Een cappuccino!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Een cappuccino!




par Flytox » 09/12/07, 16:15

Bonjour à tous

Vanmiddag op het strand dat grenst aan de monding van de Adour in Bayonne (Anglet). Ondanks de wind die de ossen onthoornt, zien we bundels schuim over het strand rennen. :schok:

Nog meer smeerlappen van olietankers die gas blazen op zee. :onheil: :onheil: De video doet het niet zo goed, maar de zee is tientallen meters walgelijk in de golven. Het is meer "wit/beige" van vuil (oliecappuccino) dan van de storm.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/dscn3830.avi

De "witte" clusters die aan het einde van de video boven op het strand blijven, het is geen golf, het is de oliecappuccino... #"~é@°^&} µ ù% .. .( gecensureerd ) tankers.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 09/12/07, 17:44

Ik zie dat het de spijsverteringswandeling was na een goede maaltijd...

Was het echt olie?
Omdat het witachtige koffieschuim meerschuim wordt genoemd.

Als de zee veel beweegt, ontstaat er schuim.
Als het stinkt of iriseert, is dat iets anders...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/12/07, 18:38

Hallo Gegyx

Omdat ik in de buurt woon, zie ik vaak de zee ... en daar was het echt smerige olie of andere dingen ... er was sowieso zoveel wind, schuim, regen en rondvliegend zand dat ik ging schuilen ....

Wat betreft de geur en het kleurenspel, een paar jaar geleden morste een boot een grote hoeveelheid brandstof op het strand van Anglet (vlakbij), de bulldozers kwamen om het verontreinigde zand om te keren, maar er was geen specifieke geur en geen irritaties in het water . In één tij lost de zee van ‘bijna alles’ op. Het strand was ik weet niet hoeveel weken gesloten. :x

Het strand waar deze video is gemaakt, is normaal gesproken verboden om te zwemmen. Het ontvangt afvalwater van de Adour (net achter de dijk) en voldoet niet aan de hygiënische voorwaarden voor vakantiegangers.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/12/09, 13:22

http://www.biarritz.fr/Website/site/fra ... ebcam4.htm







Biarritz bekende badplaats zoals die nooit te zien is op een stormachtige dag (8 november 2009).











- Nee, het is geen schuimblusseroefening van de Biarritz-brandweer.




- Nee, het is niet de plaatselijke café-eigenaar die een kleine capuchino overstroomde.




Let op, daar droom je van zwemmen in de zomer....... Met een waterkwaliteit onberispelijk



Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

:schok: :schok: :schok: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

vervuiling van de zee




par Oli 80 » 20/12/09, 13:51

hallo, oh la, je zou denken dat ze hun tanks hebben ontgast met een schoonmaakmiddel, gezien de hoeveelheid schuim of een schip dat chemicaliën gooide

Het is iets dat op de voorpagina van iedere krant zou moeten staan. :onheil:

Nou, ik woon niet aan zee, maar toch kan ik me voorstellen dat dit gevolgen moet hebben voor de gezondheid van de mensen daar
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: maritieme vervuiling




par Flytox » 20/12/09, 14:08

Hallo oli 80
Oli 80 schreef:hallo, oh la, je zou denken dat ze hun tanks hebben ontgast met een schoonmaakmiddel, gezien de hoeveelheid schuim of een schip dat chemicaliën gooide

Er zijn de boten die ontgassen, maar ook de rivieren rond Adour, Nive, Bidassoa etc... die in stilte hun vuil uitstorten...

Het is iets dat op de voorpagina van iedere krant zou moeten staan. :onheil:

Vooral niet, het zou het toerisme naar beneden halen! Je moet je aan het webcambeeld houden! Biarritz is een ansichtkaart! Nee maar ! : Cry: :frons: :| :x :schok: :onheil:

Nou, ik woon niet aan zee, maar toch kan ik me voorstellen dat dit gevolgen moet hebben voor de gezondheid van de mensen daar


Gevolgen voor de gezondheid zeker maar ook voor het moreel.....!!! Wat laten wij onze kinderen en kleinkinderen na...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

vervuiling




par Oli 80 » 20/12/09, 14:33

in feite, dit in de kranten zetten is niet om het toerisme te vernietigen dat ik zei, het is om mensen bewust te maken van de schade, ik denk niet dat het het hele jaar door zo is, jammer voor zwemmers

een voorbeeld bij mij in de buurt heeft niets met de zee te maken

Ik woon in de mijnstreek Mosselle est, op een bepaald moment van het jaar hebben we altijd een soort zand dat zich overal nestelt

we hebben altijd geloofd in zand uit de Sahara, niet lachen, de wind kan zand overal mee naartoe nemen, nou nee, het is zwavel uit een romp, afgestoten door de schoorstenen van de fabriek
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 20/12/09, 15:11

Hij is prachtig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/12/09, 17:28

Ik kan mijn bron niet vinden. Maar het lijkt mij dat het een volkomen natuurlijk fenomeen is, gekoppeld aan het zeewater (en zijn samenstelling, natriumchloride), geslagen door de wind en de rotsen, ik meen me te herinneren dat de algen een emulgatorrol spelen...

Vage herinnering aan een show waar het ging over emulsies, maillonnaise, enz... Sorry dat ik het me niet beter herinnerde...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6979
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2903




par gegyx » 20/12/09, 17:55

Meerschuim met Diben


Steiger bedekt met schuim in Ploemeur



Mooie beelden in St Guénolé

"NEE, HET IS GEEN VERVUILING, HET IS MEUM, EEN MENGSEL VAN WATER EN ZOUT"

Voor de koffiekleur?
Biarritz ligt zuidelijker dan Bretagne...
: Lol:
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten