Geef het door: voor kerst bied ik een groen plantje aan!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Geef het door: voor kerst bied ik een groen plantje aan!




par Christophe » 06/11/07, 19:04

Idee voor cyberactie na dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/concepts-d ... t4221.html

Het idee is uiterst eenvoudig:

In plaats van veel cadeaus te kopen met een negatieve ecologische impact, bieden pkoi niet minstens één (of zelfs meerdere) groene plant aan met Kerstmis! Indien mogelijk natuurlijk een vaste plant (die meerdere jaren meegaat), afkomstig van een eerder lokale en niet-exotische producent! Dus hier zijn de eerste geschenken aan nul of zelfs positieve ecologische impact (althans op CO2-niveau)...

Om door te geven als je wilt (met een link naar de forums econologie is beter maar niet verplicht).

ps: dit is geen commercieel bericht: we hebben geen groene plant in onze winkel! : Cheesy:

reps: een 2de idee om de ecologische impact van geschenken te verminderen was om een ​​"EconoDéfi" te maken namelijk: minstens 50% van hun overgebleven of gebruikte geschenken hebben!

https://www.econologie.com/forums/consommati ... t4087.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 06/11/07, 19:15

Om je een beetje te helpen bij je keuze, hier wat voorbeelden van hele leuke decoratieve kamerplanten:

a) Ginseng (niet om te eten...te snel hè!)

b) Dwergcitrusvruchten: Kumquat of Orang(e)quat

c) Appartement olijfboom

d) Vetplanten


e) ...in te vullen...

Ik zal zo snel mogelijk foto's van die van ons maken...

Nou ja, a) is nogal exotisch, maar het heeft geen "verhitting" nodig... kumquats (en hybriden) zijn de meest winterharde citrusvruchten en kunnen -10°C weerstaan...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 09/11/07, 13:54

Hoe had ik het kunnen vergeten!

Bied een MISCANTHUS plant aan!!

Op CO2-niveau: 1 ton "natte" misanthus slaat 1.8 T CO2 op als de plant niet wordt verbrand en als deze wordt verbrand, schatten we dat 2 tot 3 T CO2 permanent wordt opgeslagen per ha!

1 plan = ongeveer 1 L stookolie per jaar...

https://www.econologie.com/informations- ... -3431.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
snono
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/11/04, 09:37

Goed idee groene geschenken




par snono » 07/12/07, 12:11

Ik vind het een heel goed idee om giften van groene planten te stimuleren.

Aan de andere kant, het andere bericht is off-topic, verplaats het beter.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten