Bereken uw venturi

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 03/03/07, 18:31

hallo pit

geweldig je video, als je wilt, geef ik je mijn foto's van venturie (ze kunnen op de foto's op de site staan) en het zal meer zuigen.

je hebt een zeer scherpe invoerconus nodig en een zeer open uitvoerconus (ca. 35° in en 7° uit). de pantonebuis helemaal aan het begin van de uitgang met een hoek van 45° goed in het midden.

je hebt mijn mel!!!!!

@+

pantone-ter-pic188.jpg


venturie-en-zijn-mal-pic186.jpg
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/03/07, 23:47

Bedankt Zak voor je advies.
Ik heb zelfs geprobeerd een grotere hoek te maken met een andere fles, maar de PVC houdt er niet van.
Hij splijt omdat het te veel aan zijn tanden trekt.
Je zou een stuk aluminium of plastic moeten bewerken om het perfect te maken.
bham Ik heb geen verdienste, het is een idee van Rezut
rezut schreef:vorige week was ik op vakantie en ik maakte van de gelegenheid gebruik om mijn depressie te testen en ik realiseerde me dat ik tot meer dan 2000 tpm moest gaan om een ​​belachelijke depressie van 50 mm te hebben
dus ik heb een venturi van 10 mm gemaakt en na installatie weet ik zeker dat ik de bubbler alleen met depressie bij 4000 omwentelingen had kunnen vullen
nu geen probleem ik verbruik water (mini 1l tot 100 zo niet meer) misschien te veel
Ik heb er al 500 km opzitten en bij de volgende volle kom ik terug om het brandstofverbruik door te geven (ik verwacht geen wonderen maar hoop toch op iets beters (geen echte pitmix))

ps: voor de venturi in 10mm
een pvc buis van 40
een liter wijn (leeg) : Cheesy:
een fles zoete wijn (ook leeg en je neemt degene met een hele lange nek)
een heteluchtpistool
verwarm de tube aan een kant goed en pas de hals van de eerste fles aan door goed te forceren (je kunt helpen door de hals in te vetten zodat deze beter glijdt)
je wacht tot het in de nek is afgekoeld en dan ga je naar het andere uiteinde
het enige wat je hoeft te doen is de grootte van de AM-pijp aanpassen en gaan spelen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/11/07, 00:21

Bonjour à tous

Een geur van opgravingen. Gillier Pantomiste helpt.
Ik zou graag een oplossing willen proberen met venturi in het inlaatkanaal een beetje zoals Pitmix.

Maar welke maat (diameter bij de nek) om het te geven, niet wetende hoeveel mm waterkolom ik nodig heb enz... : Mrgreen:

Ik zou een voorbeeld nodig hebben dat werkt voor een motor met een cilinderinhoud die de mijne benadert (1 liter diesel) als uitgangspunt.

merci
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/11/07, 11:06

Hallo Flytox
En natuurlijk nam ik op mijn Golf 1,9D een PVC-buis diam 40.
Ik wijdde het aan elke kant uit door het te verwarmen met een warmtepistool en de twee kegels gevormd met twee verschillende flessenhalzen.
Je moet de maximale waterkolom hebben, het ideaal is om ongeveer 70 cm te hebben bij maximale snelheid. Ik kan tot 50cm komen, dat is niet slecht.
Probeer het zo en als het niet genoeg is probeer het dan met PVC 32.
Voor info over mijn Golf heeft de airbox al een geïntegreerde venturi.
Om mijn waterdoping-venturi effectief te laten zijn zonder de prestaties van de auto te verminderen, moest hij even groot zijn.
Kijk in je luchtkast of er nog geen originele venturi is, zodat je weet welke inwendige diameter je venturi moet hebben
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/11/07, 13:11

Hallo Pitmix

Wel crobar!
De buis die de stoom in de venturi brengt, hoe groot is die in diameter inter/exter?
Moet het een isolator of een geleider van elektriciteit zijn?

Ik heb een proef gedaan met een tussenstuk tussen de WITH en een restrictie om het verschil in het gedrag van de molen te zien. Het plaatwerk wordt tegen de inlaat van het inlaatspruitstuk geplaatst.

Beeld

Bij gematigd tempo is het enige dat lijkt te zijn veranderd het geluid dat anders en "harder" is. Instinctief vertrouwend op het geluid, genoeg voor mij om een ​​fout te maken en als 4e te rijden in plaats van als 5e.....: Mrgreen:

Voor sonso en perfs deed het op de een of andere manier niets belangrijks.

Pure terug naar je venturi, het heeft een diameter die vergelijkbaar is met mijn beperking. Dus dat zou het beest niet moeten wurgen... : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/11/07, 11:10

Hallo vlieg
Persoonlijk maakt het mij niet uit of het geleidend is of niet.
Ik plaatste een stuk koperen buis van 20 cm en diam 14 mm aan de uitlaat van de reactor, daarna monteerde ik 20 cm koelmiddelslang die met metalen kragen vastgehouden werd tot aan de inlaathuls.
Om een ​​klein stukje koper af te werken in 14 mm, zaag aan het uiteinde onder een hoek van 45°. Het laatste uiteinde is ongeveer 10 cm maar steekt slechts 3 of 4 cm uit de koelvloeistofslang. Zodat het goed gecentreerd is in de venturi.
Kijk op pagina 1 staat een korte video waar je kunt zien hoe het moet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/11/07, 22:27

Hallo Pit

Bedankt voor alle informatie. Het is je film remasteripitmixed.
Blijkbaar is je venturi geïsoleerd van de massa van de auto en de reactor, daar zal ik mee beginnen.

Voor het kleine stukje koper dat de stoom in de venturi brengt,
om zijn impact in de stroming (het frontale oppervlak) te verminderen, is er enige interesse om het op die manier te profileren. Dat wil zeggen zoals in zicht nr. 2 door de buis iets af te vlakken. (Het lijkt mij dat een diameter van 14 voor deze pijp in een diameter van ongeveer 40 mm voor de venturi een beetje groot is gemaakt. : Mrgreen:

Beeld

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten