Vervanging van R22-gas

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Fillon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/11/07, 19:33
Plaats: Angers - Maine et Loire

Vervanging van R22-gas




par Fillon » 15/11/07, 19:43

Ik heb een oud huis gekocht dat in 1995 is gerestaureerd en is uitgerust met een warmtepomp op R22 met vloerverwarming.

Ik weet dat dit nu verboden is in nieuwbouw.
Ik zou graag willen weten of er vervangende producten zijn die werken en of het mogelijk is om de installatie om te zetten in Water / water of Lucht / lucht.

Ik specificeer dat de CAP het merk SOFATH is
0 x
Herve FILLON
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/11/07, 22:41

Pitmix, daar is een vraag voor jou ... :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/11/07, 23:49

:pijl: Sofath is een bekend merk. Ze moeten het antwoord hebben, toch?

Maar na verificatie is R22 een "chloorfluorkoolwaterstof" (HCFK) met een hoge latente verdampingswarmte die veel wordt gebruikt in huishoudelijke, commerciële en industriële airconditioning. Weet u zeker dat het verboden is?

Het moet niet worden verward met R12 of freon 12 uit de categorie "chloorfluorkoolwaterstoffen" (CFK's) die tegenwoordig verboden zijn!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/11/07, 02:51

Dag
Ik zou graag willen weten of er vervangende producten zijn die werken en of het mogelijk is om de installatie om te zetten in Water / water of Lucht / lucht.


Ik werk nog steeds bij R22 Ik heb een goede voorraad gekocht
Bij het transformeren van een water / water-installatie in lucht / lucht is er uiteindelijk alleen de bruikbare compressor, je kunt net zo goed de unit veranderen

het tussenliggende systeem is water / lucht, op voorwaarde dat u een waterbron heeft om de calorieën aan te zuigen en de andere kant lucht voor verwarming en airconditioning, bij water heeft de buitentemperatuur geen invloed op de prestaties van de warmtepomp.
Tijdens de airconditioningcyclus wordt al het warme water voor huishoudelijk gebruik geleverd en zelfs meer

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/11/07, 09:29

De R22 wordt niet meer verkocht, maar het was het beste koelmiddel dat met zijn verdamping-T ° van -50 ° C bij Patm kon worden gebruikt voor airconditioning en voor lage temperaturen.

merk op dat het 20 keer minder chloorfluorkoolstof (CFC) bevat dan R12 en R502 (deze vloeistoffen werden verboden omdat de patenten openbaar zouden worden, onthoud dat een enkele vulkanische fout het equivalent van 10 jaar wereldwijde productie projecteert van CFC's, waarde 90)

Aan de andere kant kan het worden bewaard zolang het in een installatie wordt opgesloten. Er is een vervangende vloeistof, R407C of beter, R417a, waarvoor de compressorolie niet hoeft te worden ververst.

zie bijvoorbeeld http://kitesurfer.free.fr/substitution.PDF

Er is alleen om te vragen 8)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten