Workshop over waterstoftransportsystemen

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy

Workshop over waterstoftransportsystemen




par davidex » 16/01/08, 11:20

Hallo,
voor info (ik citeer):

Op 15 en 16 april vindt in Berlijn (Duitsland) een workshop plaats over de implicaties van op waterstof gebaseerde transportsystemen en hun infrastructuur.

Het evenement, getiteld 'Preparing for the hydrogen future', staat in het teken van de resultaten van het door de EU gefinancierde HyFLEET:CUTE-project. Dit dekt de complexiteit van het project en belicht de niet-technische aspecten die moeten worden aangepakt om een ​​succesvolle implementatie van nieuwe technologieën te garanderen.

De workshop is bedoeld:
- busvervoerders en hun communicatieteams;
- aan overheidsfunctionarissen die betrokken zijn bij het openbaar vervoer;
- aan industriële operatoren in aanverwante sectoren, namelijk busfabrikanten en energieleveranciers; brandstof distributeurs;
- adviseurs openbaar vervoer verbonden aan overheden en gemeentebesturen;
- trainers van busonderhoudsmonteurs.

Het evenement omvat een bezoek aan de waterstoftank- en technische onderhoudsbasis voor bussen in Berlijn (Duitsland). Deelnemers krijgen ook de mogelijkheid om een ​​ritje te maken in een bus op waterstof-brandstofcel en een waterstofbus met verbrandingsmotor.



Zien:
1. De bron van dit citaat
2. de officiële website van dit evenement

David.
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31

Re: Workshop over waterstoftransportsystemen




par Tagor » 16/01/08, 11:34

Waterstof, energiebron: mythe of realiteit?


Donderdag 17 januari 2008, van 18u30 tot 20u
Museum voor Kunst en Ambachten
60, rue Reaumur - 75003 Parijs
Metro: Réaumur-Sébastopol of Arts et Métiers - Bus: 20,38,39,47
www.arts-et-metiers.net


Gratis toegang binnen de limiet van de beschikbare plaatsen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 16/01/08, 11:47

H2, energiebron? Het is een mythe...tenzij de mens erin slaagt H2 uit de atmosfeer van andere planeten te halen...

H2, energiedrager? Er wordt besproken...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten