Nieuwe Echo Motor 2 project, Mines de Douai

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 09/11/07, 12:01

xcom schreef:Dan zal ik mijn manier van denken een beetje verduidelijken... Ik weet niet zeker of we elkaar helemaal begrijpen en ik wil de rode draad van de discussie ook niet (te veel) vervuilen. :)

Mag ik mijn antwoord PM'en? Of heb je liever dat ik een nieuw topic open?


Nee in het openbaar is beter :)

Er is hier een specifiek discussieonderwerp: https://www.econologie.com/forums/explicatio ... t2917.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 10/11/07, 17:09

Hallo xcom,

Ik ben de auteur van v1. Geen scheikundige maar werktuigbouwkundig ingenieur.

Ik zou graag willen dat je het verschil uitlegt tussen OH-ionen en OH-radicalen...

dankzij jou

PS: beheers je Engels, ik heb een lijm voor je in het volgende document:

https://www.econologie.com/explication-i ... -3522.html

PS2: heb je toegang tot een bank met 'officiële' scheikundepublicaties om een ​​theoretische basis op te bouwen die minder gemakkelijk te vegen is?
0 x
XCOM
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/11/07, 10:05




par XCOM » 10/11/07, 19:14

bob_isat schreef:Hallo xcom,

Ik ben de auteur van v1. Geen scheikundige maar werktuigbouwkundig ingenieur.

Ik zou graag willen dat je het verschil uitlegt tussen OH-ionen en OH-radicalen...

dankzij jou

PS: beheers je Engels, ik heb een lijm voor je in het volgende document:

https://www.econologie.com/explication-i ... -3522.html

PS2: heb je toegang tot een bank met 'officiële' scheikundepublicaties om een ​​theoretische basis op te bouwen die minder gemakkelijk te vegen is?


Goed, rapidos, voor het verschil tussen HO- (ion) en HO. (radicaal)... om niet te veel in detail te treden, laten we zeggen dat in het HO-ion alle valentie-orbitalen vol zijn, wat deze soort erg stabiel maakt (zijn laatste elektronenschil is vol, dus het zal niet probeer een elektron van een ander te nemen en het zal het ook niet proberen weg te geven) zelfs als het geladen is. Het enige dat ervoor zorgt dat een HO- reageert, is de netto lading die het draagt ​​... dus in het beste geval zal het worden aangetrokken door positieve of gedeeltelijk positieve soorten (ik vereenvoudig het).

De HO-radicaal daarentegen mist een elektron om zijn laatste volledige schil te hebben... dus zal hij absoluut proberen er een ergens heen te brengen, of zich te binden aan een andere radicaal. Het is een extreem reactieve soort, maar neutraal.

Als je meer informatie wilt over radicalen en ionen, kan ik die voor je vinden (er zijn zeer goed uitgevoerde populariseringssites op dit niveau).

Laten we voor het Engels zeggen dat het me lukt :)

Voor publicaties heeft het etablissement waar ik werk niet voldoende budgetten (wetenschappelijke publicaties zijn verschrikkelijk duur)... .

Voor wat je mij als artikel aanbiedt, bekijk ik het zodra ik tijd heb. Voor de V1 uitleg heb ik al eens gekeken, maar heb me er nog niet echt in kunnen verdiepen... sterker nog, ik bleef een beetje bij het schema... het verhaal van de palen, dat doet denken aan mij stoort een beetje. Toen stoorde de annotatie "endotherme reactor" naast "voorzichtig erg heet", me een beetje... zelfs als het a priori niet onverenigbaar is. Heb je trouwens ooit geprobeerd de reactor te isoleren met glaswol om de temperatuur binnenin nog meer te verhogen? Of zelfs een extra aangesloten? Hoe heet wordt het uitlaatgas? Hoe dan ook, ik heb net naar het diagram gekeken en ik stel mezelf al veel vragen, dus voordat ik inga op de uitleg, heb ik wat tijd nodig. :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 12/11/07, 21:59

welkom

bedankt voor de verduidelijking over radicalen en ionen.

de uitlaatgassen gaan tot ongeveer 600°.

voor het diagram op de eerste pagina heb je gelijk: het is klote.

Maar het is het originele schema van Jean Louis Naudin, van waaruit alles begon in Frankrijk.

Heeft iemand voor de V2 van de doc een mooi waterdopingdiagram?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 12/11/07, 23:21

bob_isat schreef:Heeft iemand voor de V2 van de doc een mooi waterdopingdiagram?


Nee, afgezien van schetsen met de hand en al geziene architectonische diagrammen, zie ik het niet, maar ik kan mijn handen vuil maken nu ik DIA "beheers"...

Op welk detailniveau wil je het hebben? Blokschema of basismaatvoering? Antwoord indien mogelijk per e-mail of PB, anders riskeer ik het antwoord te zappen :/

Voor de radicalen had Ex-océano een artikel geschreven maar het betreft 100% pantone: https://www.econologie.com/reactions-rad ... -3325.html

ps: de uitlaatgassen stijgen iets meer dan 600°C (bij volle belasting, in de uitlaatdemper, je kunt 800°C voor of zonder turbo proberen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 29/11/07, 21:51

Bonjour à tous,

De afgelopen weken hebben we ons toegelegd op het schrijven van een "validatiedossier", een noodzakelijke fase voor de uitvoering van ons project met betrekking tot de school.

We kunnen ons dus inzetten voor de realisatie van het waterdopingsysteem.

De komende dagen zullen wij in het bezit zijn van een oude generatie atmosferische dieselmotor. We staan ​​op het punt een van de volgende twee motoren aan te schaffen:
- Renault Superfive 1.6D motor
-Ford Orion 1.8D motor

Op basis van ons vooronderzoek kiezen wij voor de realisatie van een Stoomgenerator.

De montage uitgevoerd door de Vereniging "La Pierre Angulaire" op de Citroën C15 D van het stadhuis van Vitry sur Orne zou onze realisatie sterk kunnen beïnvloeden. Wij zullen daarom morgen contact opnemen met de leden van deze vereniging.

We houden u op de hoogte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 30/11/07, 13:31

Hallo,

We hebben vanmorgen contact opgenomen met de vereniging "Pierre angular" om precisies te verkrijgen betreffende de dimensionering en de realisatie. Onze gesprekspartner was zeer coöperatief en bood ons zijn hulp en zijn ervaring aan voor de rest van de operaties.

Vervolgens zullen we elke piste en elke beoogde fase in detail beschrijven om zoveel mogelijk opmerkingen en advies te verzamelen.

Weldra

Het Echo-Moteur²-team
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden




par echo-moteur² » 05/12/07, 13:29

Hallo,

Ten slotte hebben we een Peugeot 205 1.8d (XUD8) motor aangeschaft. Ter informatie, het is precies dezelfde motor als die van de Citroën C15 d van het stadhuis van Vitry sur Orne waarop de Association La Pierre Angulaire http://lapierreangulaire.free.fr/ met GV een waterdopingsysteem gerealiseerd.

We hebben contact met deze vereniging en gaan, met haar akkoord, een zo gelijk mogelijke montage maken om deze op een testbank te testen.

A bientôt.

Het Echo-Moteur²-team
0 x
Avatar de l'utilisateur
echo-moteur²
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 06/11/07, 13:21
Plaats: Douai, noorden

Opzetten van onze website




par echo-moteur² » 16/01/08, 17:30

Hallo,

Het Echo-Moteur²-team presenteert aan alle leden van de forum beste wensen voor 2008.

We plaatsen een bericht om u te informeren over het opzetten van onze website...

Op dit adres krijgt u toegang tot de site van het Echo-Moteur-project van 2006/2007 en onze eigen site van het Echo-Moteur²-project.

Dit laatste is nog in ontwikkeling en wordt regelmatig bijgewerkt.

U kunt ons alvast uw mening geven om deze te verbeteren.

A bientôt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten