Brandstof: GTL in een AIRBUS A380

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Brandstof: GTL in een AIRBUS A380




par jean63 » 01/02/08, 15:13

Een A380, aangedreven door vloeibaar gas, voert een eerste testvlucht uit

Een gigantisch A380-vliegtuig vertrok vrijdag voor een eerste testvlucht gedeeltelijk gevoed met een vloeibare synthetische brandstof (GTL) afgeleid van gas, om de Airbus-vestiging in Filton, nabij Bristol (zuidwesten van Engeland) in drie uur te verbinden met het hoofdkantoor in Toulouse.

De Europese vliegtuigfabrikant heeft voor deze tests gekozen voor de zeer grote luchtvaartmaatschappij, die vorig jaar in gebruik is genomen, omdat dit het vliegtuig is met het laagste brandstofverbruik op de markt..

Voor deze test wordt slechts één van de vier Trent 900-reactoren van de Britse motorenfabrikant Rolls-Royce voorzien van deze synthetische brandstof, de andere drie op conventioneel kerozeen.

"Hierdoor kunnen we de verschillen in motorreactie beoordelen", zei Sebastien Remy, directeur van het onderzoeksprogramma voor alternatieve brandstoffen bij Airbus, op een persconferentie in Filton, voor het opstijgen.

De synthetische brandstof werd geleverd door de Engels-Nederlandse olietanker Shell. Volgens Airbus "heeft het interessante eigenschappen voor de luchtkwaliteit en heeft het voordelen qua verbruik ten opzichte van kerosine. Het heeft daardoor een zeer laag zwavelgehalte.".

voortzetting van het artikel:
http://www.boursorama.com/infos/actuali ... ws=5102843
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 01/02/08, 23:10

Hallo Jean,

Wat is er zo interessant aan deze advertentie :? ... Ik bedoel dat we in termen van vervuiling onmogelijk gas roosteren in plaats van fossiele kerosine?

Het gas stoot misschien iets minder CO2 uit omdat de koolstofketens korter zijn ... ik eindelijk ...

Ik heb misschien een aflevering gemist :?

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/02/08, 23:40

Hallo Remundo

Wat verbeteren we ??? De diversiteit aan leveringen?

Het terugdringen van de hoeveelheid vrijkomende CO2 lijkt een goede zaak, maar we moeten het totaalplaatje inventariseren. De tanks zijn zeker zwaarder (in druk) en het is nodig om te vergelijken met dezelfde calorische waarde voor de brandstof, het zal misschien meer GTL kosten om het vliegtuig in de lucht te houden en in totaal ????

En de extra ruimte die de tanks innemen, gaat vroeg of laat ten koste van het laadvermogen, dus met invloed op de kilometerprijs.

Dit alles om nog maar te zwijgen over de nieuwe risico's van brand en explosie. (kerosine, het heeft gebreken maar het ontsteekt tenminste niet gemakkelijk ...) : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 01/02/08, 23:45

Zeker nog een aankondigingseffect.

Vanavond was er om 2 uur een melding in de JT FR20.

De motor gedroeg zich goed, dus ==> de A380 zal "groen" kunnen vliegen !! : Mrgreen: : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Balrotz
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/01/08, 17:32




par Balrotz » 03/02/08, 17:36

dus ? wat zeiden ze in de krant? ( Ik keek :( )
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten