Koop pellets in de Elzas (68) of in de Rijn

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Niouk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/01/08, 20:51

Koop pellets in de Elzas (68) of in de Rijn




par Niouk » 20/01/08, 20:56

Bonsoir,

Ik ben op zoek naar een goed plan om pellets te kopen. Tot nu toe kocht ik mezelf bij Elzasser Pellets. Maar wat een stijging van de prijzen sinds de herfst 2006.

Kent u een andere distributeur in de Elzas of Duitsland?

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Niouk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Koop pellets in de Elzas (68) of in de Rijn




par Did67 » 20/01/08, 21:55

Niouk schreef:Bonsoir,

Ik ben op zoek naar een goed plan om pellets te kopen. Tot nu toe kocht ik mezelf bij Elzasser Pellets. Maar wat een stijging van de prijzen sinds de herfst 2006.

Kent u een andere distributeur in de Elzas of Duitsland?


Ik heb het net geleverd door Schellinger, Duitsland, om 174,80 € TTC per ton (indien meer dan 7 t) + 29 € TTC het pakket. Gratis levering binnen een straal van 200 km van Freiburg (Freiburg in Breisgau).


tel: (0) 751 56 09 40

Code: kiezen

info@schellinger-kg.de


www.schellinger-kg.de

Het enige probleem: niemand spreekt thuis Frans; het is beter om tweetalig te zijn!

De vertegenwoordiger van Duitse Pellets - een zeer grote Duitse producent - is het bedrijf VOGEL in Truchtersheim in Bas-Rhin. Het tarief was 199 € - ik denk TTC. Info om te controleren.

In beide gevallen is het gecertificeerde Din + -korrels
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/01/08, 22:56

Enkele gedachten over de prijs van pellets

Mijn ouders vertelden me dat de stereo deze winter in 80 € in de Elzas was ... duurder dan stookolie vergeleken met ruwe energie (en daarom veel duurder in bruikbare energie ...)

Denken loggers dat ze emirs zijn? In ieder geval doen ze het werk van tankers aan deze prijzen ... :onheil:

Om terug te keren naar pellets en degenen die een kachel hebben gekocht of erger een ketel, ben ik om een ​​aantal redenen (koud) nogal bezorgd over hun toekomst:

a) toename van de vraag, dus prijzen
b) beperkte zaagselafzetting en al redelijk goed gevaloriseerd (agglomeraat ...) dus spanning op het materiaal 1ere
c) geen prijsregulering (voorlopig)
d) echt gestandaardiseerde kwaliteit? (Duitsland oké maar in Frankrijk ???)
e) onmogelijkheid om hout te verbranden in een pelletkachel
f) verbranding van agropellets problematisch bij klein vermogen (<50 kW)

ps: alsace pellets verkoopt stookolie ... hoe wil je dat het anders is dan de prijsstijging van pellets? Zijn commercieel, geen ecologen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 20/01/08, 23:42

Ik zie dat de ton Pellets in Duitsland (gecertificeerd en goedkoper dan in de Elzas) dezelfde prijs kost als een ton tarwe, sommige gebruiken als brandstof ...

:onheil: Houthandelaren verdienen Bengaals vuur ...

Het is bekend dat tarwe is gegroeid, maar was duurder in 80 en in de tussentijd gehalveerd. Op dat moment nam het brood niet met de helft af ...
De huidige toename is 2 cts op de prijs van een brood. Maar de molenaar en de tussenpersonen gebruiken het terloops.

er zijn echt slechte en verachtelijke gewoonten, die door consumenten moeten worden aangeklaagd en door de openbare autoriteiten worden onderdrukt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 21/01/08, 09:47

gegyx schreef: Houthandelaren verdienen Bengaalse lichten.

40 € de stère van gewoon hout in de Moezel (altijd al duur geweest voor deze Elzasser!) En .... 2 4 € / stere als je het hout zelf doet!

gegyx schreef:Het is bekend dat tarwe is gegroeid, maar was duurder in 80 en in de tussentijd gehalveerd. Op dat moment nam het brood niet met de helft af ...
De huidige toename is 2 cts op de prijs van een brood. Maar de molenaar en de tussenpersonen gebruiken het terloops.

er zijn echt slechte en verachtelijke gewoonten, die door consumenten moeten worden aangeklaagd en door de openbare autoriteiten worden onderdrukt.


Je wijkt een beetje gegyx af, maar ik ben het volledig met je eens. Ik heb gisteravond naar Capital gekeken op M6, ze zeiden dat de kosten van grondstoffen op een 1 € wand neerkwamen op 16 CTS €, dus pinda's.
Wat de slechte en verachtelijke gewoonten betreft, die door de consumenten moeten worden aangeklaagd en door de openbare autoriteiten worden onderdrukt, zijn ze helaas overal te vinden waar handel is en steeds meer; het is een sport geworden, bijna een religie om mensen op te lichten, laptops en communicatie om brood te verwarmen via verwarmingsapparatuur, .... etc.
Lang leve het liberalisme!
Er moet een website worden gemaakt om dit alles aan de kaak te stellen, omdat de overheid er geen belang bij heeft een einde te maken aan praktijken die de BTW-inkomsten doen opdrijven en banken door middel van leningen laten opereren. Zoals Sarko zegt, om onze koopkracht te vergroten, moeten we meer werken. Nooit zou het in hem opkomen dat door de prijzen te verlagen om weer redelijk te worden, de koopkracht kan toenemen; tot slot, degenen die moeite hebben hun maand af te maken, niet de koopkracht van degenen die al veel baat hebben.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/01/08, 10:26

bham schreef:Zoals Sarko zegt, om onze koopkracht te vergroten, moeten we meer werken. Nooit zou het in hem opkomen dat door de prijzen te verlagen om weer redelijk te worden, de koopkracht kan toenemen; tot slot, degenen die moeite hebben hun maand af te maken, niet de koopkracht van degenen die al veel baat hebben.


De meeste mensen denken dat big pay = grote koopkracht ... terwijl de koopkracht voor mij is: salariskosten.
In lasten bedoel ik alles wat essentieel is om te leven en te werken: voedsel, huur, energie, water en relatieve lasten voor werk (met name vervoer).

Bijvoorbeeld: win 300 € meer voor dezelfde baan in de regio Parijs en betaal 300 € huur plus de winst op de koopkracht is nul ...

Mensen zijn veel te gefocust op hun bankrekening en salaris en zouden moeten denken om hun kwaliteit van leven uit te stellen aan andere criteria ...

Bekijk de HDI ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 21/01/08, 10:55

IDH ???
Wat betreft de beschuldigingen, ze zijn wat je wilt dat ze zijn; dat als je een groot salaris hebt, je meestal de levensstijl hebt die daarbij hoort, grote huurprijzen, grote auto's, groot eten, grote zwerver :D ... etc. Dus de kosten zijn natuurlijk aanzienlijk, maar ze zijn niet overal hetzelfde.
Zeg dat grote salarissen beter leven dan andere ...?
Om te zeggen dat de grote salarissen meer voor de staat terugkomen in allerlei belastingen ... een groot debat.
Kortom we gaan weg van pellets.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/01/08, 11:00

Ja we gaan weg ... maar laat me antwoorden:

Ik denk niet dat je altijd je ladingen kunt kiezen, verre van dat ...
In Parijs is het bijvoorbeeld onmogelijk om een ​​accommodatie te vinden voor minder dan 700 € / maand ... En toch ben ik ervan overtuigd dat mensen met geld dit soort huur betalen ...

En voedsel en energie? Hun toename is sneller dan de lonen ... maar we kunnen ervoor kiezen om niet te eten dat het waar is ...

HDI = Human Development Index = alternatief voor het bbp (m *** e)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 21/01/08, 13:53

Christophe schreef: Ja we gaan weg ... maar laat me antwoorden:

Ik denk niet dat je altijd je ladingen kunt kiezen, verre van dat ...
In Parijs is het bijvoorbeeld onmogelijk om een ​​accommodatie te vinden voor minder dan 700 € / maand ... En toch ben ik ervan overtuigd dat mensen met geld dit soort huur betalen ...

Ja, maar dat is niet wat ik zei, natuurlijk kunnen we niet altijd zijn aanklacht kiezen en nog minder een smicard, ik had het alleen over de grote salarissen die, bewust van hun koopkracht, beslissen om plezier te hebben, mooi huis, mooie auto, lekker eten, etc., dus hoge ladingen en ook grote consumenten.

Christophe schreef: En voedsel en energie? Hun toename is sneller dan de lonen ... maar we kunnen ervoor kiezen om niet te eten dat het waar is ...

Natuurlijk ben ik het met je eens op 100%. Ik had het net over de hoge salarissen en daarin reageerde ik gewoon op je 10h26-bericht. Dat is waarom ik schreef:
'Het zou nooit bij hem opkomen dat door het verlagen van prijzen zodat ze weer redelijk worden, de koopkracht kan toenemen; ten slotte die van degenen die een beetje moeite hebben om hun maand af te maken, niet de kracht van kopen bij degenen die er al enorm van profiteren. "
Christophe schreef:HDI = Human Development Index = alternatief voor het bbp (m *** e)

Je hebt dit idee ergens op de forum ? Voor mij is het een beetje Chinees.
0 x
Niouk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/01/08, 20:51




par Niouk » 21/01/08, 14:16

Allereerst wil ik Did67 bedanken voor de info. Ik zal proberen contact met hen op te nemen met mijn geschatte Duits om de prijs voor 4T te kennen.

Dan naar anderen en hun ideeën van op hol geslagen inflatie op alles wat in de mode is te voldoen, zou ik zeggen dat het waar is dat hoe meer tijd verstrijkt, hoe meer ik lijken de verkeerde keuze te hebben gemaakt door een pelletketel te kopen.
Ik heb geen kritiek op de werking van de ketel die me alle comfort biedt die ik wilde. Maar ik heb kritiek op mensen die zeggen dat het niet duur is (aankoop, premium, operatie ...). Inderdaad sinds het begin van de installatie in september 2006 pellet stegen van € 165 belasting per ton (zeven 2006) tot € 199 belasting (april 2007) en de prijs geadverteerd toen ik begon op zoek op het onderwerp was 120 €.
In dit tempo zullen we binnenkort de prijs van brandstof bereiken.
Om me te troosten, zeg ik tegen mezelf dat ik een klein gebaar maak naar onze prachtige planeet.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 230 gasten