Kyot-home: statistieken voor 2007

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Kyot-home: statistieken voor 2007




par nonoLeRobot » 28/03/08, 14:04

Het is lente, dus om het nieuwe jaar te vieren (bijna op tijd ;-)), kun je de statistieken van Kyot-home 2007 bekijken

http://www.kyot-home.com/articles-227.html

Hier, tot ziens
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 28/03/08, 14:20

Brandhout is in ons geval verouderd :)

Houd rekening met een kolom / kWh classificatie voor primaire energie door een Coef van 2.8 toe te passen op elektriciteit waardoor elektrische verwarming niet zo populair zou zijn ... Omdat KH eerlijk gezegd Vivrelec een goed leven geeft ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 28/03/08, 15:09

Ah ja, nog meer hout? Is het 100% zonne-energie? Nou, het is cool.

anders waarom 2.8 ?? Dat is hoe we weten dat het komt door de noot die veel andere bp heeft, maar we gaan niet proberen de feiten te verzinnen.

Wat we kunnen doen is opmerkingen of een artikel om alle kerncentrales te laten zien.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 28/03/08, 15:20

nonoLeRobot schreef:Ah ja, nog meer hout? Is het 100% zonne-energie? Nou, het is cool


Ah nee het is daar eerder 100% hout! :D

nonoLeRobot schreef:anders waarom 2.8 ?? Dat is hoe we weten dat het komt door de noot die veel andere bp heeft, maar we gaan niet proberen de feiten te verzinnen.


Het is de correctiecoëfficiënt om van kWh-meter naar KWH-primaire energie te gaan die door de DPE wordt behouden: https://www.econologie.com/diagnostic-de ... -3559.html

BIJLAGE 3.2
CONVERSIE VAN EINDENERGIE IN PRIMAIRE ENERGIE
De factoren voor het omzetten van eindenergie (uitgedrukt in PCI) in primaire energie zijn als volgt:
+ 2,58 voor elektriciteit;
+1 voor andere energieën.


Mea coulpa is 2,58 niet 2,8: =) maar het zou ook nodig zijn om een ​​coëfficiënt toe te passen voor gas en stookolie: hun "grijze energie" (als ik het durf te zeggen) is niet nul ... Tussen 1.1 en 1.2 voor bijvoorbeeld stookolie ... uiteraard zijn we verre van 2,58 ...
0 x
etikeco
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 28/03/08, 01:13




par etikeco » 28/03/08, 16:55

"+1 voor andere energieën."

Ik vind het moeilijk te begrijpen. Betekent dit dat voor alle andere energieën kWH-meter = KWH primaire energie?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 28/03/08, 17:03

Nou, het is "simpel", elektriciteit is een meer "nobele" energie dan olie of gas en het mag NOOIT als verwarming worden gebruikt, behalve in uitzonderlijke gevallen ....

Om een ​​elektrische kWh te maken, is het momenteel nodig om ruwweg 3 warmte uit te geven, hetzelfde voor een kerncentrale: 2/3 van de kernenergie gaat naar koeltorens.

Het gemiddelde voor professionals is 2,58.

Op mondiaal niveau kunnen we dus 1kWh elektrisch niet vergelijken met een thermische kWh. Het is een wetenschappelijke fout.

Hier is de truc (escrologie?) Waarop de verkopers en installateur van warmtepompen zijn gebaseerd die economisch alleen interessant zijn door een 100% elektrische verwarming te vervangen .... Aan de andere kant moet je in Frankrijk splijtstof verbranden ... :onheil:

In het beste geval compenseert een warmtepomp met een COP van 3 nauwelijks de efficiëntie van de energiecentrale.

In Duitsland, waar bijna 50% van de elektriciteit nog steeds afkomstig is van kolen (zie https://www.econologie.com/europe-emissi ... -3722.html ), zal een olieketel schoner zijn op CO2 dan een warmtepomp.

Niet alle waarheden zijn goed te horen in de milieuwereld ...
0 x
etikeco
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 28/03/08, 01:13




par etikeco » 28/03/08, 17:46

ok, bedankt voor de details, ik merkte deze inconsistentie eigenlijk enige tijd geleden op in vergelijking met warmtepompen (door te bladeren door econologie.com en futura-sciences.com ter ere) ... maar een kleine herinnering doet dat niet slecht (het is vervelend om alle gegevens duidelijk te begrijpen als we over de omgeving praten)

Weet u of bij deze coëfficiënten rekening wordt gehouden met alle directe / indirecte criteria (fabricage van infrastructuren, routing, recycling aan het einde van de levensduur en alles)?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 28/03/08, 18:01

etikeco schrijft:Weet u of bij deze coëfficiënten rekening wordt gehouden met alle directe / indirecte criteria (fabricage van infrastructuren, routing, recycling aan het einde van de levensduur en alles)?


Ik denk het niet ... om de goede en eenvoudige reden dat een krachtcentrale (behalve nucleair) ongeveer dezelfde "economische" kosten moet hebben als een raffinaderij of een gasbehandelingsstation ...

Idem voor mijnen en gas / olie-extractie ...

Een kerncentrale is in een paar weken energetisch "winstgevend" ...
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten