LED-lampen intermitterende verlichting?

Verschillende ervaringen gemaakt door leden van de forums met name wat betreft kleine huishoudelijke apparaten en energiebeheer.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 03/02/08, 15:46

fthanron schreef:Het was een voorbeeld delnoram. Ik zei niet dat het noodzakelijkerwijs een goed idee was !!! : Cheesy:


Maar het is een goed idee :D , maar het zijn de implementatiemiddelen die een probleem vormen.

Een oplossing zou zijn om de 220V gelijkstroom gelijk te richten en 90 tot 100 leds te leveren.
Al gemaakt maar dan van Chinese spots (leds van gemiddelde kwaliteit en op 15 of 20°) hier


Misschien zou dit type LED het lukken? http://www.dplighting.com/ (sorry voor de advertentie, maar hoe doe je het anders? En voor zover ik weet verkopen ze hier niets, dus ik heb een goed idee? :D ) [/ citaat]

Ik heb deze LED's nog nooit moeilijk zichtbaar gezien op een foto, ik heb een aantal "natuurlijke kleur" witte LED's die er interessant uitzien, maar ik heb nog geen tijd gehad om er een "licht" mee te maken. :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 03/02/08, 15:59

Christophe, je zou mij moeten uitleggen waarom:

1 - Een verlichtingsapparaat moet omnidirectioneel zijn.

2 - Deze verplichte omnidirectionele verlichting moet uitgerust zijn met een focusapparaat...

De LED's focussen zeker en in plaats van er systematisch een defect in te zien, zou het beter zijn om hiervan te profiteren door van deze eigenschap te profiteren.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 03/02/08, 16:06

fthanron schreef:Ik geloof in het zijn zo dicht mogelijk bij de prestatiesIk weet er niet veel van maar als bijvoorbeeld de 12 V besparingen oplevert en een betere benutting van de potentie dan is het noodzakelijk om voor deze oplossing te kiezen. Wat denk je ?

Je moet de LED's dus afzonderlijk onder constante stroom laten werken. Dit sluit assemblage in serie uit, omdat de spreiding van de kenmerken aanzienlijk is (dit zijn elektronische componenten).
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 03/02/08, 16:07

Ik weet niet of het helpt, maar dit online magazine geeft veel informatie over leveranciers, nieuwe technieken...
http://www.ledsmagazine.com/
0 x
Frederic
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 05/02/08, 13:54

Er is ook een forum (in het Frans) over LED's en verlichting:

http://www.forum.led-fr.net/forum/
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 05/02/08, 15:42

Hier is een antwoord verkregen via een ander forum naar het open debat:

"Het menselijk oog is gevoelig voor de gemiddelde waarde van het licht. De prestaties van LED's zijn onafhankelijk van de stroom die er doorheen vloeit. We winnen dus niets CQFD"

Het wekt de indruk dat voor ons mensen het debat gesloten is... en voor de planten?
0 x
Frederic
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 05/02/08, 18:17

fthanron schreef:Hier is een antwoord verkregen via een ander forum naar het open debat:
"Het menselijk oog is gevoelig voor de gemiddelde waarde van het licht. De prestaties van LED's zijn onafhankelijk van de stroom die er doorheen vloeit. We winnen dus niets CQFD"
Het wekt de indruk dat voor ons mensen het debat gesloten is... en voor de planten?

Dit veronderstelt dat retinale persistentie een lineair fenomeen is, maar degenen die experimenteren merken op dat retinale persistentie juist niet lineair is, vandaar het risico van een steriel debat tussen theoretici en praktijkmensen.
Zie over dit onderwerp:

http://forums.futura-sciences.com/archi ... 68646.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Econological Laboratory: verschillende ervaringen voor econologic"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 48-gasten