Verwarming met houtkachel schadelijk voor de gezondheid?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1

Verwarming met houtkachel schadelijk voor de gezondheid?




par Misterloxo » 04/01/08, 19:20

Hier is een verhaal van JT TF1 suggereert mogelijke toxiciteit van de rook van hout branden vooral in stedelijke gebieden en wanneer de kachels niet correct zijn ingesteld:

JT TF1 de 02 / 01 / 2008 - 20H -
Verwarmen met hout schadelijk?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/01/08, 19:37

Uw video komt op het juiste moment voor mijn "houtenergie" -bestand!

Het verbranden van hout is verre van perfect, maar voor een goed onderhouden faciliteit en met kwaliteit hout ca blijft grotendeels redelijk (en niemand op de CO2 bijna).

Het belangrijkste nadeel van hout zijn de deeltjes en stof. Inderdaad het is om deze reden dat houtkachels geleidelijk werden verboden in sommige gebieden van grote steden.

En voor zover ik weet, een houtkachel ca misgaat minder makkelijk dan olie pits gasfornuis of een oliegestookte ... verstrekt, in 2 gevallen elders, om de schoorsteen regelmatig te vegen. Het risico op CO is ook geweldig in het ene geval dan de andere in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht ...

Hier zijn een aantal verbranding analyse van hout ketels
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Re: Verwarming met houtkachel schadelijk voor de gezondheid?




par jean63 » 05/01/08, 01:25

Misterloxo schreef:Hier is een verhaal van JT TF1 suggereert mogelijke toxiciteit van de rook van hout branden vooral in stedelijke gebieden en wanneer de kachels niet correct zijn ingesteld:

JT TF1 de 02 / 01 / 2008 - 20H -
Verwarmen met hout schadelijk?

Verwarmen met hout: zelfde strijd als voor diesel => DPF naar de "uitlaat" zetten !!! .... die verstopt raakt en waarvan de deeltjes moeten worden geleegd, om ze waar te plaatsen? . We draaien om.

Ze spreken goed van FAP op ketels voor pellets (zodat de nieuwste en meest geavanceerde).

Harde leven op aarde ..... elk goed idee, een keerzijde.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/01/08, 08:29

Er heeft lange katalysatoren voor kachel of hout ketel maar hun snelle vervuiling en verminderde efficiëntie vormen meer problemen dan wat dan ook ... We hebben er al een beetje over gesproken forums: https://www.econologie.com/forums/catalyseur ... t3518.html

Hun verplichting voor kachels en hout ketel lourement risico van het stoppen van de ontwikkeling ervan ... Dit in de veronderstelling dat er een betrouwbare en goedkope technologische oplossing want als het wordt gezet om te roken filters moeten regelmatig worden schoongemaakt omdat er op de verbrandingsovens eerlijk gezegd is het doden van de markt ...

Beter om con **** die onzin (en groene hout verkopers) branden te jagen ...

Anders had ik niet goed begrijpen van de toespraak van het verslag, omdat:

A priori brandende pellets moet veel schoner dan hout zijn omdat hun productie voldoet aan strenge criteria (In tegenstelling tot hout of niemand kan u stoppen van het verbranden van hout niet droog genoeg) ...

Als een verbranding van hout releases deeltjes in tegenstelling tot TF1 zei, anders wordt de rook zou gewoon reukloos en minder zichtbaar (CO2 en stoom only) ...
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 05/01/08, 10:43

Christophe schreef:En voor zover ik weet, een houtkachel ca mis gaat minder snel dan een kachel of een oliebrander om olie ...


Uh, bedoel je dat de houtkachel die zinneloos veel gemakkelijker dan fornuisbrandstof elektronische controle, condensatie en al dat spul ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/01/08, 15:15

Chatham uh Ik weet niet of je boodschap van humor, maar nee ik zeg wat ik dacht ...meest eenvoudig, zodat die minder complex en dus minder kans op een gestoorde ca ...

Het is een adagium shadock denk ik ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
DELAIR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 31/10/07, 15:51
Plaats: CHATEAUBOUDUN




par DELAIR » 10/01/08, 12:56

Ja, het is schadelijk, als het nemen van zijn auto .. Je kan sterven door het nemen.
Nu, in Frankrijk, hebben we een groot probleem is dat we willen de vlam te zien ten koste van alles ...
Dus deeltjes kan inderdaad gaan en vervuilen indoor habitat.
Een ander ding, wordt erkend dat de verbranding niet goed. Dus om zijn as verspreid in een tuin biedt het levensonderhoud van dioxinen, we niet langer bevinden ons in verbrandingsovens.
8)
0 x
de mannen gaan het woud voor, de woestijnen volgen hen "CHATEAUBRIANT
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/01/08, 13:02

Hu? Wat dioxines in as ???

Zo niet kunststoffen of andere chemische stoffen die chloor ding Crame is er geen reden te zijn ...

Je gaat me vertellen: "Ja, want er zit chloor in sommige blaffen" en je zou gelijk hebben maar hun verbranding bevat geen gevaarlijke dioxines te creëren ...

Voor verbrandingsovens daarentegen zou ik niet zo zeker en bevestigend zijn dat je ... op zijn best worden ze "opgevangen" in de filters (en daarna hetzelfde problematisch als bij deeltjesfilters, maar erger).

totdat behandeling door de plasmatoorts niet gebruikt zal er een risico van dioxine
Dernière édition par Christophe de 10 / 01 / 08, 14: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/01/08, 14:10

helemaal eens met Christophe 2 op deze punten.

anders het principe van een "elektrische" pelletkachel:

op 220V, automatische pellet voeden via een worm;
een rode verwarmde elektrische weerstand gaat op pellets, een ventilator blaast op het grondig ... het blijkt!

> tijdens bedrijf regelt een lambdasonde zoals die van de uitlaatpijpen in de uitlaatpijp de werking van de ventilator!
voor een goede verbranding, dat wil zeggen minder vervuiling.
dus we kunnen in theorie het oplossen van de NOx?

Ik denk dat we het zo maken, zelfs met een uitlaat sensor voor Clunkers Recycling te tweaken ... motiveren, in het bijzonder de geproduceerde elektriciteit kan worden via een peltier component ... om te mediteren / knutselen.





maar vooral deze werkwijze kan in het brandstofbrander etc worden opgenomen!
als wat het is niet alleen het hout, dat vervuilt, is het vooral de verbranding modus die telt.

dan voor deeltjes, terwijl het in een Pantone Process voor houtkachel?

zonder lachen, hoofden van locomotieven sproeien van water in het gesmolten boostait huis dat plotseling, want gezien de T ° C Ambient het is gekraakt vrijwel direct.

Ben niet hoeft te vertrouwen op fabrikanten om een ​​dergelijk proces te krijgen! :D

de toekomst van de houtkachel: elektrische regelgeving.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/01/08, 14:18

Waw Jonule het met me eens! Ik zal er rekening mee op de kalender !!

jonule schreef:Ik denk dat we het zo maken, zelfs met een uitlaat sensor voor Clunkers Recycling te tweaken ... motiveren, in het bijzonder de geproduceerde elektriciteit kan worden via een peltier component ... om te mediteren / knutselen.


Maak je daar eerlijk gezegd geen zorgen over, alleen de regeling van de O2 kost je snoep ... dus gebruik een turbokachel die "alles" verbrandt ...

jonule schreef:de toekomst van de houtkachel: elektrische regelgeving.


Helemaal geen akkoord ... vertelde me dat laatste ca kon niet ...
De toekomst is de eenvoud en de robuustheid ...

ps: niet voor Nox ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten