Watergedoteerde tractoren: één ok, één ok en één breuk

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Fabre Frederic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 26/02/08, 23:25

Watergedoteerde tractoren: één ok, één ok en één breuk




par Fabre Frederic » 27/02/08, 00:31

Goedenavond, ik heb twee pantonned-motoren gemonteerd, de eerste die 3 maanden geleden probeerde op een 188 Massey 70 pk-motor met een 21/16 buitenbuisreactor en een 14 mm-staaf, deze "geïsoleerd" van de buitenbuis door een messing centreerring en bubbler verwarmd door de uitlaatgassen met een temperatuurregelthermometer, het werkt goed en beter en beter (geen zwarte rook, nauwelijks bruine motorolie, brandstofbesparing van 30% en vermogenswinst)
Op een 2e Renault 120pk tractor heb ik 2 reactoren op hetzelfde principe gezet als voorheen met een aparte bubbler verwarmd door de koelvloeistof in licht contact met de uitlaat t ° 65 ° C oordeel iets beter qua rook bij uitlaat maar het verbruikt zoveel en geen extra stroom, waarom? Bovendien had ik in 2005 al een pantone gemonteerd die snel gemaakt was met 7 reactoren, hij werkte in brand, ik had hem verwijderd omdat de bubbler werd verwarmd door de uitlaat en het water kookte met dode kleppen en 1 shirt op 6 split + water in olie, op het moment dat ik alles had verwijderd en weggegooid. nu let ik op de temperatuur van de bubbler. Als je een oplossing voor de vergadering hebt, denk erover om het me te vertellen, ik heb het op zijn best geprobeerd
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/02/08, 01:54

Dag

Lange tijd dacht ik ook dat water niet mocht koken
maar ik bezocht mezelf opnieuw met ervaring.

in een afgesloten bubbler betekent een groot kookpunt dat de zuigcapaciteit van de motor overschrijdt dat het waterdruppels uitspuugt vergezeld van stoom die de reactor verdrinkt en vloeistof in een motor brengt, het risico is groot als deze waterdruppels worden geprojecteerd op hete delen van de motor, met name de uitlaatklep, dit houdt niet van thermische schokken.

Hoe dan ook, het water in een bubbler mag niet hoger zijn dan 100c
Op mijn montage (autobenzine) kookt het soms in de bubbler is het uitlaatverwarming. om problemen te voorkomen is er een grote verticale bubbler nodig met een goed verdeelde stoomuitlaat, zelfs met een fijn filter bovenaan
Ik heb liever de verwarming door uitlaat dan door vloeistof die ik te beperkt vind, in jouw geval 65 c is het onvoldoende dat bijdraagt ​​aan een ontbinding, maar heel weinig winst.
de lucht die het water passeert en de verdamping in de bubbler verlaagt de temperatuur het kost veel warmte voor een bubbler

Een bubbler van groot formaat en lang om op te warmen, maar redelijk stabiel tijdens het rijden, wat ik aan het begin doe, doe ik weinig water en zodra de reis vooruit gaat, vul ik het niveau bij.
Een bubbler verdient de voorkeur om deze te bouwen om een ​​goede verwarmingscapaciteit te hebben, zelfs als dit betekent dat de temperatuur moet worden geregeld door de bubbler (groot formaat) te koelen of water toe te voegen.

Als je feedback hebt op een multireactorassemblage, zou het interessant zijn om deze te delen om de vergelijking met een monoreactor te maken.

Ik heb een grote staafreactor gemaakt van 19 mm in plaats van 2 van 12 mm

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 27/02/08, 08:43

Bedankt voor deze getuigenissen, het is voor zover ik weet de 1e die zegt dat er waterdoping is beschadigd. Heeft u foto's van deze schade?

Kunt u ons de niet-resultaten op uw 2e tractor geven?

1) de krachten van de 2 trekkers
2) het gemiddelde verbruik per uur voor en na montage?

Hiermee zullen we gemakkelijk zien of het het gebrek aan lading is ...
0 x
Fabre Frederic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 26/02/08, 23:25

pantone: verbeteringen en tests




par Fabre Frederic » 28/02/08, 23:03

Beeld
Beeld
Ik stuur je dit weekend de foto van de 188 pantoné met een reactor jm aanval om dezelfde montage te maken op een andere 188 (ik heb er twee met dezelfde bubbler allemaal maar met 4 reactoren zodat we het verschil kunnen zien dat ik hetzelfde zal plaatsen) benutte machine voor het maken van vergelijkingen
Ik stuur je ook de foto's van de bestaande montage van de pantone op de renault zonder de aanpassingen (ik heb de bubbler nog niet geïsoleerd om op te warmen)
Beeld
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/02/08, 01:19

Dag

De montage op de rode tractor is een meer rationele compacte bubbler die tot de uitlaat wordt verwarmd, mooie korte uitlaat om de motor zonder elleboog binnen te komen.
De bubbler is hoog als de reactor lang is, moet de staaf 30 cm lang zijn? 20 tot 25 cm is de minste beperking, vooral als de luchtspleet 1 mm is
Gemonteerd op de gele tractor, lijkt de verwarmingsmethode alleen vanaf de onderkant te gebeuren? met motorwater lijkt de uitlaatpijp van de bubbler naar de reactor een lang risico op condensatie, waarschijnlijk een gebrek aan warmte en een laag waterverbruik, afhankelijk van het inlaatvacuüm heeft dit samenstel aanpassingen nodig om functioneel te zijn.

Bericht volgt

Andre
0 x
Fabre Frederic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 26/02/08, 23:25

een andere pantone maken




par Fabre Frederic » 01/03/08, 20:24

Ik laat u de toekomstige elelenten zien van de toekomstige vergadering die op een massey 188 zal worden gemonteerd
Montage kenmerken:
-2 reactoren (ik kan geen 4 ruimtegebrek in de uitlaat plaatsen)
-stam lengte 27 cm manetisch geïsoleerd
- de staven steunen (zie foto's) op een messing stang, de staven met een diameter van 14 zijn niet vast maar centreren zichzelf
-de reactoren zitten in buis 21/16 en verticaal in de uitlaat geplaatst
foto's
Beeld
Als er een probleem is, vertel het me dan voor morgen, dan val ik het lassen aan
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/03/08, 15:39

Dag

De staaf die de voorkeur heeft kleiner dan 30 cm 25 zou beter zijn
Verticaal is het noodzakelijk om te voorzien in een houder van de stang die het gat aan de onderkant niet zal verstoppen, daarom een ​​afstandsstuk of een bevestiging, wat het ook wordt dat muzikaal wordt, waardoor het in de reactor trilt en uiteindelijk de motor stroomafwaarts vijlt.
Let op: alle onderdelen die in de reactor worden toegevoegd, moeten goed gelast en stevig zijn, de motor kan stukjes inslikken


Andre
0 x
Fabre Frederic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 26/02/08, 23:25

antwoord op andre




par Fabre Frederic » 02/03/08, 19:40

Ik heb er goed aan gedaan om te wachten op je antwoord voor de lasnaden. Ik zal de stang tenminste bevestigen, ik weet zeker dat hij niet zal bewegen. Ik had je geen antwoord gegeven over de uitlaattemperatuur van de reactor op de defecte montage van de Renault-tractor (geel), ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb de bubbler en de uitlaat van de renault tractor geïsoleerd, ik zal zien hoe hij eruit ziet als ik hem gebruik (geen verdere actie).
Vraag: Op een tractor "plast" de motorontluchter op de grond, als ik hem aansluit op de inlaat van de aanzuiging van de bubbler zuigt hij of is het beter?
Naar mijn mening zijn er alleen voordelen:
-Ik zuig gefilterde lucht
-j recycleert de uitlaatgassen
-Ik neem hete gassen met een bijna constante T °
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/03/08, 02:37

Dag
Vraag: Op een tractor "plast" de motorontluchter op de grond, als ik hem aansluit op de inlaat van de aanzuiging van de bubbler zuigt hij of is het beter?
Naar mijn mening zijn er alleen voordelen:
-Ik zuig gefilterde lucht
-j recycleert de uitlaatgassen
-Ik neem hete gassen met een bijna constante T °


Wat er uitkomt door de adempauze

Waterdamp
Verbrandingsgas dat door de segmenten is gegaan
Diesel die de segmenten heeft doorkruist (met name onder belasting en startend)
Oliedamp en druppels vloeibare olie, afhankelijk van de leeftijd van de motor.

Ideaal voor moderne en gezonde motoren, het carter wordt geventileerd, deze gassen worden teruggevoerd naar de inlaat,
Maar bij industriële motoren en vliegtuigen vermijden we dat om veiligheidsredenen.

Op een diesel moet men niet gewoon de pijp van de ontluchtingsdringing in de opname sturen, het is absoluut noodzakelijk om deze gassen in een olieafscheider, een soort kleine doos met schotten of cycloon, of een metalen filter door te laten die de druppels van niet laat passeren maar alleen het gasvormige deel, dat de motor goed kan inslikken
een motor die oververhit is geraakt en dat de segmentatie twijfelachtig is (ijsvorming, slijtage), het risico is groot zodat een diesel stroomafwaarts van de dampen van hete oliën van de motor wordt afgevoerd totdat deze wordt vernietigd. (Ik zag drijfstangen het motorblok kruisen)

Ik werk een tijdje om deze dampen door te geven aan de reactor verwerkt ze heel goed, als het heet is, mogen deze dampen niet worden gekoeld voordat ze naar de reactor gaan,
het enige nadeel dat ik opmerkte, na een lange hete olielijn als de motor 15 minuten wordt gestopt, koelt de reactor af, de olie blijft heet wanneer hij opnieuw wordt gestart, de oliedamp vervuilt de reactor en vervolgens kookt de olie op de stang, hierdoor wordt een zwarte koolstof diffcile alleen verwijderd door demontage.

Kiest u voor dit systeem, dan mogen deze dampen niet door het bubblerwater worden geleid.
Deze dampen mogen niet naar een koude of onvoldoende hete reactor worden gestuurd.
Het is essentieel om een ​​olieafscheider te maken, al was het maar om het verbruik van motorolie te verminderen, en om te voorkomen dat er grote vloeistofdruppels de reactor in stromen.

Ja, het zou leuk zijn om de bubbler te gebruiken en het carter te gebruiken als een grote bubbler : Lol:
Een man uit forum MMM hanteert dit principe.

Andre
0 x
Fabre Frederic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 26/02/08, 23:25

De dampen van de adem halen of niet?




par Fabre Frederic » 03/03/08, 22:58

Vanavond heb ik de bubbler van mijn renault tractor verbeterd. Ik heb een luchtverspreider in de bubbler geplaatst met gaten met een diameter van 6. Voltooi de isolatie van de bubbler.
Mijn zwaargewicht mechanische vriend kwam en adviseerde me om geen gas uit de bubbler te halen, we zullen een maximale gastemperatuur hebben van 50 tot 60 ° C en risico's voor de spinnakerverbindingen van de motor als we niet in fase zijn met aspiratie van de pantone bij alle regimes er zijn risico's van overdruk of te grote depressie naast de risico's van olie die eerder door andre zijn uitgelegd, dus ik neem geen risico
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten