijden rijden op ethanol, en daarvoor was het methanol, terwijl Formule 1-auto's op benzine rijden. Er staat niet wat het beste is, want Formule 1-auto's zijn technologische juwelen die we op alle mogelijke manieren in toom houden om hun prestaties te verminderen, terwijl Amerikaanse auto's veel grover zijn, Amerikanen willen een show en geen wedstrijd van ingenieurs.
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 10/04/08, 19:29

ok en bedankt voor de antwoorden, als ik het goed begrepen heb, zou de enige technische reden die ons ervan zou kunnen weerhouden om met alcohol te rijden (afgezien van het inslaan van pure alcohol) de start bij lage temperatuur zijn, want om je de waarheid te zeggen I I' Ik denk erover om een ​​systeem te maken om het alcohol/luchtmengsel voor te verwarmen ter hoogte van de inlaatleiding, dus net voordat het de verbrandingskamers binnengaat, gaat het erom te weten hoeveel graden de alcohol een zelfontbrandingsfase kan ingaan. vermijd een vroege explosie, en zelfs als ik het idee van alcohol laat vallen, denk ik dat het in het ergste geval nuttig zal zijn voor mijn 309 die op ethanol loopt, afhankelijk van de start bij negatieve temperatuur
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten