Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Christophe » 21/01/08, 11:14

Naar aanleiding van een reflectie over dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/achat-de-p ... t4681.html
Ik vind het interessant om een ​​nieuw onderwerp te maken over stabiliteit pellets prijs.

Het onderzoek van de laatste jaren krommen de neiging om deze energie te bevorderen. Deze curven zijn isoenergy, namelijk EUR voor dezelfde hoeveelheid energie, dat wil zeggen, bijvoorbeeld: 250 € / ton pellets komt overeen met de dezelfde prijs gemeld energie om een ​​brandstof 50 € cent ...

Hier is een prijs curve voor Duitsland geleverd BTW (50km) naar 5 ton en elke maand bijgewerkt: http://www.carmen-ev.de/dt/energie/pell ... reise.html

Légende:
- Groen = Holzpellets pellets
- Rood = stookolie Heizöl
- Geel = erdgaz aardgas

Beeld

En hier is de vergelijking met de Franse Energizers: wonen en via de warmtepomp COPA 3

Beeld

Maar omdat ze erg "modieus" zijn, zijn veel mensen zichzelf aan het uitrusten, maar is de toekomst zo rooskleurig? We hebben enkele twijfels ...

Enige reflectie op sporen prijsvolatiliteit houtpellets:

a) De toegenomen vraag daarom prijzen

b) Deposito's beperkt zaagsel en al redelijk gewaardeerd (spaanplaat, ...) zodat druk op de prijzen van de grondstof

c) Nee prijsregulering (voor nu) in tegenstelling tot olie of gas, dat wil zeggen: iedereen verkopen tegen elke prijs.

d) Kwaliteit en calorische waarde zijn ze echt gestandaardiseerd en gegarandeerde? Zo veel als ik vertrouw in de Duitse normalisatie als voor toekomstige centrales in Frankrijk heb ik twijfels ...

e) Wat zijn de speciaal gemaakt kwaliteiten tests en hoeveel keer per dag?

f) De prijsstijging zal brengen op de markt haaien die niet zullen aarzelen om stront te verkopen (Pellets deels gemaakt van houtafval lak, het toevoegen van kleine doses van kunststoffen aan de PCI bijvoorbeeld ... verbeteren) bedriegt kwaliteitstesten.

g) Onvermogen om hout te verbranden in een oven pelletsEen boiler is geschikt voor houtsnippers of versnipperd, maar niet een kachel

h) Brandende agropellets (zeldzaam maar nog steeds bestaand) problematisch bij klein vermogen (<50 kW)

Meer informatie gebruiksaanwijzing:

Vervuiling pellets of houtpellets?

Analyse van biomassaverbranding ketels
Dernière édition par Christophe de 15 / 01 / 15, 15: 19, 12 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
arthur
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 08/05/07, 12:58
Plaats: St Galmier - 42




par arthur » 21/01/08, 22:28

De prijzen zijn redelijk stabiel thuis bezocht ik de installatie van een gebruiker die € 2007 190 / T betaald tegen € 200 2006 om 6T in bulk.

De toegenomen vraag dus de prijzen

Een fabriek opende er 3 maanden 10 km van huis. Ik weet dat dit niet het geval is voor iedereen, maar als de productie toeneemt

Limited deposito zaagsel en al redelijk gewaardeerd (spaanplaat, ...) zodat de druk op de prijzen van de grondstof

Ik denk dat de dag dat we niet aan zaagsel, zal worden gevonden zonder al te veel problemen plaatselijk

Kwaliteit en calorische waarde zijn ze echt gestandaardiseerd en gegarandeerd? Zo veel als ik vertrouw in de Duitse normalisatie als voor toekomstige centrales in Frankrijk heb ik twijfels ...

De fabriek naast mij produceert pellets volgens DIN 51731-HP5 (ÖNORM M 7135 - HP1). Ik weet niet in detail wat het waard is, maar het is geen "shit"

Ik ben het met u op het feit dat de prijzen zullen stijgen en er zullen altijd gewetenloze producenten, maar we moeten stoppen psychoter. Er zijn ook serieuze en bekwame mensen.
0 x
voorkomen is beter dan genezen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 21/01/08, 23:56

We zijn niet psychotisch, we waarschuwen ... nuance : Mrgreen: maar het debat gaat verder en dank u voor uw opheldering!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?




par Did67 » 23/01/08, 15:07

Christophe schreef:Inderdaad, aangezien ze erg "modieus" zijn, rusten veel mensen zichzelf uit, maar is de toekomst zo rooskleurig als de verkopers willen dat het geloofd wordt? We hebben enkele twijfels ...


Ja, maar is dat de manier waarop zou worden doorgeven? Zie de proliferatie van artikelen en rapporten met betrekking tot de schadelijkheid van het verbranden van hout!

In Duitsland is er de eerste pelletketel fabrikanten faillissementen hebt gezien!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 23/01/08, 15:46

Mmm Ik was niet op de hoogte van deze vertraging, maar ik denk dat de moeilijkheid fabrikanten zijn ook precies gekoppeld aan inkoop ...

Het is net als een autofabrikant verkopen van auto's in een land waar zouden er heel weinig benzinestations ...

ps: warmtepompen, ze ontploffen (zie vandaag JT FR2) ... diep nieuwe kerncentrales ... : Mrgreen:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 23/01/08, 16:07

Ik geloof ook dat de producenten / handelaren en pelletketels Poels genoeg niet op aandringen le grote voordeel van dit systeem, dat wil zeggen kalmte voor de gebruiker.

Want een van de charmes van stookolie en gas (om nog maar te zwijgen van stadsgas, nog eenvoudiger) is dat je gewoon je tank hoeft te vullen en op de knop "aan" moet drukken, met als limiet een kleine thermostaatinstelling in voor- en najaar. Vergelijk dit met houtverbranding door middel van houtblokken, dat zelfs als u het gesneden koopt, u ​​moet stapelen en dan weer ontstapelen en dan dragen en dan opnieuw aansteken en dan het vuil verwijderen, dan de as verwijderen enz.

Met pellets, wordt alles geregeld, constant, schoon, met een minimum aan werk: het gemak stookolie met de voordelen van hout. Het Is het niet mooi?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 23/01/08, 16:16

Zeker, maar tegen welke prijs is vrede? Een handige energieprijzen equivalent, sorry, maar de meerderheid van de mensen zullen hun brandstof te houden ... en ze hebben gelijk !!

Eindelijk repette we ... maar ... het onderwerp van het hout prijs is belangrijk, het is wat conditonnera de ontwikkeling (of niet) wonen in de toekomst ...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 23/01/08, 16:41

Christophe schreef:Zeker, maar tegen welke prijs is vrede? Een handige energieprijzen equivalent, sorry, maar de meerderheid van de mensen zullen hun brandstof te houden ... en ze hebben gelijk !!

Eindelijk repette we ... maar ... het onderwerp van het hout prijs is belangrijk, het is wat conditonnera de ontwikkeling (of niet) wonen in de toekomst ...

uh .. wat was uw doel door hem te gooien dan? aantonen dat iedereen oliehoudende moet blijven?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 23/01/08, 17:41

Christophe schreef:Zeker, maar tegen welke prijs is vrede? Een handige energieprijzen equivalent, sorry, maar de meerderheid van de mensen zullen hun brandstof te houden ... en ze hebben gelijk !!

Eindelijk repette we ... maar ... het onderwerp van het hout prijs is belangrijk, het is wat conditonnera de ontwikkeling (of niet) wonen in de toekomst ...


U zag in het FR2-nieuwsbericht dat, volgens de getuigenis, mensen naar de PAC gaan (vermoedelijk een voormalige gebruiker verbruikt voor 2000 tot 5000 euro per jaar en verhuist naar een pAC-air -... ... hij verlaagde zijn rekening aanzienlijk). Is het bijvoorbeeld een bedrieglijke verkapte "advertentie"?

U herstelde het verhaal?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/01/08, 20:46

Christophe schreef:Zeker, maar tegen welke prijs is vrede? Een handige energieprijzen equivalent, sorry, maar de meerderheid van de mensen zullen hun brandstof te houden ... en ze hebben gelijk !!

Eindelijk repette we ... maar ... het onderwerp van het hout prijs is belangrijk, het is wat conditonnera de ontwikkeling (of niet) wonen in de toekomst ...


Nee, nee ... ik schreef elders dat het jammer was om te proberen op de forums met massale argumenten ... daarom houd ik me in.

Als je spreekt van energie die nuttig is onduidelijk. Wat is het?

De vervaardiging van pellets, transport, is natuurlijk een energiekosten olie gedeeltelijk.

Maar vergeet niet:

1), die in eerste instantie is er een verspilling: zaagsel
2) in het algemeen, is het op zeer korte circuits (vergelijking olie)!; de bron van mijn pellets is het Zwarte Woud, op honderd kilometer
3) drogen wordt in het algemeen gemaakt uit biomassa: slechte zaagsel, schors, pellets 2ème keus, einde van het leven pallets, zagerij, etc ...

Volgens de Zwitserse studies, de inhoud van fossiele brandstof in de pellets is klein. Ik meen mij te ongeveer 5% herinneren. Ik onderzoek en zal het te voltooien. Dit zal uiteraard niet voor Parijs of Toulouse zijn ...

Maar bovenal, vergeet niet dat de olie afkomstig is van ver, ver weg.

Dan weet je de energie kosten van een raffinaderij? Dan is de distributie? Je denkt dat de Total trucks sillonent wegen en snelwegen verbruiken minder olie dan vrachtwagens van onze pellet fabrikanten? Je denkt dat de raffinaderij is gemiddeld bijna de plant voor pellets?

Ik zou verrast dat de energiekosten van olie is hoger dan de pellets, als we alle sectoren.

Ik bespaar u de klap van de Erika en Exxon Valdes ... Een pellet truck die latte, maakt het een beetje zaagsel in de natuur. Saprofytische (planten die zich voeden met organisch materiaal) zullen genieten ...

Ik bespaar u de klap van de emir s Epaye een A 380, met gouden grepen. Hij wilde in een zwembad te zetten voordat de Airbus ingenieurs van de redenen.

Je maakt de bevordering van olie als je wilt. En je ervan uitgaan.
Je "kleineert" de pellets. Misschien is dat niet jouw optie, om een ​​of andere reden die mij ontgaat, klinken de argumenten als kwade trouw (wat anderen "desinformatie" zouden noemen).

Anderen réfechissez twee minuten met mij:

- Een korte keten
- die biomassa "verbruikt"
- En ja, een beetje olie
- Het creëren van lokale werkgelegenheid
- Welke is neutraal CO² (dus de punt van de opwarming van de aarde)
- Die automatisch werkt volledig als brandstof
- Met boiler prestaties 90 100%
- Met een operationele kosten bijna de helft van die van de brandstof
- Ten koste van ruwweg verdubbelt investeringen
- Maar je krijgt de helft (in Frankrijk) in de vorm van een belastingkrediet

... Ik ken maar één: de ketels voor pellets

Nu, doe de idioten. Als je alle pellets prijzen zullen oplaaien, zal ik eruit als een idioot ... Dus ga voor de olie of gas. Je zult me ​​doen service. Terwijl je bent, weerhouden je vrienden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 312 gasten