Stirlingmotor van herstel

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
fredchav
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 16/10/07, 19:35
Plaats: Parijs

Stirlingmotor van herstel




par fredchav » 17/10/07, 11:02

Hallo,

Denk je dat het mogelijk is om een ​​V-motor te gebruiken om hem om te vormen tot een Stirling Alpha-motor?

Ik denk aan een tweecilinder pneumatische compressor, maar ben een beetje bang voor de temperatuurbestendigheid.

Of zelfs een V-twin motorfiets, betere temperatuurbestendigheid.

het is voldoende om de twee uitgangen van de kaars te verbinden door een wisselaar (voor te stellen) en om een ​​van de twee cilinderkoppen in het midden van een parabool te plaatsen en de beurt wordt gespeeld

Ik wacht op jullie meningen

Weldra

Fred
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 17/10/07, 13:30

Dit onderwerp is al aan de orde geweest in dit draadje: https://www.econologie.com/forums/moteur-stirling-t1244.html

Het lijkt moeilijk omdat er verschillende volumes nodig zijn voor de "warme" en "koude" cilinders. Maar misschien heb ik het onderwerp verkeerd begrepen...

In ieder geval lijkt het erop dat de Stirling steeds meer mensen zou interesseren. Zie ook Pascl HA PHAM's topic, waarin het idee ook wordt overwogen... https://www.econologie.com/forums/machine-rotative-a-piston-annulaire-tri-lobique-t1455.html
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
slingeren
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 17/10/07, 14:32




par slingeren » 17/10/07, 14:40

Hallo .
voor een stirling in V is een faseverschuiving van 90° nodig.
alleen Harley Davidsons hebben deze faseverschuiving, wat hun geluid zo karakteristiek maakt..

Ik denk dat de makkelijkste manier is om 2 grasmaaiermotoren te koppelen. de cilinderkoppen zijn heel simpel te sleutelen (zijkleppen..)
en het koppelen van de motoren wordt eenvoudig bereikt door de starttanden van het magnetische vliegwiel - in metaal op veel modellen. de cilinders variëren van 125 tot 600cm3 ... veel plezier ..

en gemakkelijk om een ​​koude zuiger te hebben en een hete onafhankelijke ...
0 x
fredchav
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 16/10/07, 19:35
Plaats: Parijs




par fredchav » 19/11/07, 07:48

Nou, ik heb wat onderzoek gedaan en ik vond een basis die niet al te slecht was.

De 110cc 4 remps motoren van pocketbikes, deze motoren zijn te vinden in onderdelen voor iets meer dan 100 euro per stuk.

voor de testen in solar mode val ik terug op een grote 1m² fresnel.

Ik stelde mezelf een vraag, is de dichtheid van zo'n motor perfect of niet, de segmentatie laat altijd een beetje gas achter, nietwaar?????

A+

Fred
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 19/11/07, 09:23

de andere keer bij outiror, een nieuwe compressorkop voor 100€ = 2 cilinders op 90°! ......

ook een hele compressor nemen, verhoogt de druk de prestaties?

+, in lijn met de compressor, een asynchrone elektromotor, perfect om stroom op te wekken?!
0 x
fredchav
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 16/10/07, 19:35
Plaats: Parijs




par fredchav » 19/11/07, 11:44

Maar zal dit geen probleem zijn in termen van temperatuurbestendigheid?

Ik ben van plan dit zonnestelsel te gebruiken met een fresnel-concentrator of een parabolische spiegel

A+

Fred
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten