Auto's, ecologie en spaargeld ... in België

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Auto's, ecologie en spaargeld ... in België




par lejustemilieu » 11/01/08, 18:04

Hallo,
Ik heb een Nissan 2 liter diesel, die is 17 jaar oud ...
Geen pannes, ik doe 15000 km door, ik doe mijn onderhoud maximaal twee keer per jaar ... de voet ...
Een collega op kantoor vertelde me net ... "Je hebt het mis"
Je auto is een nachtmerrie, vervuilend en duur. :?
Dus hij zei tegen mij: als je een kleine nieuwe diesel koopt, betaal je minder belastingen, verbruik je minder, maak je minder CO, heb je een nieuwe auto en verdien je na tien jaar geld :?
Jammer dat er geen instantie is die mij al deze berekeningen bewijst, want ik heb de indruk dat mijn collega gelijk heeft ...
Hoe dan ook, ik ga nadenken over het verhaal ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/01/08, 18:22

Moet de berekening doen:

- verlies van 30% het eerste jaar geloof ik
- verplichte all-risk verzekering met een nieuwe auto als je een derde kunt zijn met een oude klokkenluider,
- onderhoud: valt nog te bezien of er veel doorgangen zijn bij de garage of als je er zelf aan werkt ...... met herstelonderdelen waar mogelijk

Ik heb de wiskunde gedaan: het zou me verbazen dat ik met een equivalent van mijn R25 GPL zo ruim en comfortabel kon rijden voor minder. Ze heeft al tien jaar niets verloren. Deze auto's verkopen niet, dat is alles. Als je het plant, klaar.