Verticale tractor en windgenerator op het landbouwbedrijf

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
damienf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 29/11/07, 14:06
Plaats: Lot en Garonne




par damienf » 30/11/07, 23:55

Oké, jongens,
momenteel is er niet veel wind, ik heb geen anemometer om het je te specificeren, maar in wat ik me voorstel, is het goed om de gene te laten draaien met de wind die fysiek kan worden benut, het is zo op het verticale windturbinesysteem dat Ik stelde me het mogelijke voor, zelfs als het koppel dat nodig is om het beest op zijn nominale snelheid te laten draaien (540 tpm x versnellingsbak x 3000 tpm de dynamo) hoog is, bij lage snelheid doet het ook stroom en ALS en alleen ALS er een aanzienlijk nodig, we ontkoppelen en de tractor komt in werking (Leroy Sommer specificeert dat het minimumvermogen van de tractor van mijn model minstens 50/60pk is) in het algemeen I Ik zit op een 75 pk (fabrikant) echte 65 bij de aftakas, in eco pdf-modus, dus motor op 2/3... Dus in mijn idee voor het windsysteem is het natuurlijk nodig om een ​​willekeurige productie te benutten die wordt gedempt door batterijen en een spanningsgelijkrichter, het is gewoon een praktische hulp die me interesseert, en voor de gek, ik denk er ook over na, maar ik kan niet alles tegelijk... Ik kende het systeem Gual, het Finse model en het Italiaanse... Ze zijn allemaal direct gekoppeld aan een dynamo zodat ze vangen een markt, niemand laat een oplossing naar keuze of kitmontage over... het systeem gepresenteerd op de Autosalon van Genève met verstelbare bladen is ook interessant, maar het ambachtelijke systeem met een eenvoudig excentrisch veersysteem om de gebogen plaat te oriënteren metalen bladen interesseren mij het meest... Omdat mijn fysica erg ver weg is, stuit ik op de kracht die moet worden berekend voor de veer die het mogelijk maakt om deze bladen te sluiten of te openen op basis van hun grootte... Alleen dit systeem lijkt voor mij om me aan te passen aan de snelheid van de wind; op: http//www.We can do it.com/articles/a-eolienne-axe-vertical.php
Dus ik ben zo vrij om het debat een beetje om te leiden; het is mogelijk, hoe het te doen... Bedankt
0 x
melkveehouder op zoek naar oplossingen
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/12/07, 04:11

Dag
Ik ken een man die een grote windturbine maakte, eerst 3 bladen van groot formaat, na een storm en vernietiging van de op hol geslagen propellers maakte hij voor zichzelf een verticale windturbine
Ondanks zijn grote afmetingen genereert hij in het beste geval 7 kW bij normale wind
de opslag van elektriciteit levert hem problemen op, uiteindelijk gebruikt hij de stroom praktisch alleen voor het verwarmen van het huiswater en het overschot voor het verwarmen van het huis. het regelt met variabele belastingen.
het werkt in gelijkstroom 220 volt, weinig probleem met de rotatie, bij verwarming als de spanning fluctueert
Na een aantal jaren vertelde hij me dat het onderhoud van deze woon-bouwwindmolen veel van zijn tijd kost, dat hij het voor zijn plezier deed en dat de winstgevendheid?

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 01/12/07, 09:12

Hallo Damien

De leden hiervan forum probeer je niet te ontmoedigen en hebben niets tegen windenergie, naar mijn mening proberen ze je gewoon een hoop gedoe te besparen en je een meer betaalbare en waarschijnlijk meer winstgevende oplossing aan te bieden
Maar als het bouwen van een windturbine een onvermijdelijke uitdaging voor je is, dan begrijp ik je.
Inderdaad, als we de vrije energie kennen die om ons heen circuleert, kunnen we niet anders dan denken dat hoe eerder we uitgerust zijn, hoe sneller we deze verwaarloosde energie zullen terugwinnen.
Daarna zijn er twee sporen: de aankoop van een machine aangepast aan zijn behoeften, maar dan hallo het budget, of zelfbouw met alle nadelen van dien.
Je moet doorzetten, want alle technische informatie verzamelen, de plannen maken, realiseren, een prototype ontwikkelen, is opnieuw doen wat de fabrikanten na vele jaren en experimenten al hebben gedaan.
Bij weinig wind is het probleem niet kapitaal
Voor vermogens boven de 1Kw is het geen amateurisme meer want er is een reëel veiligheidsprobleem van de installatie
Het is gemakkelijker om een ​​windturbine met een horizontale as te bestuderen omdat de kenmerken gemakkelijker te vinden zijn
Er zijn ook systemen voor het regelen van de rotatiesnelheid van de bladen, zoals variabele spoed

Voor windturbines met verticale as, zelfs als de realisatie betaalbaarder lijkt, is de maat van de rotor anders omdat het hele oppervlak van de cilinder dat aan de wind wordt blootgesteld geen herstelbare stroomgenerator is.
Neem contact op met de zelfbouwers van dit type windturbine die een website hebben. Over het algemeen delen zelfbouwers graag hun project

Van mijn kant ben ik begonnen met de realisatie van een klassieke windturbine met horizontale as van 2 m, 600 W, en ik heb het al moeilijk als ik alles tot mijn beschikking heb (plannen, uitrusting, enz...)
Maar ik heb nog steeds dezelfde motivatie, dat is het belangrijkste

Bon moed

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 294-gasten