Auto's, ecologie en spaargeld ... in België

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Auto's, ecologie en spaargeld ... in België




par lejustemilieu » 11/01/08, 18:04

Hallo,
Ik heb een Nissan 2 liter diesel, die is 17 jaar oud ...
Geen pannes, ik doe 15000 km door, ik doe mijn onderhoud maximaal twee keer per jaar ... de voet ...
Een collega op kantoor vertelde me net ... "Je hebt het mis"
Je auto is een nachtmerrie, vervuilend en duur. :?
Dus hij zei tegen mij: als je een kleine nieuwe diesel koopt, betaal je minder belastingen, verbruik je minder, maak je minder CO, heb je een nieuwe auto en verdien je na tien jaar geld :?
Jammer dat er geen instantie is die mij al deze berekeningen bewijst, want ik heb de indruk dat mijn collega gelijk heeft ...
Hoe dan ook, ik ga nadenken over het verhaal ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/01/08, 18:22

Moet de berekening doen:

- verlies van 30% het eerste jaar geloof ik
- verplichte all-risk verzekering met een nieuwe auto als je een derde kunt zijn met een oude klokkenluider,
- onderhoud: valt nog te bezien of er veel doorgangen zijn bij de garage of als je er zelf aan werkt ...... met herstelonderdelen waar mogelijk

Ik heb de wiskunde gedaan: het zou me verbazen dat ik met een equivalent van mijn R25 GPL zo ruim en comfortabel kon rijden voor minder. Ze heeft al tien jaar niets verloren. Deze auto's verkopen niet, dat is alles. Als je het plant, klaar.

Met een nieuwe heb je een zekere zekerheid (garantie ... etc) maar dat neemt de mogelijke problemen niet weg. Ik las bepaalde brieven van lezers in het auto-journaal: het is eerder het opbouwen van de storingen aan nieuwe auto's met dealers die botsen (bijvoorbeeld met de EGR-klep).

Maar goed ... het wordt eigenlijk over 10 jaar besproken. Ik ben er zeker van dat ik de afgelopen 10 jaar veel minder heb doorgebracht met mijn oude R25 dan met een nieuwe die genoeg zou hebben verloren om 20 jaar lang te kunnen tanken.
Dernière édition par jean63 de 11 / 01 / 08, 18: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 11/01/08, 18:22

Uh "ga je na 10 jaar geld verdienen?"

Streef naar je eer ... met een auto verdien je NOOIT geld ... en vooral niet na 10 jaar !!

Een lid van forum schatte onlangs dat de aanschaf van een nieuwe auto die 30% minder verbruikte na 180 km "winstgevend" was, is zeker wat uw buurman u wilde vertellen.

Anders in termen van auto en ecologie in België, weet ik niet of je de mistubishi-advertentie hebt ontvangen, maar gisteren zat ik op de kont: Outlander's SUV heeft recht op de ecologische premie in België.

Het was niet eens een Belgische grap ... : Cry:
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten