Diesel en 25% olie

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 14/03/08, 09:51

Hallo,
enigszins irrelevant maar gerelateerd aan de olie zijn prijzen:
heeft u een aanzienlijke inflatie opgemerkt in zonnebloemolie (25 tot 30% :schok: :onheil: ) Ik kon niet controleren op koolzaad, er was geen
we gingen van 0,96 naar 1,25 € op (ca ... ur)
het lijkt erop dat het de prijs van diesel volgt !!
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/03/08, 10:15

Dit is normaal, alles wat koolzaad of iets anders betreft, wordt beïnvloed door de prijs van energie ... diesel, elektriciteit, enz ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 14/03/08, 16:45

Salut à tous!

renaud67 schreef:Hallo,
enigszins irrelevant maar gerelateerd aan de olie zijn prijzen:
heeft u een aanzienlijke inflatie opgemerkt in zonnebloemolie (25 tot 30% :schok: :onheil: ) Ik kon niet controleren op koolzaad, er was geen
we gingen van 0,96 naar 1,25 € op (ca ... ur)
het lijkt erop dat het de prijs van diesel volgt !!


ARFF!

We mogen niet uit het oog verliezen dat plantaardige olie wordt geproduceerd in de intensieve landbouw, dat wil zeggen dankzij producten van aardolie-oorsprong (meststoffen / pesticiden).
Het vat rond de $ 110 brengt de rest met zich mee ...

Bovendien, als gevolg van de wet van vraag en aanbod, en gezien het feit dat steeds meer grappige mensen plantaardige olie "goedkoop" kopen om in hun auto te stoppen, draagt ​​dit nog steeds bij aan het opdrijven van de prijzen. Prijs ...

Ik rol gedeeltelijk in olie, maar het is reddingsolie (frituuraardappelolie), laat het gewoon een maand in heldere blikken staan, zuig dan de olie af en laat de stront in de melts, en filter deze olie dan met een doek, het gaat nou ja, het kost nul en het is een goede recycling!

Anders, André, heb ik voor de verbruikstests nog niet echt zo gekeken, aangezien er een pantone in het midden zit, en ik concentreer me momenteel meer op het perfectioneren van het grootzeil ...

Bovendien, om streng te zijn in dit soort tests, zou het nodig zijn om de tank volledig te legen om precies te weten hoeveel liter diesel en olie er wordt ingevoerd, en dan te rijden totdat je geen brandstof meer hebt ...

Niet erg praktisch bij dagelijks gebruik.

Anderzijds wordt het gemakkelijk denkbaar in het kader van een passage op een motortestbank, waar men het specifieke verbruik nauwkeurig meet, en of men kan zoveel proefstukken maken als men wil, door het percentage d 10 te delen door 10 olie, bijvoorbeeld.

Ik behoud dit idee, dat zal worden toegevoegd aan de andere tests die we zullen doen met betrekking tot de pantone ...

Wordt vervolgd ...

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/03/08, 17:06

lejustemilieu schreef:Dit is normaal, alles wat koolzaad of iets anders betreft, wordt beïnvloed door de prijs van energie ... diesel, elektriciteit, enz ...


Neen! Het is erger dan dat ... Kijk naar de link, het is vooral duidelijk: de ton is verdubbeld sinds juni 2007! Olie is nog lang niet verdubbeld in dezelfde periode ...

http://www.terre-net.fr/cours_marches_a ... tions.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 14/03/08, 17:53

Er zijn ook officiële "biobrandstoffen" en stookolie voor export.

Op mijn afdeling ging het vorig jaar geoogste koolzaad naar de plaatselijke oliemolen en zou de olie naar België zijn vertrokken om als brandstof te gebruiken, aldus de krant.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 19/03/08, 17:42

camel1 schreef:
renaud67 schreef:Hallo,
enigszins irrelevant maar gerelateerd aan de olie zijn prijzen:
heeft u een aanzienlijke inflatie opgemerkt in zonnebloemolie (25 tot 30% :schok: :onheil: ) Ik kon niet controleren op koolzaad, er was geen
we gingen van 0,96 naar 1,25 € op (ca ... ur)
het lijkt erop dat het de prijs van diesel volgt !!


We mogen niet uit het oog verliezen dat plantaardige olie wordt geproduceerd in de intensieve landbouw, dat wil zeggen dankzij producten van aardolie-oorsprong (meststoffen / pesticiden).
Het vat rond de $ 110 brengt de rest met zich mee ...

Bovendien, als gevolg van de wet van vraag en aanbod, en gezien het feit dat steeds meer grappige mensen plantaardige olie "goedkoop" kopen om in hun auto te stoppen, draagt ​​dit nog steeds bij aan het opdrijven van de prijzen. Prijs ...

Ik heb zojuist vernomen dat de prijs van koolzaad sinds vorig jaar sterk is gestegen; de oorzaak of een van de: financiers beleggen het liefst in commodities, het is minder riskant en daardoor stijgen de prijzen.
Is het leven niet mooi? Aan de ene kant rennen sommige mensen op koolzaadolie om geld te besparen en vervuiling te verminderen, en aan de andere kant geven degenen die geen geld hoeven te sparen en die niets om de planeet geven geen zak en meer en meer.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/03/08, 09:09

een biobrandstof mag niet worden belast, het is de Europese richtlijnwet.

huiel? niet interessant voor de staat, in + maakt het cakes, voedsel dat GMO-soja vervangt ... dus proberen ze deze prijs te verhogen?

ze geven de voorkeur aan de diester, het mengsel van olie en alcohol, en ook aan ethanol: omdat de TOEGEVOEGDE WAARDE groter is!

dus de enige manier
de prijs van koolzaad verhogen is het verhogen van datgene waaraan het is geïndexeerd: tarwe!

die toenam ... vanwege ethanol, dat E85 gaat produceren, deze echte landbouwbrandstof die slechte prestaties levert.

dus door massaproductie van ethanol is de tarwe toegenomen, wat leidt tot koolzaad ... dus kleine productie-eenheden worden ontmoedigd in het licht van rode brandstof + interessant.

Wist je trouwens dat je met een dual-fuel-kit die is ontworpen voor olie, technisch gezien met elke andere brandstof kunt rijden, zoals rode brandstof of stookolie of stookolie?
natuurlijk niet voor gebruik op de weg maar in velden, sloten, strand enz ... het is de oorsprong van de kit: bediend door een handrem wanneer de bouwmachines op de site aankomen, gaan ze over van geel naar rood (diesel brandstof).

in ieder geval ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten