Nieuwe tractor rijden op biobrandstoffen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 30/11/07, 21:48

Naar jouw mening dit methode bespaart het brandstof? :schok:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/11/07, 21:53

Mmmm zou dat niet nep zijn?

Klinkt mij te "goed gedaan" in de oren? Ik heb het niet over de enscenering, maar over de tractor...die ziet er "nep" uit...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 30/11/07, 22:05

Christophe schreef:Mmmm zou dat niet nep zijn?

Klinkt mij te "goed gedaan" in de oren? Ik heb het niet over de enscenering, maar over de tractor...die ziet er "nep" uit...


je kunt het specificeren, want ik zie niet wat er mis is, behalve de interne camera die een goed resultaat geeft (misschien te veel?)
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/11/07, 22:27

Ja die is er en het plan als je de tractor van voren ziet @ 0.14

Dan is de sigaret niet eens aangestoken... : Cheesy: : Cheesy:
0 x
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne




par damienf » 30/11/07, 23:12

De praktijk van TCS (vereenvoudigde teelttechnieken) heeft een zeer groot ecologisch nadeel, afgezien van dat van luchtvervuiling: het consistentere gebruik van onkruidverdelgers van het glyfosaattype, omdat onkruid (ongewenste grassen) de neiging heeft beter te gedijen dan bijvoorbeeld bij ploegtechnieken. De chagrijnige mensen zullen mij vertellen dat je gewoon wat vaker moet passeren om de valse zaaitechniek te oefenen (dit onkruid oprapen en vernietigen met één of meerdere passages, afhankelijk van het onkruid en het gewas) maar je moet wel één of meer passages op hoog vermogen en we vallen terug in de val van luchtvervuiling... Wreed dilemma! Bovendien neigen de oppervlakten van boeren steeds groter te worden en als gevolg daarvan is er niet genoeg tijd, zodat we kunnen begrijpen (zonder het altijd te accepteren, zou ik willen benadrukken) hoe de gemiddelde boer vandaag de dag werkt.
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen
Potlood
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 24/12/07, 16:31




par Potlood » 24/12/07, 16:57

Ik deed onderzoek naar dit onderwerp, omdat een vriend had gehoord over een mogelijke terugkeer van interesse in de tractie van dieren in de landbouw.

Ik heb twee gedachten over dit onderwerp opgegraven die vergelijkbaar zijn met de jouwe, ook al zijn ze een beetje gedateerd:

http://www.traitsdegenie.com/files/ChevalVSTracteur.pdf
http://www.lavoieagricole.ca/content/fullnews.cfm?newsid=3625

Er is een energievergelijking en verwijzingen naar bijvoorbeeld onderzoeken die in de Verenigde Staten zijn uitgevoerd naar de efficiëntie van Amish-boerderijen, die zeer verrassend zijn.

Een link ook naar een site waar ik nauwelijks een glimp van heb opgevangen, maar die "DE" pro-dierentractiesite lijkt te zijn:

http://www.pferdestark.org/Franzoesisch/frame%20franzoesisch.htm

Wat de CO2-vervuiling betreft, en ook al bestaat er een consensus over de realiteit van de opwarming van de aarde, ondersteund door het belangrijke werk van Al Gore, herinner ik u eraan dat er tot mijn grote verbazing een andere wetenschappelijke gemeenschap bestaat die deze realiteit niet ondersteunt.
Deze gemeenschap heeft een ander bestand geproduceerd in dezelfde vorm van rapportage dat, net als het document van Al Gore, te vinden is op P2P-netwerken. Het is een zeer interessant bestand onder de naam "The Great Global Warming Scam Climate" of "An Inconvenient Truth". , "De grote zwendel tegen de opwarming van de aarde". Ik probeer nog steeds een besluit te nemen over dit alles. Zelfs als ik ervan overtuigd ben dat groei een suïcidaal model is, geef ik er de voorkeur aan dit om de juiste redenen te zijn.

Biobrandstof zou gebruikt kunnen worden in de landbouw. ​​Ik kan me voorstellen dat de behoeften niet enorm zijn, maar het is naar mijn mening zeker niet de enige oplossing.
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 25/12/07, 04:31

Nieuwe teeltmethoden, zonder diepploegen, maar met eggen, ontwikkelen zich, omdat men zich, een beetje laat, realiseerde dat diepploegen het biologische leven van de aarde verarmt...Eggen vereist veel minder kracht en is volledig compatibel met dierlijke tractie die op kleine oppervlakken kan worden gebruikt. Het uithoudingsvermogen van een paard ligt in de orde van 10-12 pk...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten