Ionen, regenwater, planten .... en pantone

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Ionen, regenwater, planten .... en pantone




par lejustemilieu » 06/12/07, 11:54

Na verloop van tijd merken we bepaalde dingen op ...
Als ik mijn kamerplanten buiten zet, worden ze beter, en meer nog, in de moestuin is regen veel beter dan water geven met tankwater.
Toevallig zou het geen kwestie zijn van positieve of negatieve ionen.
Als we erover praten met Gillier Pantone?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 06/12/07, 12:00

Pas op voor het esoterische amalgaam in de titel ...

Anders is het zeker dat het net uit de lucht gevallen water andere kenmerken heeft dan het water dat gedurende een bepaalde tijd is opgeslagen.

Als ik eigenschappen zeg, is dat natuurlijk chemisch maar ook fysisch (bijvoorbeeld elektrische lading): een druppel die valt, door wrijving met de lucht, moet inderdaad 'opgeladen' worden, zeker als het een zure regen is (eh Bob :D )!
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 06/12/07, 13:30

Die van mij zijn ook buiten beter, zelfs als het koud is. Maar ik besprenkel ze altijd met kraanwater, geen keus.
Naar mijn mening is het vooral een kwestie van lucht die buiten meer wordt vernieuwd en ook meer licht. Dit geldt met name voor planten die geschikt zijn voor grote ruimtes, zoals ficus, yucca, enz.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/12/07, 13:42

abyssin3 schreef:Die van mij zijn ook buiten beter, zelfs als het koud is. Maar ik besprenkel ze altijd met kraanwater, geen keus.
Naar mijn mening is het vooral een kwestie van lucht die buiten meer wordt vernieuwd en ook meer licht. Dit geldt met name voor planten die geschikt zijn voor grote ruimtes, zoals ficus, yucca, enz.

Licht, ik zeg ja ..
Maar zelfs de tomatenplanten (in de volle grond) worden versterkt wanneer ze echte regen op het gezicht krijgen.
Als ik mijn tomaten goed water geef met tankwater, is het alsof ik ze bevroren voedsel geef ... zeggen ze bah
hummm
Ik vraag me zelfs af of er geen apparaat is dat 'de juiste vitamines aan het water zou geven' (ik heb het niet over kunstmest)
Met of zonder bob
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/12/07, 07:51

Nou, ik had niets uitgevonden,
Hier zijn er nogal wat verklaringen over de ionisatie van water.
http://www.sanum-per-aquam.de/francais/redox.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten