Feedback Euroflex Kit op Chevrolet Suburban 2000 5,3l

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 14/01/08, 11:56

Feedback Euroflex Kit op Chevrolet Suburban 2000 5,3l




par jas » 14/01/08, 11:59

Dag

Dus feedbackmontage op de Chevrolet Suburban.
Allereerst heb ik gedurende een aantal maanden een flink aantal tests met het SP95/E85-mengsel uitgevoerd.
Ik was tot een saldo van 60% E85 en 40% SP95 gekomen, optimaal.
Door de E60 met 85% te overschrijden gaat de Check Engine Soon op het dashboard branden wat aangeeft dat het mengsel te arm is en dat de injectorcomputer op maximum staat (gecontroleerd met mijn OBDII-lezer: foutcode Bank 1 en 2 te arm wat betekent dat het mengsel was te arm.)
Qua rijden: licht overmatig verbruik, veel aangenamere motor, meer vermogen, loopt super regelmatig.

Kortom, voor wie geen kit wil/kan betalen, met het mengsel in redelijke verhoudingen kun je rond de 1 euro per liter brandstof rijden.

Ik besloot de Euroflex-kit te kopen, hier zijn we dan: zie hier de details:

Code: kiezen

http://www.euroflex-e85.fr/product_info.php?cPath=3_1&products_id=1

Nog wat aanvullende informatie, naast de uitstekende producthandleidingen, over mijn montage-ervaring:
- zoek de O2-sensor. Op de mijne zitten er 2 (1 per 4 cilinders) er zitten 4 draden, de paarse voert het signaal van 0 naar 1 volt. Gemakkelijk te meten met een voltmeter om geen fouten te maken.
- het aansluiten van de connectoren op de injectoren. Wees voorzichtig, dit is allemaal behoorlijk kwetsbaar, wees voorzichtig. Maar het is heel gemakkelijk om te doen.
Respecteer de aansluitvolgorde en de lengte van de draden. Aan de andere kant is er geen links/rechts kant.
- Ik heb de temperatuursonde tegen een verwarmingsbuis bevestigd.
- hier en daar een paar Rislan om te voorkomen dat de draden rondzwerven.
Test:
- Ik monteer de SOS-socket, start: hij start en loopt soepel: geen probleem met de verbinding (dat is het al ;-)).
- Ik monteer de box in plaats van de SOS-aansluiting: niets
Polariteit: pech, de polariteit van mijn injectoren is omgedraaid. Euroflex-ondersteuning reageerde snel door mij de oplossing te bieden om de nokken op het Euroflex-harnas om te draaien. Zonder iets te demonteren draai ik ze om: dit gaat vrij eenvoudig.
- Ik monteer de SOS-aansluiting opnieuw, start: hij start opnieuw en loopt weer soepel.
- Ik monteer de Euroflex-box weer in plaats van de SOS-aansluiting: deze start deze keer perfect en loopt soepel.
Vervolgens de instelprocedure: 1 knop indrukken (u kunt duidelijk het verschil in snelheid voelen, afhankelijk van de instelling van de brandstofvoorkeuze)
O2-sondesignaal goed ontvangen (uitstekend idee om een ​​sondesignaaldiode te plaatsen).
Alles loopt, ik doe de motorkap dicht en ga naar de pomp: vol met E85 voor € 0,81 terwijl de SP95 uit het pistool ernaast € 1,39 kost!!!
Ik heb 110 liter geplaatst (van de 123 mogelijke).
Ik heb dit weekend 200 km gereden, een geweldige start, hoewel het zaterdagochtend om -2 uur vroor.
De Check Engine weet al snel niet hoe hij moet worden ingeschakeld, ik heb de O2-natriumwaarden gecontroleerd: het lucht-brandstofmengsel is normaal.

Met deze kit werkt het dus.
Opgemerkt moet worden dat ik meerdere keren heb gebeld of per e-mail contact heb opgenomen met de ondersteuning voor metafysische vragen (ik ben absoluut geen klusjesman en nog minder een monteur. Hij antwoordde mij altijd onmiddellijk.
Er blijven de consos, maar dat zullen we later zien.

JAS
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/01/08, 16:19

Dag
Is het een vortexmotor zoals op de Taoe?

We hebben een soortgelijke motor op een boot, hij verbruikt 25 liter per uur. 305 kubieke inch GM 3000 tpm cruisen

Als het bij je eerste poging te slecht werkt, stijgt het verbruik iets omdat je om meer gaspedaal moet vragen. Je hebt de extreme waarden van rijke correctie van de computer bereikt.

De verhouding van 14,7 op deze motoren komt overeen met 0,45 volt van de sonde
Zuurstof sensor
dit is de verhouding om de katalysator te laten werken, maar niet de meest economische verhouding, rond de 0,15 volt is het meest economisch.
Wees voorzichtig als u op de sonde meet (deze moet worden losgekoppeld van de draad die naar de computer gaat, anders meet u altijd 0,45 volt)

Verschillende amateurraceauto's hebben een box die de Lambda-sondelezer vervormt. Ze zijn bedoeld om rijker te rijden, maar zijn aangepast voor armer.

Welk verbruik haal je in de zomer vóór dit systeem op de snelweg bij 100 km/u? Welk toerental heeft deze snelheid? op de grote (D) en niet op de stad D.

Andre
0 x
jas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 14/01/08, 11:56




par jas » 14/01/08, 16:31

Andre schreef:Dag
Is het een vortexmotor zoals op de Taoe?

We hebben een soortgelijke motor op een boot, hij verbruikt 25 liter per uur. 305 kubieke inch GM 3000 tpm cruisen

Als het bij je eerste poging te slecht werkt, stijgt het verbruik iets omdat je om meer gaspedaal moet vragen. Je hebt de extreme waarden van rijke correctie van de computer bereikt.

De verhouding van 14,7 op deze motoren komt overeen met 0,45 volt van de sonde
Zuurstof sensor
dit is de verhouding om de katalysator te laten werken, maar niet de meest economische verhouding, rond de 0,15 volt is het meest economisch.
Wees voorzichtig als u op de sonde meet (deze moet worden losgekoppeld van de draad die naar de computer gaat, anders meet u altijd 0,45 volt)

Verschillende amateurraceauto's hebben een box die de Lambda-sondelezer vervormt. Ze zijn bedoeld om rijker te rijden, maar zijn aangepast voor armer.

Welk verbruik haal je in de zomer vóór dit systeem op de snelweg bij 100 km/u? Welk toerental heeft deze snelheid? op de grote (D) en niet op de stad D.

Andre


Dag

Ja, het is een Vortex die op veel GM-producten is gemonteerd
In feite oscilleert de sonde tussen +0,1 en maximaal 0,8 volt.
Ik heb geen computer op mijn Suburban, dus geen valse metingen :)
Op de snelweg bij SP95 bij 130km/u (GPS geeft 128 km/u) 2150 tpm zit ik op 12,4 liter. Met nog geen 11,7 liter op een Montpellier St Tropez bij 120 km/u
Gemiddeld 50% stadssnelweg 50% snelweg snelweg 14 liter.
Uiteraard altijd op D overdrive.
maar:
- Ik heb de galerij verwijderd
- 245/75 16 banden opgepompt tot 3 bar (ipv 2,4)
- platina bougie +4 Bosch
- K&N luchtfilter
- alle vloeistoffen: motor, automatische versnellingsbak, vooras behandeld met Lubegard.

Van harte.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/01/08, 16:42

Dag

De zuinigste op de D met een blokkeerkoppel (geblokkeerd koppel geen slip) bij 100 km/u op de cruse control geeft dit 1800 tpm het verbruik zakt onder de 10 liter
een GM-thermostaat van 195 F (niet voor niets is de snelheid in Amerika begrensd op 100 km/u)

Ik ga lager dan dat op een Buick Park Avenue 8,3 liter bij 100 km/u, maar in de stad in de winter een korte rit van 3 km gaat het tot 15 liter.. met veel aanpassingen..

Andre
0 x
papitango
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/12/07, 03:55
Plaats: nord

automatische euroflex-kit




par papitango » 27/01/08, 23:31

:?hello,


Ik heb zojuist de kit op mijn 4X4 Daihatsu 1.6 l-injectie gemonteerd.

Ik heb de montage-instructies, ik heb het volgens de procedure geïnstalleerd en het lijkt goed te werken.

1 - Ik heb eerst de kabelboom gemonteerd met de noodsleutel en de motor startte met een kwartslag.
2 - Toen ik de automatische kit aansloot, startte de motor niet meer, dus ik ging ervan uit dat het nodig was om de polariteiten op de injectoren om te keren, wat ik deed bij de mannelijke aansluitingen zoals aangegeven op het bericht.
3 - de motor startte correct.
4 - bij het opstarten zat ik in SP98
5 - de veelkleurige kleur was rood, de oranje LED lichtte aanvankelijk niet op.
6 - na meerdere keren veranderen van snelheid lichtte deze oranje LED op
7 - Ik heb de temperatuurstijging verlengd, maar deze oranje diode knipperde nooit
8 - Ik heb de lambda-spanning gecontroleerd tot aan de box OK 0.85 volt en de oscillerende frequentie rond 1 Hz tussen 0.2 v en 0.85 v, naast dat de sonde nieuw is.
9 - bij het accelereren gaat de oranje LED uit maar knippert niet.
10 - Terwijl de motor normaal en zonder problemen draaide, heb ik de oranje en groene stand gecontroleerd met de zwarte knop, het motortoerental is veranderd, dus ik ga ervan uit dat de box werkt en goed werkt op de openingstijden van de injector.
11 - Ik keerde terug naar de rode positie met behulp van de knop om terug te keren naar SP
12 - Ik drukte twee keer op de knop, de rode LED begon heel snel te knipperen. Toen verwachtte ik dat deze LED zou stoppen met knipperen, maar er gebeurde niets.
13 - na 5 minuten knipperde de rode LED nog steeds snel, dus ik ging ervan uit dat het programmeren klaar was. Ik stopte de motor en startte opnieuw, de LED werd weer rood, de andere LED ging branden, wordt oranje bij stationair draaien, maar gaat uit bij accelereren .
14 - Ik ging tanken met E85 (55 liter voor een inhoud van 60 liter, dus ik zou nog 5 liter SP95 over moeten hebben)
15 - Ik startte opnieuw, eerst waren er een paar gaten in de acceleratie en na 5 tot 6 KM werd alles weer normaal.
16 - Ik keerde terug naar huis na 25 km zonder problemen te hebben afgelegd
17 - Ik opende de motorkap en de LED brandde nog steeds op rood en was niet automatisch van kleur veranderd.

Moet ik ervan uitgaan dat deze LED niet automatisch van kleur verandert afhankelijk van de gebruikte brandstof?

Moeten we in dit geval de kleur van de LED handmatig aanpassen, afhankelijk van de brandstof?

Reageert deze Kit normaal? Heeft u tijdens mijn inbedrijfstelling iets ontdekt dat u onjuist lijkt? Is er een commando dat moet worden uitgevoerd nadat de meerkleurige LED snel knippert? Zou u zo vriendelijk willen zijn mij te antwoorden?

merci d'avance
0 x
jas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 14/01/08, 11:56

Re: automatische euroflex-kit




par jas » 28/01/08, 10:14

papitango schreef::?:Hallo,

Moet ik ervan uitgaan dat deze LED niet automatisch van kleur verandert afhankelijk van de gebruikte brandstof?

Moeten we in dit geval de kleur van de LED handmatig aanpassen, afhankelijk van de brandstof?

Reageert deze Kit normaal? Heeft u tijdens mijn inbedrijfstelling iets ontdekt dat u onjuist lijkt? Is er een commando dat moet worden uitgevoerd nadat de meerkleurige LED snel knippert? Zou u zo vriendelijk willen zijn mij te antwoorden?

merci d'avance


Voor mij hetzelfde verhaal!!!
De kit is automatisch, je hoeft dus niets aan te raken.
Ik denk dat E85 in de winter eigenlijk 30% SP95 bevat dus
Aan de andere kant zou het met betrekking tot al deze vragen interessant zijn als de Euroflex-ondersteuning zou antwoorden: support@euroflex-e85.fr

Anders is, van mijn kant, de koude start perfect, het motortoerental bij super regelmatig stationair en dan vooral meer aardappel bij het oppakken bij lage, zelfs zeer lage snelheid, zoals minder kickdown en meer koppel.

Anders OBD-kant:
- Geen CES aan
- Controleer met OBD-tools in de Live Data-modus: alle sondes staan ​​in het groen (brandstofdruk, O²... er zijn er een flink aantal), vervuiling en andere OK.

Dus 100% tevreden met dit product.


JAS
0 x
jas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 14/01/08, 11:56

Re: automatische euroflex-kit




par jas » 13/02/08, 11:22

papitango schreef:
Moet ik ervan uitgaan dat deze LED niet automatisch van kleur verandert afhankelijk van de gebruikte brandstof?

Moeten we in dit geval de kleur van de LED handmatig aanpassen, afhankelijk van de brandstof?

Reageert deze Kit normaal? Heeft u tijdens mijn inbedrijfstelling iets ontdekt dat u onjuist lijkt? Is er een commando dat moet worden uitgevoerd nadat de meerkleurige LED snel knippert? Zou u zo vriendelijk willen zijn mij te antwoorden?

merci d'avance


Het antwoord van Euroflex op de 2 vragen:
- de gele LED begint te knipperen wanneer de sonde warm genoeg is.
- De grote diode verandert niet noodzakelijkerwijs van kleur na de rood/oranje/geel-instelling.

JAS
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten