Wasmachine en waterverbruik

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 03/01/08, 00:46

Het "record" van een lang leven, voor een Lincoln-wasmachine van 40 jaar geleden van mijn tante, enorm (een kubus van 1m zijkant), met niets automatisch ....... maar 25 jaar zonder falen voordat de bliksem het vernietigt.


Nou ja, het was niet AAAAAA ++++++++ maar COSTAUD van SOLIDE.
[/ Quote]
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 03/01/08, 10:57

Flytox schreef:
De Miele die me in 2 jaar tijd twee keer liet gaan, had 12 lagers (top load) en ging daar niet langer mee mee. Het is eerder een verhaal van lipseals die in goede omstandigheden werken.
Waarom zit er dan een aanslag op de boom??? Abnormale waterhoogte in de tank, temperatuur gunstig voor afzetting ???

Waarom wordt het zo "snel" gegeten ???
concentriciteit rondheid van de afdichting en de as, hardheid van de as tegenover de afdichting, stapeleffect tussen de verschillende materialen ??? enz...

Het "record" voor een lange levensduur voor een Lincoln-wasmachine van 40 jaar geleden


Bovenlader Miele hebben de lagers aan dezelfde kant (aan de linkerkant), dus de trommel is vrijdragend ... Hij houdt echter goed stand (volgens een vriend die reparateur was, tussen de 10 en 15 jaar oud voor alle Miele-modellen) en in feite hangt het af van de gebruiksomstandigheden: als je altijd erg heet wast, gaat de afdichting veel sneller kapot (kristallisatie van kalksteen).
Het stapeleffect niet op een Miele, maar op Franse machines wel (ze komen allemaal uit dezelfde Lyonnaise-fabriek) omdat heterogene assemblage van metalen (aluminium lagers !!!) ...

De oude machines konden gemakkelijk lang meegaan aangezien er slechts een eenvoudige turbine op de bodem van de tank was die was gerepareerd ... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/01/08, 11:15

Hallo Chatam
Chatham schreef:Bovenlader Miele hebben de lagers aan dezelfde kant (aan de linkerkant), dus de trommel is vrijdragend ... Hij houdt echter goed stand (volgens een vriend die reparateur was, tussen de 10 en 15 jaar oud voor alle Miele-modellen) en in feite hangt het af van de gebruiksomstandigheden: als je altijd erg heet wast, gaat de afdichting veel sneller kapot (kristallisatie van kalksteen).


We hebben het niet over hetzelfde model, ik herinner me helaas het exacte type niet meer, maar het had wel 2 lagers (gekocht bij Cash collectivity in Toulouse in model 82 of 83 en had niet de automatische spin). Ik herinner het me nog goed omdat ik probeerde een harde verchroomde laag op de as te maken zodat deze de wrijving kan weerstaan, maar de gelijkrichter wilde me het formaatwijzigingwerk niet doen omdat 'we moesten bewerken (te veel tijd). Hiervoor was een Miele-reparatieset (2 volle lagers) voor een fortuin ...: Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten