Een nieuwe Kyot'Home

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4

Een nieuwe Kyot'Home




par louphil » 01/12/07, 09:31

Gezien in het nieuws van Free (Reuters)

Eco of niet? Ieder zijn eigen uitstoot van broeikasgassen
[2007-11-30 19:53]

BRUSSEL (Reuters) - Een internettoepassing ontwikkeld door Europese wetenschappers stelt iedereen in staat om de hoeveelheid broeikasgassen te meten die worden uitgestoten tijdens hun dagelijkse handelingen.

De gebruiker geeft aan hoe hij beweegt, wat hij eet, wanneer hij televisie kijkt en hoe hij zijn huis verlicht en ontvangt op zijn mobiele telefoon de hoeveelheid broeikasgassen die daarbij worden uitgestoten.

“Het idee is om mensen bewust te maken van de impact (op het milieu) van hun gedrag”, zegt een woordvoerster van de Europese Commissie, waar deze wetenschappers vandaan komen.

"Klimaatverandering lijkt zo erg te zijn dat mensen denken 'waar moet ik beginnen'? Dit kan helpen," voegde Antonia Mochan eraan toe.

De gratis applicatie is beschikbaar op de website http://mobgas.jrc.ec.europa.eu.




Ik ben er niet geweest, maar volgens de beschrijving lijkt het een Kyot'Home-kloon te zijn die op econologie wordt gebruikt. Trouwens, toen ik het begin van het artikel las, vroeg ik me af of deze niet was voorgesteld .. :D
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 01/12/07, 10:24

Jammer dat het nogal wat publiciteit voor KH zou hebben opgeleverd...aan de andere kant weet KH het niet zeker maar "volgens" econologie: het is het project van Rulian en Nono.

Ik host ze alleen :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten