E85 ethanol in een 2-takt carburateur 80cm3 walbro37?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
sonysteph37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/03/08, 18:50




par sonysteph37 » 06/03/08, 23:42

het is logisch wat je zegt chatam ..
de autonomie van de paramotoren is nog 3 uur nu is het in het algemeen voldoende. l'économie is helemaal niet interessant als we meer olie moeten toevoegen.
we kunnen nog even wachten.
Ik ben een van degenen die geloven dat de mensen in minder dan 10 jaar geen benzine meer kunnen betalen ... dus ... laten we geduld hebben ...
0 x
2-takt motoren en bedrijf
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/03/08, 02:28

Dag

Voor de tweetakt-sneeuwscooterwedstrijd gebruiken jongens Klotz Bénol BC-172c-olie, is een mengsel van castor en synthetische olie, het kost ongeveer $ 18,50 per liter, maar je loopt met een lage 3% en nooit een vastloopprobleem, ik gebruik het in de maaier in de kettingzaag is compatibel met methanol, nitromethaan en alcoholische brandstof (hoewel ik op 100LL loop) in mijn kleine gereedschappen, minder kauwgom en de brandstof kan probleemloos enkele maanden in de tank blijven.
Ook paraglidingjongens gebruiken deze olie
de enige voorzorgsmaatregel, het moet in eerste instantie goed worden gemengd, niet alleen in de tank legen (ik bereid het mengsel in een kleine container, roer goed, eenmaal verdund blijft het stabiel)
wonderolie
Overbrengingsverhouding voor luchtgekoelde motoren 20/1 tot 32/1
Voor buitenboordmotoren van sneeuwscooters met vloeistofkoeling
31 / 1 naar 50 / 1
zeer weinig vervuiling van de bougie en goede doorlaat door het mondstuk.
Het vermogensverlies dat bepaalde opmerkingen bij een hoger oliepeil hebben, is te wijten aan een bepaalde carburateur of aan de straalpijp
maar die instelbaar is voldoende om te verrijken om meer brandstof te laten passeren (bovendien gaat zeer koude brandstof minder in de jet en de dichtere luchtmassa)

www.klotzlube.com

Andre

Beeld
0 x
sonysteph37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/03/08, 18:50




par sonysteph37 » 07/03/08, 15:06

heel erg bedankt andre hier is interessante en geleefde dingen.
de vraag waar je deze olie in Frankrijk kunt krijgen?
0 x
2-takt motoren en bedrijf
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 07/03/08, 16:46

Het is niet nodig om de citroen te breken: 25 jaar geleden werkte ik als reparateur van landbouwmachines en in het bijzonder van 2-taktmotoren: kettingzagen, landbouwspuiten, motorpompen, maaiers, enz. (Solo paramotor-motoren zijn in feite landbouwmotoren !) ...: de enige motoren die ik heb gezien die krap of voortijdig versleten terugkomen zijn:
Degenen die overgingen op low-end minerale olie, in het bijzonder met een hoog percentage en degenen die een brandstof hadden verstopt door een afzetting van vernis (= vermindering van de rijkdom) vanwege brandstoffen en oliën van slechte kwaliteit.
De baas ("om niet pissig te zijn") alleen verkocht (25 jaar geleden ...) Motul 100% synthetisch aanbevolen op 2% en de motoren die het gebruikten (vaak op volle toeren) bleven perfect fit en bleven schoon : alle voordelen zowel voor ons als voor de klant 3/4 professionals en in feite alleen individuen om economische redenen (misplaatst) hadden plezier met het niet respecteren van de aanbevelingen (met de gevolgen die we ons voorstellen) omdat een professional zich geen apparatuur kan veroorloven die werkt niet ...
De enige motoren die echt een + percentage nodig hebben, zijn motorcross- en cartmotoren (vooral segmentatie van vrij speciaal ontwerp) omdat ze werken in zeer slechte omstandigheden (sterke variaties in t ° in kruis) en extreem geduwd zijn (één motorparamotor draait niet op 25000 tpm door tot 400 pk per liter te ontwikkelen zoals sommige tweetaktwedstrijden ... deze motoren zijn nu ook bijna allemaal verboden ten gunste van 2-takt veel minder vervuilend) ...

Ricinusolie werkt redelijk goed in 2 fasen, maar met anti-aanslagadditieven.
Een Belgische fabrikant, Electrion, maakt plantaardige motoroliën in het bijzonder op basis van castor, maar chemisch gemodificeerd om de defecten te verhelpen (verschrikkelijke vervuiling in 4 slagen, zeer snelle oxidatie van de olie) zonder zijn kwaliteiten te verliezen (grote gladheid, hoge weerstand in t ° ): deze oliën zijn erg beroemd onder connaisseurs, maar helaas niet geïmporteerd in Frankrijk ... ik weet niet of ze 2-takt oliën maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/03/08, 22:31

Hallo Chatam
Chatham schreef:... de enige motoren die ik heb gezien die krap of voortijdig versleten zijn, zijn:
Degenen die overgingen op low-end minerale olie, in het bijzonder met een hoog percentage en degenen die een brandstof hadden verstopt door een afzetting van vernis (= vermindering van de rijkdom) vanwege brandstoffen en oliën van slechte kwaliteit.


Bevestiging dat mijn Yamaha 125 DTMX hieraan stierf, vrede voor zijn ziel ... :frons: Dankzij deze teef ..... ^ ¨ $ µ & "# ~ @ (§ ... gecensureerd ... Ipone-olie die me de hele carburateur met een stroperige laag bedekte en die op sommige plaatsen afbrokkelde en me de hoofdsproeier verstopte Nooit zo'n walgelijke carburateur gezien terwijl het in de Motul 300v 2T nikkel was.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten